Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:19:07 GMT

مهار کشنده ترین شکل سرطان مغز!

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۴۲۷۲

مهار کشنده ترین شکل سرطان مغز!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلول های بنیادی، اتوفاژی فرایندی است که در آن سلول ها از شر اجزای غیر ضروری یا ناکارآمدشان خلاص می شوند.

این فرایند می تواند هم برای سلول ها سمی باشد و هم این که می تواند نقش حفاظتی داشته باشد. محققان نشان داده اند که اتوفاژی محافظت کننده به سلول های بنیادی گلیومایی اجازه می دهد که در برابر آنویکیز که نوعی مرگ سلولی برنامه ریزی شده است مقاومت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید  : درمان سرطان مغز با ویروس زیکا

در واقع آنویکیز زمانی رخ می دهد که سلول ها از ماتریکس خارج سلولی کنده می شوند و بدین ترتیب رفته رفته دچار مرگ می شوند. محققین دریافته اند که این مکانیسم محافظت کننده بوسیله ژن MDA-۹/Syntenin تنظیم می شود.

زمانی که این محققین بیانMDA-۹/Syntenin را بلوک کردند، سلول های بنیادی گلیومایی توانایی شان برای القای اتوفاژی محافظت کننده را از دست دادند و تسلیم آنویکیز شده و در نتیجه سلول سرطانی می میرد.

به عقیده دکتر فیشر سرپرست این تیم تحقیقاتی ژن MDA-۹/Syntenin در اغلب سرطان ها افزایش بیان دارد و به همین دلیل با توجه به نقشی که در جلوگیری از مرگ سلول ها دارد، می تواند هدفی برای دارو و درمان های جدید باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

پاشنه آشیل کشنده ترین سرطان مغز کشف شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، مسابقه فینال جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه در دوحه قطر در حالی برگزار می‌شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری ایران این بازی را سوت خواهد زد.

موعود بنیادی‌فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی را برعهده دارند.

علی میرزابیگی که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر به عنوان معاون باشگاه شمس آذر قزوین فعالیتش را آغاز کرده و البته داور بین‌المللی سابق ایران هم هست با انتشار یک استوری انتخاب بنیادی‌فر و دو کمک ایرانی‌اش را برای قضاوت فینال زیر ۲۰ سال آسیا تبریک گفته است.

دیگر خبرها

  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • جذب محقق پسادکتری در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا
  • قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید
  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران