Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه تهران با اشاره به خودداری از عرضه برخی اجناس در بازار به مردم در شرایط خاص اقتصادی امروز کشور گفت: مسئولان پس پرده را کنار بزنند و به میدان بیایند و کمر ببندند تا مردم ببینند که برایشان خدمت می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه خداوند ما را با مصائب امتحان می‌کند گفت: قرآن می‌فرماید خداوند ما را در زندگی به انواع مشکلات و آزمایش‌ها امتحان می‌کند و ممکن است کسانی برای ما ایجاد گرانی کنند یا وضع بازار را به هم بریزند و یا اینکه عزیزان ما را در نقاط صفر مرزی به شهادت برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اوضاع و احوال اقتصادی کشور برای ما نوعی امتحان است، اظهار داشت: امتحان بعدی در مسائل سیاسی است چرا که دنیا ما را مورد هجمه همه‌جانبه قرار می‌دهد و علاوه بر آن حاکمیت‌های صهیونیست مسیحی مسلمانان را بمباران نظامی می‌کند و ما از جانب اینها دائماً آزار و اذیت می‌بینیم و دردمند می‌شویم.

صدیقی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا ما را نابود کنند گفت: مشرکان، لائیک‌ها و بی‌خداها دائماً موج‌های سهمگین ایجاد می‌کنند تا ما را نابود کنند اما به گفته قرآن اگر ما اهل صبر باشیم و انفعال پیدا نکنیم و با دست خود دشمن را بر خود مسلط نکنیم می‌توانیم در برابر این هجمه‌ها مقاومت کنیم.

وی در ادامه گفت: در این شرایط اقتصادی باید هر چه را که پیشتر در بازار عرضه نمی‌شد امروز عرضه شود چرا که شهدا در مقطعی خون خودشان را برای این کشور و ملت دادند چرا ما امروز با خودداری از عرضه کالا در بازار شهدا را از خود ناراضی کنیم.

خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه خداوند روزی‌رسان است از اقشار مختلف مردم خواست که در برابر معضلات اقتصادی امروز کشور مقاومت کنند و در ادامه گفت: چرا با هم بی‌رحمی می‌کنید چرا برخی اجناس را عرضه نمی‌کنند؟

وی با یادآوری اینکه خداوند در قرآن تقوا را در کنار صبر قرار داده است عنوان داشت: اگر با خدا نامهربانی کنیم خدا هم با ما نامهربانی می‌کند البته تاکنون با فضلش با ما برخورد کرده است.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با یادآوری مناسبت هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و هفتاد و دو عضو جمهوری اسلامی از این واقعه به عنوان یک ذخیره و دانشگاه برای انقلاب یاد کرد که ابعاد آن همیشگی بوده و همانند واقعه کربلا باید از آن درست گرفت.

وی افزود: ما دشمنی داریم که غدّار و بی‌رحم است و با همه توان می‌کوشد سنگرهای ایمان ما را ویران کند.

وی افزود: شما دشمنی دارید که خدمتگزاران شما را تحمل نمی‌کنند ، دشمنان چشم ندارند ببینند افرادی با لیاقت، با صداقت در خدمت مردم هستند آنها مدام در پی نابودی این مسئله هستند.

صدیقی همچنین عنوان کرد: بنابر این دشمن‌شناسی جزو اولویت‌های اولیه ما در جامعه است، همچنین باید به مسئله نفوذ هم توجه کنیم چرا که این مسئله همیشه خطر بوده است.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به شخصیت ممتاز و برجسته شهید بهشتی عنوان کرد: این شخص والامقام هم به دست همین دشمنان شهید شد اما به دست نفوذی‌ها در این مملکت به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در آن زمان نفوذی، نفوذی مزدوری بود و تظاهر به دوستی کرده بود تا زمینه پیدا کند و چنین ضربه سنگینی را وارد کرده و دستگاه مدیریتی ما را فلج کند تا از انقلاب چیزی باقی نماند اما ما امروز هم نفوذی داریم.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر راهبردهای دشمن برای نفوذ در کشور گفت: یکی از این راهبردها فشار و تحریم‌های ظالمانه و دیگری جنگ روانی است که در سه جبهه تهمت، شایعه‌پراکنی و ایجاد بی‌اعتمادی در میان مردم شکل می‌گیرد.

صدیقی یادآور شد: در بخش جنگ روانی شبکه‌های مجازی و ماهواره‌های سهمگین دشمنان بین‌المللی ما وجود دارد که با کارهای هنری و تبلیغاتی کار خود را پیش می‌برند اما در داخل کشور ما هم عده‌ای نفوذی وجود دارند که اشخاص قابل توجه مردم را از چشمشان بیندازند، دروغ می‌گویند سندهای دروغین ارائه می‌کنند و می‌خواهند بگویند همه فسادکار و خرابکار هستند این کار نفوذ و جنگ روانی است.

وی با اشاره به جنگ ادراکی و نفوذ دشمن از این طریق گفت:‌یعنی دشمنی شرایطی را پیش می‌آورد تا مردم از تریبون‌های خود مطلب را دیر باور کنند اما زمانی که شبکه بیگانه نکته‌ای را بیان کرد در جان مردم می‌نشیند و این خطرناک است فرد از کانال‌های خود اخبار را جدی نگیرد اما از شبکه‌های دشمن مطلب او را قبول کند. به هر حال راست دشمن هم دروغ است ممکن است ۱۰۰۰ راست بگوید تا یک دروغ را بیان کند تا از این طریق عزت مردم را و جهاد منزوی کند.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه تصریح کرد: نفوذ معرفتی و شناختی هم از دیگر خطرات فعلی است، جنگ شناختی و معرفتی خطرناک‌ترین تاکتیک دشمن برای به هم ریختن ما است یعنی کاری می‌کنند که مردم منکر را معروف و معروف را منکر طلقی کنند.

صدیقی بر همین اساس اضافه کرد: به عنوان مثال موشک امروز وسیله دفاعی ما است امروز که ما هزاران موشک در زیرزمین‌هایمان تعبیه کرده‌ایم با موشک ما اسرائیل پیام می‌دهد که شما موشک نزنید ما هم نمی‌زنیم و رهبری هم در این رابطه فرمودند اگر آنها یکی بزنند ما 10 موشک می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتدار هسته‌ای و علمی‌مان جزو مؤلفه‌های قدرت ماست،‌ گفت: دشمن تا دید جوان‌های ما غنی‌سازی 20درصدی را تأمین کرده و رآکتور تهران را با استقلال و شرف بدون نیاز به بیگانه تأمین کردند به تکاپو افتاد و توافق غیرمتوازن عاقبت به شر را بر ما تحمیل کردند اگر ما این قدرت را نداشتیم این‌ها ما را اینگونه به حساب نمی‌آورند.

وی ادامه داد: آنچه مورد استقلال و استغناء ماست اگر از آن غافل شویم، نمی‌توانیم هویت دینی‌مان را حفظ کنیم بنابر این ما باید قله‌های علم را فتح کنیم و جوانان ما این آمادگی را دارند.

خطیب جمعه این هفته تهران یادآور شد: آنچه که زیر پرچم علمی و جهشی جوانان کشورمان به وجود آمده است عده‌ای آن را تهدید تلقی کردند و گفتند ما این را برای چه می‌خواهیم و در واقع می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند تا کار ما را یکسره و تمام کنند.

وی با اشاره به حضور جمهوری اسلامی در منطقه، دفاع ما از مظلومان عالم را لازمه وجدان بشری و متدین بودن و تبعیت از قرآن کریم خواند و گفت:‌ مسئله داعش موضوع عراق و سوریه نبود در واقع آتشی بود که برای ما روشن کرده بودند و از آنجاها شروع کرده بود ما با دشمن در خارج از مرزها مقابله کردیم و نه تنها برای خودمان که برای دنیا موجب امنیت شده‌ایم.

صدیقی با اشاره به اینکه جالب است حال که یک خطر جدی را از پیش روی دشمن برداشتیم می‌گویند سوریه را رها کن،‌ عنوان کرد: این همان نفوذ معرفتی و شناختی است که می‌خواهند از این طریق گفتمان ایجاد کنند و آنچه موجب قدرت ماست و امنیت ما را تأمین کرده را از ما بگیرند.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به فرهنگ‌سازی رهاشده در کشور گفت: ما زمانی که می‌بینیم فردی شرارتی می‌کند و جلوی دیدگان و ناظران زیادی سوار ماشین شده و بدون هیچ واهمه‌ای بیگناهان را زیر می‌گیرد وقتی در مقام قصاص می‌خواهند او را قصاص کنند عده‌ای به او ترحم می‌کنند اما به مظلومان ترحم نمی‌کنند وا ین خطرناک‌ترین جهتی است که می‌گیرند.همانند وقتی که با شخص بی حجابی موعظه‌ای از روی م حبت بگویند آنها پرخاش می‌کنند و عده‌ای هم به آنها حق می‌دهند.

وی افزود: این معروف منکر شدن و منکر معروف شدن جز خطرناک‌ترین کشورمان است و تا زمانی که این نمازجمعه‌ها برپاست و مردم متدین میان صفوف نمازجمعه و اعتکاف‌ها و عاشوراها هستند این آرزو را به گور می‌برند و موفق نخواهند شد.

صدیقی با اشاره به اعتراض بازاریان در روزهای اخیر برای گرانی گفت: درباره مسئله اغتشاشات اخیر که جزء جریان‌های تأسف‌بار است باید بگویم تا کنون فتنه 88 آهنگ خاص خود را داشت و مردم هم پس از مدتی قضیه را متوجه شدند و در واقع توده مردم در برابر قانون و انقلاب و شعاع دینی نبودند بلکه عده خاصی بودند وا ین‌ها مستند به اشراف بودند که از خارج الهام می‌گرفتند.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه مطلب فوق گفت:‌اما در جریان آشفتگی بازار، بازاری‌ها خود بانی انقلاب هستند این بازاریان ما هستند مقلدان مراجع بوده و دست آنها را می‌بوسند این‌ها رونق مساجد ما هستند اینکه دشمن بگونه‌ای وانمود کند که این‌ها مقابل انقلاب هستند جزء حوادث بسیار تأسف‌بار است و جای تأمل و مطالعه دقیق دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما مشکلات اقتصادی جدی برایمان پیش آمده معلول تحریم نیست بلکه معلول بی‌توجهی به ندای رهبری است که بیش از 10 سال همه ساله مسئله اقتصاد را به بهانه‌های مختلف اولویت اول مظلومان مطرح می‌کنند و وابستگی به نفت و بیگانگان را به عنوان خطر جدی مطرح می‌کنند و همچنین الگوی مصرف را به عنوان شعار اصلی یکسال قرار می‌دهند اما مسئولان ما در زمان‌های مختلف نسبت به این موارد بی‌توجهی کردند و در این زمان هم مدتی به انتظار برجام نشستند و کار جدی برای ایجاد یک کار درونی که با تکان‌های جهانی هم جدی نگرفتند.

صدیقی یادآور شد: مسئولان جهادی عمل نکردند و انگیزه‌ای نداشتند تنها اتلاف فرصت‌ها کردند تا اینکه کار به اینجا رسید مردم به حق در فشار هستند و بازار، بازار متدینین و حسینیان است. این شعار نیست چرا که بنده بزرگ‌شده بازار هستم.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه عنوان کرد:‌ این فشار را مسئولان بدانند و لبخند نزنند مسئولان با مردم همدردی کنند و درد مردم را بدانند و با مردم در دفع مشکلات همدرد باشند.

وی با بیان اینکه مسئله فشار یک واقعیت است و مردم بابصیرت ما هم می‌دانند فشار از کجاست گفت:‌مردم می‌دانند مدیریت‌ها کجاست بنابر این مسئله تولید ملی و داخلی را باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.ین یک واقعیت است و قابل انکار نیست بنابر این مشکل باید حل شود البته راه‌حل هم دارد ولی باید مسئولان ما اگر دقیق عمل نمی‌کنند نیاز به ترمیم است و یا نیاز به ترمیم کابینه دولت وجود دارد وقت کم است زود می‌گذرد باید سریع‌ترین اتفاق بیفتد زود کابینه خودتان را ترمیم کنید بگونه‌آی که هم دردشناس باشند و هم بتوانند نسخه اقتصادی مقاومتی را اجرا کنند.

وی ادامه داد:‌در کنار این نارضایتی دردمندی و به هم ریختگی، از طرفی کارگاه‌های تولیدی تعطیل می‌شود و بازار تعطیل می‌شود و از یک طرف هم انباشت نقدینگی بی‌سابقه است در هیچ دولتی اینقدر نقدینگی متراکم نبوده است و این جزو خطراتی است که خود این آقایان چشم روی هم گذاشته‌اند و کاری برای این مسئله نکرده‌اند.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به نابسامانی بازار خودرو هم خاطرنشان کرد: مسئله ارزی که خزانه مملکت را حراج می‌کنند و به اشخاصی حدود 50 میلیارد طلا می‌فروشند آیا واقعا مردم هستند و یا ریشه در مسئولان مملکتی دارند مسئله ارز به دست چه کسی بالا و پایین می‌شود این‌ها مواردی است که مردم می‌فهمند لذا مسئولان باید به این دردها برسند در غیر اینصورت فردا دیر است.

صدیقی گفت: در کنار نارضایتی‌هایی که از خانواده خود پیدا می‌کنیم شیاطینی در آن کنار نشسته‌اند منافقین دست به کارند و البته عده‌ای هم پول می‌گیرند و این اعتراضات به حق مردم را به چالش و هنجارشکنی و حمله به دوست و آدرس غلط تبدیل می‌کنند.

وی تأکید کرد: حساب بازاریان متدین شهیدداده و هیئتی با افرادی که نفوذی هستند و یا پول می‌گیرند جداست این‌ها صف‌شان از هم سوا است. این‌ها اعتراض به حقی دارند و تنها دلسوزی به خودشان نیست این دلسوزی به کشور و نظام است. اگر مسئولان توان کافی ندارند با صداقت عمل کنند.

وی با اشاره به بازی بازیکنان تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی گفت: ما دیدیم که این‌ها با چه توانی کار کردند هر چند در بار اول هیچ گلی هم نزدند پیشرفتی هم نداشتند اما رهبر انقلاب به این‌ها گفت خوب بازی کردید و هم ملت ما آنها را مثل قهرمان در آغوش گرفتند برای بار دوم هم گل زدند اما مردم تماشا می‌کردند که ملموس بود این‌ها مجاهدانه کار می‌کنند و از تلاش خودشان کم نمی‌گذارند.

صدیقی در ادامه همین مطلب یادآور شد: اگر مسئولان ما پس پرده را کنار بزنند و به میدان بیایند و کمر ببندند تا مردم ببینند که این‌ها برایشان خدمت می‌کنند، در مواردی هم که مسامحه کردند از مردم عذرخواهی کنند جوانان ما که مسئله هسته‌ای را به نتیجه رساندند و جنگ 8 ساله را با سرافکندگی دشمن امام را سرافراز کردند در بدترین شرایط تلاش از خود فروگذار نکردند و در واقع در هر کجا که به فرمان رهبری عمل کردند پیروزی در آن بود و در هر کجا عمل نکردند این جور گرفتاری برای ما بوده است مسئولین توبه کنند و به رهبر ما بگویند ما به فرامین شما عمل می‌کنیم و در صف مردم قرار بگیرند و کار را به جوانان بدهند ما هم پشتوانه داریم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه علامت سوال گذاشتن روی مسئله ضرورت حجاب غیرقابل توجیه است، گفت: حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها یک امر عقیدتی و دینی نیست و یک امر قانونی است، تمام شهروندان چه معتقد به مبانی دینی باشند و چه نباشند باید به قانون عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری با اشاره به حدیث صِیانَةُ المَرأةِ أنعَمُ لِحالِها وَ أدوَمُ لِجَمالِها از امیرالمومنین (ع) در کتاب غرر الحکم پیرامون موضوع حجاب اظهار کرد: در حال حاضر بحث حجاب و صیانت از آن یکی از موضوعاتی است که در جامعه مطرح است و برخی از کسانی که داعیه آشنایی با مفاهیم دینی و احکام الهی را دارند، سخنانی در این رابطه بر زبان جاری می‌کنند که موجب شگفت و تأسف است.

وی با تاکید بر اینکه علامت سوال گذاشتن روی ضرورت حجاب برای بانوان غیرقابل توجیه است، افزود: برخی اعلام می‌کنند که آیا در اسلام بحث حجاب ضروری و واجب است؟، در حالی که امر حجاب یکی از ضروریات دین است و در آیات شریفه قرآن برای همه زنان مسلمان یک تکلیف شرعی است.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: در روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در باب موضوع حجاب مطالب بی شماری بیان شده است و این مسئله به قدری مورد تاکید است که در شب معراج پیامبر اسلام (ص) نیز بر مسئله حجاب اشاره شده است.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: در ادیان آسمانی نیز حجاب بر زنان امری لازم و ضروری بوده است، ویژگی و ساختار وجودی که خداوند در بانوان قرار داده است، اقتضا می‌کند که زن مصون از تعرض باشد و این امر از طریق حجاب محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند، زیرا قانون در کشور برای همه لازم‌ الاتباع است.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: مسئله حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها یک امر عقیدتی و دینی نیست و یک امر قانونی است، تمام شهروندان چه معتقد به مبانی دینی باشند و چه نباشند باید به قانون عمل کنند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه امروز کیان خانواده در دنیای غرب در حال اضمحلال است، گفت: تجربه نشان داده که بی بند و باری و روابط بدون قید و شرط، چه بر سر جوامع بشری آورده است، دست اجانب به دنبال برداشتن امر مهم حجاب، عفاف، حیا و شرم در جامعه اسلامی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن روی این مسئله مدیریت و برنامه‌ ریزی کرده است.

وی اضافه کرد: مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند، این مردم با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید انتظار حاکمیت احکام اسلام و اجرای دستورات اسلام را در جامعه دارند؛ لذا همه دلسوزان نظام اسلام باید بر مسئله حجاب توجه لازم را داشته باشند.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اجرای قانون توسط همه دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به وظایف و مسئولیت‌های نیروی انتظامی در تأمین امنیت جامعه در کشور، بر پشتیبانی و حمایت قاطع از آنان به خصوص در مسئله حجاب گفت: تأمین امنیت اخلاقی جامعه امری ضروری است که در این زمینه ضمن اینکه باید جلوی برخی تخلفات و تندروی‌ها گرفته شود، باید با برنامه‌ ریزی و تدبیر عمل شود و همراهی و همکاری مردم نیز در اجرای قانون تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب خاطرنشان کرد: قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود.

کد خبر 747475

دیگر خبرها

  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند