Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید سعید افغانی در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد:«آمریکای جهانخوار و ابرقدرتهای دیگر سرانجام در مقابل اراده این ملت زانو خواهند زد و ملت اسلام دروازه‌­های طلایی فتح و ظفر را خواهد گشود و انقلابش را به دنیا صادر خواهد کرد.» ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

 به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, روزگاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) در مورد وصیت نامه شهدا می‌فرمود: «این وصیت‌نامه‌‏هایى که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

50 سال عبادت کردید، و خدا قبول کند، یک روز هم یکى از این وصیت‌نامه‏ ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید.» چند سال پیش بود که رهبر معظم انقلاب هم در یکی از دیدارهای رسمی‌شان به خواندن وصایای شهدا توصیه داشتند.

ایشان در این زمینه فرمودند: «این وصیت‌نامه‌هایی که امام می‌فرمودند بخوانید، من به این توصیه‌ ایشان خیلی عمل کرده‌ام. هرچه از وصیت‌نامه‌های همین بچه‌ها به دستم رسیده - یک فتوکپی، یک جزوه - غالباً من اینها را خوانده‌ام؛ چیزهای عجیبی است. ماها واقعاً از این وصیت‌نامه‌ها درس می‌گیریم. این‌جا معلوم می‌شود که درس و علم و علم الهی، بیش از آنچه که به ظواهر و قالب‌های رسمی وابسته باشد، به «حکمت معنوی» - که ناشی از  نورانیت الهی است - وابسته است. آن جوان خطش هم بزور خوانده می‌شود، اما هر کلمه‌اش برای من و امثال من، یک درس راهگشاست و من خودم خیلی استفاده کرده‌ام...وقتی معنویت هست، دلها مجذوب آن می‌شود. وقتی دل‌ها مجذوب شد، نیروها به دنبال دل‌ها و اراده‌ها حرکت می‌کند. وقتی این‌طور شد، بزرگ‌ترین قدرت‌ها نمی‌توانند یک ملت را شکست بدهند. برادران! این واقعیت در ایران اتفاق افتاد؛ بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا نتوانستند ایران را شکست بدهند.» اعجازهای نهفته در کلام این مردان خدا گنجینه‌ای از حکمت آن‌هاست که میدان جهاد در راه خدا به آن دست یافتند. مرور خطوط این وصایا ضروری است.

شهید سعید افغانی متولد سال 1344 بود که در سن 21 سالگی در دوازدهم اسفند سال 65 در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل شد. در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید: 

 

«بسم­ الله الرحمن الرحیم

« یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه»

ای انسان بدرستیکه تو در کشش بسیار به­سوی پروردگارت هستی تا او را ملاقات کنی ( قرآن کریم)

آغاز می­‌کنم وصیت­نامه­‌ام را با نام خدا، کمال مطلق و مالک هستی که جانم به دست اوست که آینده مرا می­داند و بازگشتم نیز بسوی اوست. آن پروردگار پرعظمتی که ما را آفریده و قرآن عظیم را برای راهنمایی ما فرستاد.

اسلام عزیز زا مکتب پسندیده خود خواند و ما را به آن دعوت کرد.

پروردگاری که پیامبران را برای هدایت انسان فرستاد و خاتم‌ِ­الانبیاء را آخرین آنها قرار داد. پروردگار ما آن کسی است که بر ما منت نهاد و در زمانی که غبار فراموشی، اسلام عزیز را در برگرفته بود و از این هسته­ی خروشان جز نامی باقی نمانده بود مردی بزرگ و امامی بت­شکن از تبار ابراهیم را روانه کاخ زورمداران و شاهنشاهان کرد تا آنها را ریشه­کن کند و اسلام عزیز را حیات مجدد بخشد.

آری امام خمینی که قلبم به یاد او پرصفا و چشمم به دیدن او روشن و زبانم به نام او تازه و گوشم به شنیدن سخنش شنوا و مغزم از درک او حیران است. مرد بزرگی که ناشناخته قیام کرد و هنوز ناشناخته مانده­‌است. امت اسلام هنوز نمی‌­داند که آن ستاره­‌ی نورانی که از جماران نورافشانی می­‌کند چگونه ستاره­‌ای است که چنین منبعی از نور در وجود اوست. او در نور افشانی همچون اجدادش آن دوازده ستاره­ای که همانند خورشیدی فروزان جهان ظلمت را روشن کردند و می­کنند.

من در این وصیت­نامه­‌ام که آخرین سخنانم است اقرار می­‌کنم که هرگز نتوانستم اسلام را و امام را آنطور که هستند بشناسم و از این دنیا از او طلب عفو و بخشش می‌­کنم و از خدا می‌­خواهم که «توفنا مع الابرار»

من بار دیگر به پدر و مادرم سلام می­‌رسانم و از اینکه من نتوانستم زحمات طاقت­‌فرسای آنها را جواب بدهم معذرت می­خواهم و از آنها می­‌خواهم که در سوگ من ماتم نگیرند و گریه نکنند. اسلام که ما در آن جان دادیم بسیار عزیزتر از جان ماست و شما باید از اسلام دفاع کنید و نگران او باشیدو بچه­‌هایی تربیت کنید که امامشان را تنها نگذارند و او را یاری کنند.

من ملتمسانه از تمام برادان و خواهرانم امت شهید پرورم می­خواهم که هیچگاه روح خدا را تنها نگذراند و با او و در خط او که اسلام عزیز در آن تعین یافته است؛ باشند. همگی وحدت خود را حفظ کنند و از روسای مکتبی کشورشان حمایت کنند و بدانند دشمنان این انقلاب به زمین خواهند خورد.

آنها هرگز تاب نبرد با این امت و این امام و این اسلام را ندارند و شکستشان در این جنگ قطعی است. آمریکای جهانخوار و ابرقدرتهای دیگر سرانجام در مقابل اراده این ملت زانو خواهند زد و ملت اسلام دروازه‌­های طلایی فتح و ظفر را خواهد گشود و انقلابش را به دنیا صادر خواهد کرد.

و سرانجام دنیای خاکی تحت لوای اسلام و فرماندهی حج‌ت­الله اعظم درخواهد آمد. ما هم‌­اکنون سلام گرم خود را به پیشگاه آن بزرگوار میفرستیم و از هم ­اکنون با حکومت برحقش و با او بیعت می‌­کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

تابستان 1360 – دارخوین – سعید افغانی

ای خنک جانی که بهر عشق و حال

بذل کرد او خان و مان و ملک و مال»

انتهای پیام/

R1405/P1356/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط یادواره شهدا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یادواره شهدا یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید

از جلمه دلایل بروز زانو درد می‌توان به آسیب به زانو، آرتروز، بورسیت، تاندونیت و کیست بیکر اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زانو درد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به طوری که تحرک شما را مختل کند و باعث بروز اختلال در فعالیت‌های روزانه شود، کسب آگاهی در مورد دلیل بروز این مشکل می‌تواند به تسکین آن کمک کند، در ادامه به بررسی چند دلیل بروز زانو درد می‌پردازیم:

آسیب

آسیب‌ها اغلب در نتیجه پیچ خوردن، افتادن یا ضربه ناگهانی ایجاد می‏‌شود، زانو یک مفصل پیچیده است که مستعد انواع آسیب‌ها مانند پارگی رباط، پارگی مینیسک یا شکستگی است، یکی از دلایل رایج بروز این اتفاقات تغییر جهت ناگهانی و فشار زیاد به مفصل زانو است؛ علاوه‌بر این حوادثی مانند افتادن یا برخورد نیز می‌تواند منجر به آسیب دیدگی زانو شود، درمان این نوع آسیب‌های زانو شامل استراحت و استفاده از کمپرس یخ می‌شود، البته با توجه به میزان آسیب دیدگی، ممکن است فیزیوتراپی یا حتی جراحی لازم باشد؛ به منظور پیشگیری از بروز این مشکل، قبل از ورزش کردن بدن خود را گرم کنید و از کفش مناسب استفاده کنید.

آرتروز

آرتروز که با التهاب مفاصل مشخص می‏‌شود، می‌تواند تأثیر منفی بر زانوها بگذارد؛ استئوآرتریت که رایج‌ترین نوع آرتروز است، زمانی رخ می‌دهد که غضروف محافظ انتهای استخوان‌ها به مرور زمان از بین برود، از طرف دیگر آرتریت روماتوئید یک اختلال خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله می‌کند و منجر به ایجاد التهاب می‏‌شود؛ روش‌های درمانی آرتروز شامل مصرف دارو، فیزیوتراپی و اصلاح سبک زندگی می‌‎شود، در موارد شدیدتر نیز ممکن است به عمل جراحی نیاز باشد.

بورسیت

بورسیت زمانی اتفاق می‌افتد که کیسه‌های کوچک پر از مایع به نام بورسا که از مفصل زانو محافظت می‌کند، ملتهب می‌شود؛ این التهاب اغلب نتیجه حرکات تکراری یا فشار طولانی مدت روی زانو یا نشستن و دویدن طولانی مدت است؛ درمان بورسیت شامل استراحت، استفاده از کمپرس یخ و مصرف داروهای ضدالتهابی برای کاهش درد و تورم می‌شود، به منظور جلوگیری از بروز بورسیت استفاده از زانوبندهای محافظ می‌تواند مفید واقع شود.

تاندونیت

تاندونیت زمانی رخ می‌دهد که تاندون‌هایی که ماهیچه‌ها را به استخوان‌ها متصل می‌کند، ملتهب یا تحریک شود، این وضعیت می‌تواند در اثر حرکات تکراری یا افزایش ناگهانی فعالیت بدنی ایجاد شود؛ تمرین‌های فیزیوتراپی با تمرکز بر تقویت عضلات اطراف زانو می‌تواند به کاهش علائم و جلوگیری از بروز تاندونیت کمک کند.

کیست بیکر

کیست بیکر به بیرون‌زدگی غشاء سینوویال در زانو گفته می‌شود و در قسمت پشت زانو احساس می‏‌شود؛ در‬ این حالت استراحت کردن و استفاده از کمپرس یخ می‌تواند به زانو درد ناشی از این مشکل کمک کند، در بعضی موارد نیز تخلیه مایع جمع شده پشت زانو یا تزریق داروی ضدالتهابی کورتیکواستروئید در این زمینه مؤثر واقع می‏‌شود.

کد خبر 747735

دیگر خبرها

  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت