Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اعلام کرد که میزان در خواست رشوه در شهرداری تهران از کل کشور بیشتر است.

محمدرضا جوادی‌یگانه در نشست "پدیده رانت و تخلف در مدیریت‌شهری" با اشاره به مطالعات و برنامه‌هایی که این مرکز تاکنون انجام داده، گفت: گزارش پیمایش‌های موجود در راستای سه موضوع فساد، احساس فساد و تجربه فساد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیمایش ملی که از 82 هزار و 500 نفر در 426 شهر پایش درباره موضوع "وضعیت فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی" صورت گرفته همچنین نظرسنجی از 5 هزار نفر درباره رشوه انجام شده است.

وی به آمار این پیمایش در تهران اشاره کرده و با بیان اینکه 2/17 درصد مراجعان به شهرداری‌ها در تهران با تجربه درخواست رشوه مواجه شده‌اند، افزود: هجمه درخواست رشوه در شهرداری‌ها در تهران از بقیه اداره‌ها بیشتر است. دادسراها و دادگاه 5 درصد؛ اداره دارایی و مالیات 5/11 درصد؛ اداره ثبت 9/5 درصد و نیروی انتظامی 6/3 درصد تجربه درخواست رشوه داشتند. از این تعداد ارقام و آماری که مراجعان به پرداخت رشوه اقدام کردند بسیار بالاست.

وی ادامه داد: در تهران در شهرداری‌ها 3/83 درصد؛ در دادسرا و دادگاه 4/71 درصد؛ در اداره دارایی و مالیات 9/73 درصد؛ در اداره ثبت 70 درصد و در نیروی انتظامی 100 درصد در مقابل با درخواست رشوه از سوی نهادها به پرداخت آن اقدام کرده‌اند.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟

وضعیت بارش‌ها در برخی از نقاط کشور از جمله تهران بسیار نگران کننده است!

به گزارش تازه‌نیوز، تهران از جمله شهر‌هایی است که با متوسط بارش ۵۰ ساله فاصله زیادی دارد و ما نتواستیم به میزان بارش‌های نرمال برسیم. اگر هم به این میزان برسیم آمار مصرف در تهران بسیار بالا و نگران‌کننده است و در روز‌های گذشته ۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عددی بسیار بالاست.

تامین این میزان آب به بیش از یک میلیارد مترمکعب منابع آبی نیاز دارد که این بارش‌ها و حتی بارش‌های بیشتر هم نمی‌توانند این عدد را تامین کنند. در گذشته ۳۰ درصد منابع آب شرب تهران از منابع زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شد، اما امروز این عدد برعکس شده و ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع آب سطحی.»

دیگر خبرها

  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • ربودن دختر نوجوان؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • ربایش دختر نوجوان و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال در جنوب تهران
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است