Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه فرانسوی لیبراسیون عربستان سعودی را یک "دیکتاتوری حفاظت شده " توصیف کرد که در سایه سکوت جهانی به قتل عام یمنی‌ها ادامه می‌دهد. ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه لیبراسیون در مقاله ای درباره عربستان زیر سایه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به بررسی اوضاع حقوق بشر این کشور و تجاوز نظامی بیش از سه ساله آن به کشور یمن پرداخت و در آغاز این سوال را مطرح کرد که چرا اینقدر در برابر نظامی که حقوق بشر را نقض می کند، تسامح به خرج داده می شود و نقش این کشور در منطقه بویژه در یمن مشکلی واقعی را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"رونی برومن" استاد دانشگاه "ساینس بو" و مدیر سابق سازمان پزشکان بدون مرز، "پیر کونزا" کارمند عالی رتبه سابق وزارت خارجه فرانسه و "نبیل الناصری" در مقاله مشترک  تاکید کردند: چرا اصلاحات در عربستان را در سطح واقعی خودش مد نظر قرار نمی دهیم. اگر زنان محور این اصلاحات بودند؛ ما شاهدیم که پلیس بن سلمان شمار زیادی از فعالان سعودی نظیر عایشه المانع و حصه آل الشیخ را به زندان انداخته اند. هر دوی این زنان بیانگر تاریخ مبارزه برای حقوق زنان هستند.

این مقاله افزود: ایمان النفجان بنیانگذار وبلاگ "زنان سعودی" و از مدافعان حقوق زنان در عربستان گواه دیگری از ظلم و ستم به زنان سعودی است زیرا او به همراه زنان دیگری همچنان در محل سری پشت میله های زندان هستند و مطبوعات رسمی سعودی وجهه او را با برچسب "خیانکار" تخریب کرده اند.

این نویسندگان تصریح کردند: کاخ سلطنی سعودی می خواهد این پیام را برساند که اگر بن سلمان نبود؛ پیشرفت جدید در عربستان حاصل نمی شود و این پیشرفت ارتباطی با مبارزه جامعه مدنی ندارد.

این نویسندگان افزوند: حقوق بشر در عربستان نقض می شود. جلادان سعودی از کثرت مجازات های بدنی در عربستان خسته شده اند. مسئولان سعودی در ماه ژوئن سال 2017 میلادی هشت نفر جدید را برای "گردن زدن" استخدام کردند.

برهم زدن ثبات

اما در سطح منطقه ای، عربستان به نقش پیشرو خود در برهم زدن ثبات در اکثر بخش های خاورمیانه ادامه می دهد.

این مقاله تصریح کرد: به عنوان مثال در یمن، قتل عام در سکوت ادامه دارد و خطر قحطی یمن را - بعد از شیوع بیماری وبا-  در نتیجه جنگی که بن سلمان در سال 2015 میلادی علیه این کشور به راه انداخت، تهددید می کند.

در سایه این شرایط، نویسندگان مقاله این پرسش را مطرح کردند که "چطور سکوت مرگ بار بسیاری از سیاستمداران و رسانه ها را درک کنیم؟ عربستان یک "دیکتاتوری حفاظت شده" است.

انتهای پیام/

R36447/P36447/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان