Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام هادی صادقی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به ویژگی‌های شهید بهشتی اظهار کرد: این شهید یک مجتهد بود که از فقه جواهری پیروی می‌کرد و او در هر جایی که قرار می‌گرفت، مفید بود و نوآوری می‌کرد، شهید بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ نوآوری‌های فراوانی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهید بهشتی انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا را تاسیس کرد و او اجازه نداد که دانشجویان مسلمان در کشورهای اروپایی جذب گروه های خطرناک شوند، به همین دلیل منافقین با شهید بهشتی دشمن بودند و نقشه ترور این شهید را طراحی کردند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: شهید بهشتی با روشنگری‌های خود اجازه نمی‌داد که باب التقاط باز شود، او  در عین اجتهاد، از امام خمینی(ره) تبعیت داشت، امروز خواص جامعه باید از شهید بهشتی درس بگیرند، یکی از ویژگی‌های این شهید، آمریکا ستیزی بود.

صادقی مقام معظم رهبری ذخیره الهی برای ما دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از جانبازان انقلاب اسلامی هستند و ایشان در ششم تیرماه سال 1360 مورد ترور قرار گرفتند.

وی ادامه داد: هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای بیان موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا است، منافقین از ابتدای انقلاب تاکنون مورد حمایت آمریکا بودند و جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در میتینگ منافقین شرکت کرده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: آمریکا طی روزهای اخیر از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد و پیش از این هم شاهد خارج شدن رژیم صهیونیستی از این شورا بودیم.

صادقی شهید بهشتی را مخالف انحصارگری دانست و تصریح کرد: با این وجود اتهامات زیادی که به این شهید توسط دشمنان زده می‌شد، امروز هم شاهد مطرح شدن این اتهامات به کسانی هستیم که در مسیر حق قرار دارند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی قوه قضائیه ضعیف است، اما این گونه نیست که هیچ اطلاع رسانی انجام نشده باشد، هیچ فساد اقتصادی کشف شده نیست که قوه قضائیه آن را دنبال نکرده باشد، با دانه درشت‌ها برخورد می‌شود و هم اکنون چندین نفر از مسؤولان سابق در زندان هستند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: اگر مفسدان اقتصادی جرمشان در حد فساد فی الارض باشد، اعدام می‌شوند، افراد زیادی به دلیل مفاسد اقتصادی به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند، این که گفته می‌شود، با فساد اقتصادی برخورد نمی‌شود، این گونه نیست و برخی از این مسائل، تبلیغات سیاسی است.

صادقی با اشاره به پرونده املاک نجومی اظهار کرد: از 182 مورد املاک واگذار شده، در 170 مورد تخلفی مشاهده نشد و افراد در 40 مورد حتی ملک نگرفته بودند، تنها 12 مورد تخلف وجود داشت که پرونده برای آن‌ها تشکیل شد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: پرونده‌های برخی از برادران بزرگان کشور در این قوه در حال رسیدگی است، البته زمانی که پرونده‌ها پیچیده است، رسیدگی به آن طول می‌کشد.

صادقی بنای قوه قضائیه را برخورد با فساد اقتصادی بدون اغماض دانست و تصریح کرد: هر قاضی در قوه قضائیه دو برابر استانداردها به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند، 230 هزار زندانی در کشور داریم که جرم نیمی از آن‌ها به دلیل مواد مخدر است و 90 درصد مواد مخدر جهان در کنار ایران تولید می‌شود.

وی ادامه داد: 75 درصد زندانیان کشورمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دلیل مواد مخدر در زندان به سر می‌برند، تنها سه درصد از زندانیان کشورمان، زن هستند و رتبه کشورمان در زمینه تعداد بانوان زندانی در جهان، 146 است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: سازمان ثبت در سال 80 میلیون خدمات می‌دهد که 97 درصد از این خدمات به صورت الکترونیکی است، 700 روحانی در زندان‌های کشور داریم و نماز جماعت در این زندان‌ها برگزار می‌شود.

صادقی با اشاره به مجازات‌های جایگزین اظهار کرد: برای جایگزینی مجازات‌ها با حبس نیازمند کار تحقیقاتی هستیم چرا که مجازات حبس آفات زیادی برای زندانی و خانواده‌اش دارد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: توطئه‌های زیادی توسط دشمنان برای به هم ریختن وضعیت کشور طراحی شده است وبه کوری چشم آمریکا، جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و همه توطئه‌های دشمنان همچون چهار دهه اخیر، خنثی خواهد شد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _پنجشنبه سی فروردین_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 744632

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵۱۲ کیلویی شیشه در تایباد
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • فوری | معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • کشف ۱۰۰ کیلو تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در نایین