Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر خارجه ترکیه با ادعای اینکه دولت سوریه، آتش‌بس در درعا را نقض کرده، عملیات ارتش و نیروهای مقاومت علیه معارضان در جنوب را محکوم کرد.

 «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) با انتقاد از عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور، مدعی شد که روسیه و آمریکا مسئول نقض آتش‌بس در درعا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاووش‌اوغلو در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «اِن. تی. وی» ضمن محکوم کردن عملیات ارتش و نیروهای مقاومت سوری برای پس گرفتن مناطق تحت تصرف معارضان در درعا و قنیطره، ادعا کرد درپی این امر حدود 150 هزار نفر آواره شده‌اند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با بیان اینکه در جریان مذاکرات صلح بین این سه کشور، تفاهمنامه‌ای برای ایجاد منطقه کاهش در درعا امضا شده بود، افزود: «آنها باید برای متوقف کردن دولت اسد کاری کنند».

وزیر خارجه ترکیه درباره تهدیدات آمریکا به تحریم کشورهای تجارت کننده با ایران، تاکید کرد که آنکارا هیچ کدام از روابط اقتصادی خود با تهران را به خاطر دیگر کشورها قطع نمی‌کند.

چاووش‌اوغلو همچنین گفت که اگر دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» با فروش مابقی جنگنده‌های F35 به ترکیه موافقت نکند، آنها نیز اقدامات مقتضی را انجام خواهند داد.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه های ترکیه اعلام کردند که این کشور همه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده است.

پس از آنکه وزیر تجارت ترکیه در تاریخ ۹ آوریل اعلام کرد، تصمیم بر این شده که روابط تجاری با رژیم اسرائیل کاهش یابد، روز پنجشنبه اعلام شد که کلیه روابط تجاری اعم از صادرات و واردات سرزمین های اشغالی قطع شده است.

بر اساس بیانیه صادر شده، ترکیه اعلام کرده که تصمیمات جدید را قاطعانه و جدی دنبال خواهد کرد. این روند تا زمان ایجاد آتش بس پایدار، امکان ارسال مواد غذایی و امدادی به شکل مستمر و تشکیل دو دولت در منطقه دنبال خواهد شد.

همچنین برای متاثر نشدن ملت فلسطین از این تصمیم، وزیر تجارت ترکیه با وزیر اقتصاد دولت خودگردان فلسطین در ارتباط و هماهنگی است.

روز گذشته نشریه بلومبرگ از قول دو مقام ترکیه ای اعلام کرده بود که این کشور کلیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

کد خبر 848999 منبع: تسنیم برچسب‌ها ترکیه اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد