Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:50:37 GMT

علت حمله خونین به روزنامه آمریکایی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۴۴۶۵

علت حمله خونین به روزنامه آمریکایی مشخص شد

به گزارش اکوفارس به نقل از گیزمودو، عامل تیراندازی خونین مریلند یک مرد 38 ساله است که پیش از این نیز به علت برخی جرائم آنلاین به دادگاه فراخوانده شده است.

در جریان حمله به این روزنامه آمریکایی  حداقل پنج تن کشته  و 2 تن دیگر نیز مجروح شدند. پیش از این و در سال 2012 متهم این پرونده وارد یک روند شکایت با روزنامه مذکور شده بود، چرا که این روزنامه تهدیدها و آزار و اذیت های آنلاین وی را بازتاب داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که متهم، مدعی بود این مطلب کذب محض است.

متهم به  تیراندازی مردی 38 ساله به نام جارد راموس است. وی که اثر انگشت خود را مخدوش کرده با کمک تکنولوژی تشخیص چهره شناسایی شده است.

اسناد دادگاه نشان می دهد که راموس  در ماه سپتامبر 2013 علیه یکی از نویسندگان روزنامه کپیتال گازپ دادخواستی را تنظیم کرده بود. چرا که معتقد بود وی گزارشی جعلی علیه او تدوین کرده است. ماجرای این مقاله به ژوئیه  2011  باز می گشت که یکی از همکلاسی های سابق راموس در دوران دبیرستان مدعی شده بود مورد آزار و اذیت و تهدید وی در فیسبوک قرار گرفته است. روزنامه گازپ ضمن شرح مبسوط این ماجرا متذکر شد که راموس زن را تهدید به قتل نیز کرده است. 

بر اساس این مقاله، راموس در دادگاه منطقه ای به اتهام آزار و اذیت اینترنتی متهم  شد . او به  یک حکم زندان 90 روزه  محکوم شد. در ضمن وی ملزم به طی کردن دوره روان درمانی و متوقف کردن تماس با همکلاسی سابقش شد. 

ویلیام کرامپف، رئیس پلیس منطقه در این خصوص گفت : این مقاله باعث شد مهاجم نسبت به روزنامه کینه به دل بگیرد و به نظر می رسد این تیراندازی را بتوان نوعی  "حمله هدفمند" دانست.جالب است که حساب توییتری مهاجم نیز با این جمله مزین شده است: خواننده عزیز: من این صفحه را برای دفاع از خودم ایجاد کردم. "

اما شخصیت های سیاسی نیز به این ماجرا واکنش نشان دادند. برای مثال رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، باراک اوباما  گفت: «به نظر می‌رسد آنچه در آناپولس روی داد، در چند ماه اخیر، هر چند هفته یکبار تکرار می‌شود. آشکارا با خانواده‌ها و دست‌اندرکاران نشریه همدردی می‌کنم.می‌توان جلوی این رویدادها را گرفت. آمریکا تنها ملت جهان نیست که آدمهای مشکل‌دار و خشن دارد،‌ اما ما در زمینه سلاح‌هایی که این افراد می‌توانند از آن استفاده کنند بی‌مانند هستیم. و این بهای سنگینی دارد.»

رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، دونالد ترامپ نیز در توییتر خود نوشت: «به قربانیان و خانواده آنها فکر می‌کنم و برای آنها دعا می‌کنم. از تمامی شما نیروهای امداد که در اکنون در صحنه هستید متشکرم.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس

به گزارش همشهری آنلاین، ساعت ۲ بامداد امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه کشف جسد زن جوانی در خانه‌ای در شهرک دانشگاه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.با اعلام این خبر ماموران کلانتری ۱۵۴ وردآورد، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و قاضی محمدمهدی براعه بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی راهی محل حادثه شدند.

آنها در پاگرد ورودی خانه جسد سوخته زن میانسالی را مشاهده کردند که بر اثر جسم نوک تیز به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد قاتل پسر مقتوله بوده و پس از ارتکاب جنایت خودش را در یکی از اتاق‌های خانه حبس کرده است.

اعترافات تکان‌دهنده همسرکُش‌ها | ۳ جنایت خانوادگی در ۲۴ ساعت رخ داد + تصاویر قاتلان و صحنه‌های قتل قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد | همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار

بدین ترتیب ماموران کلانتری وارد اتاق شدند و متهم پرخاشگر را که قصد داشت با یک محلول شبه‌ اسید به پلیس حمله کند در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که پسر جوان ابتدا مادرش را با ضربات متعدد به قتل رسانده و پس از ارتکاب جنایت با مواد اشتعال‌زا جسد را در پاگرد ورودی خانه به آتش کشیده و سپس داخل خانه رفته و چند کتاب را نیز آتش‌زده است. از سوی دیگر نیز مشخص شد قاتل احتمالا دچار مشکلات روحی و روانی است.

با دستور قاضی براعه، جسد مقتوله برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کد خبر 849337 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • لحظه شروع درگیری خونین هفته گذشته نازی‎‌آباد | فیلم‌های دوربین مداربسته را ببینید
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • حج امسال حج برائت است
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند |‌ انگیزه متهمان از ربودن این کودک مشخص شد؟