Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@00:19:05 GMT

روستایی با نام عجیب در ایران

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۶۸۷۹

روستایی با نام عجیب در ایران

رکنا: روستایی با جمعیت بالغ بر ۱۰۱۵ نفر (براساس آمارگیری سال ۱۳۹۵)در دشت سیاهو قرار گرفته است که با نام سیاهو شناخته می‌شود. دشت سیاهو منطقه پرآبی است که گله‌های ۳۰ آهو در آن وجود دارند.

دهستان سیاهو در دشت سیاهو که از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس است، قرار گرفته است که ۷۳ روستای فعال و نیمه‌فعال با نام‌هایی، چون آبشور، آب محمدی، آقاسین بالا، آقاسین پائین، بَرِجَهر، بَنگِلایان، بُنُو، بیخ، پاکَم، پاگَرد، پاگَرو، پَتگنان بالا و پَتگنان پائین در آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پُشت بند سَغ، پُشته چاهو، جغدر بالا، جغدر پائین، خِرسین، دَرگَز، دوکوه، رَباط، زاکین و زَردان از روستا‌های دیگر دهستان سیاهو به حساب می‌آیند.

براساس این گزارش؛ دهستان سیاهو مکان رشد و نمو درخت میوه‌هایی، چون نارنگی، پرتغال، خرما و انبه است و نارنگی این دهستان به اندازه‌ای شناخته شده است که هر ساله و در فصل زمستان جشنواره‌ای با نام جشنواره نارنگی در دهستان سیاهو برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری سیاهو می‌توان به سلطان شاه احمد سیاهو، تلسورو، غار نمکی خرسین، باغات نارنگی زاکین، رودخانه سیخوران، روستای خوش اقلیم نامدر، برزی هماگ، ماشاری و هماگ اشاره کرد. بنگلایان، آبگرم سرخاء، آبسرد زاکین، قلعه کهنه سیاهو و قلعه فور خورج از جاذبه‌های گردشگری دیگر سیاهو به حساب می‌آید.

دره داماش یا دره رودخانه جاموش هم یکی از جاذبه‌های گردشگری سیاهو به حساب می‌آید البته بهتر است که گردشگران در بازدید از این منطقه بکر فرهنگ طبیعت‌گردی را رعایت کرده و زباله‌هایشان را در طبیعت رها نکنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

راز تلخ تن فروشی سمیه 18 ساله

مائده روز عروسی به پسری دل بست / راز داماد 24 ساعت پس از جشن لو رفت!

یک زن شوهرش را کمک می کرد تا دخترشان را آزار شیطانی دهد!

جشن عروسی در کلانتری! / برادر عروس از زندان به مراسم آمد + عکس

آوازخوانی خواننده زن در کنسرت تهران / او از تک خوانی ابراز شرمندگی کرد+ فیلم

راز سیاه سقط جنین دختر بیوه در مزرعه توت فرنگی ! +عکس

عاقبت بی حیایی مادر و دختر منحرف با 2 دختر دانش آموز + عکس

آقای بازیگر بخاطر بی حیایی با زنان دستگیر شد! + جزییات

این پسر خبیث همیشه از دست پلیس تهران فرار می کند! + عکس

شوهرم از 6 مرد پول گرفت و آن ها را یکی یکی به اتاق خوابم فرستاد!

وقتی وارد خانه زن صیغه ایم شدم با صحنه ای ناجور روبرو شدم!

ثریا وقتی از منصور باردار شد شنید او متاهل است! / سمیرا سرنوشت مشابه مادر داشت

احسان شوهر بی حیایم همزمان با 2 زن دیگر همخوابی می کرد!

کبودی های بدن زن خائن او را نزد شوهرش لو داد! + عکس

مریم مرا به خانه اش برد و شوهرش در برابر دوربین به من تجاوز کرد + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت جشنواره ایران دانش آموز سقط جنین رودخانه کنسرت عکس حوادث فیلم مرد پسر شهروند زن زندگی قتل دختر جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه در اصفهان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان صبح امروز با حضور سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، گردشگری و غیره بررسی شد.

بازار روسیه ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است

سیدمهدی طبیب‌زاده در این نشست، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که براساس آن روابط اقتصادی استان کرمان با روسیه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و روسیه شرکای راهبردی و استراتژیک هستند، افزود: متاسفانه تا کنون از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده لازم نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه حداکثر صادرات ایران به روسیه به یک میلیون دلار در سال است، بیان کرد: این عدد رقم زیادی در برابر ظرفیت‌های عظیمی که در کشور داریم، نیست.

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیههمکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

وی با بیان اینکه کرمان ظرفیت‌های عظیم معدنی، کشاورزی و گردشگری دارد که متاسفانه به خوبی معرفی نشده است، گفت: باید روابط متقابل تجاری بین استان کرمان و روسیه برقرار و مشکلات پیش رو و موانع را برطرف کنیم.

طبیب‌زاده ادامه داد: سرکنسولگری روسیه در اصفهان استقبال خوبی از توسعه روابط بین کرمان و روسیه داشتند و برای همین به کرمان سفر کردند تا با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار روسیه یک ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است، افزود: در حال حاضر کمتر از 50 میلیون دلار صادرات استان کرمان به کشور روسیه است که عمده آن صادرات محصول پسته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی دهستان ارمو شهرستان دره شهر
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم
  • گردشگری اسرائیل در پی حمله گسترده ایران از هم پاشید
  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران
  • برگزاری دوره‌ آموزشی گردشگری روستایی در پالنگان
  • سقوط خودروی پراید به رودخانه دهستان مصیر حادثه آفرید + فیلم