Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - مدير اجرايي طرح بين المللي ترسيب کربن در خراسان جنوبي گفت: اين طرح در سطح 150 هزار هکتار از اراضي روستايي شهرستان نهبندان در دست اجراست.

عليرضا ياري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 16 روستاي نهبندان زيرپوشش اجراي اين طرح بين المللي براي مقابله با بيابان زدايي قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: فاز نخست و دوم طرح بين المللي ترسيب کربن در 37 روستاي شهرستان سربيشه استان خراسان جنوبي به مساحت 225 هزار هکتار اجرا شد.
وي گفت: همچنين طرح تعميم ترسيب کربن در 17 روستاي زير پوشش بخش ماژان شهرستان خوسف در سطح 98 هزار هکتار با موفقيت اجرا شد.
مدير اجرايي طرح بين المللي ترسيب کربن در خراسان جنوبي اظهار داشت: نتيجه انجام فعاليت هاي اصلي اين طرح در پنج گروه بسيج جامعه محلي، نهادسازي و کارگروهي، آموزش و بهره مندي از دانش و مهارت، درآمدزايي و ايجاد معيشت پايدار، بهبود خدمات توسعه اي پايدار و مديريت پايدار و مشارکتي منابع طبيعي قابل مشاهده است.
وي افزود: تشکيل گروه هاي توسعه روستايي و صندوق هاي خرد اعتباري با هدف تسهيل مشارکت روستاييان در فعاليت هاي اجرايي و مالي براي مديريت پايدار منابع طبيعي از عمده ترين موفقيت هاي اجراي اين پروژه بين المللي در استان بوده است.
ياري تاکيد کرد: در واقع گروه هاي توسعه روستايي اصيل ترين و مردمي ترين نهادهاي مشارکتي در جوامع روستايي بوده که در صورت موفقيت و ثبات مي توانند به عنوان پشتوانه اي محکم، ضامن پايداري و موفقيت اهداف مورد نظر در طرح هاي مشارکت مردمي باشند.
وي گفت: آنچه در شکل گيري تمامي اين گروه ها مشترک بوده و حائز اهميت است، توجه به اصل وجود رابطه مستقيم بين ميزان موفقيت فعاليت هاي توسعه اي در يک روستا و درصد عضويت و مشارکت مردم به ويژه زنان و اقشار آسيب پذيرتر جامعه در اين گروه هاست.
وي افزود: در اين شيوه، تمرکز بر گروه هاي روستايي فقيري است که امکان استفاده از ساير تسهيلات نهادهاي رسمي و غير رسمي را ندارند.
مدير اجرايي طرح بين المللي ترسيب کربن در خراسان جنوبي بيان کرد: با توجه به محروميت شديد استان، بروز خشکسالي هاي چندين ساله در منطقه و نظر به لزوم پايداري و ثبات ساکنان روستاهاي مرزنشين و اهميت امنيتي اين روستاها يکي از راه هاي نجات مردم روستايي از محروميت، توسعه الگوي ترسيب کربن در سطح استان است.
وي چندي پيش به خبرنگار ايرنا گفت: طرح مطالعاتي پروژه بين المللي ترسيب کربن در 9 شهرستان استان در حال انجام است و به زودي اجرا مي شود.
ياري افزود: طرح مطالعاتي پروژه بين المللي ترسيب کربن اکنون در سطح يک ميليون و 255 هزار و 340 هکتار از اراضي 9 شهرستان استان در حال انجام است.
وي اظهار داشت: بعد از اتمام مطالعات اوليه طرح يادشده، 142 روستاي استان زيرپوشش قرار مي گيرد که در فاز نخست اين پروژه در 60 روستا اجرايي خواهد شد.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند

فرید قشلاقی در بازدید ازاجرای عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد جزئیات این طرح،گفت: بر اساس این طرح مشارکتی، اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برداشت آب از سد سهند از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزء فاز پنج سد سهند است.

وی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری و بر تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الکوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد

فرماندار هشترود به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ