Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پايگاه اينترنتي اکونوميک تايمز در گزارشي به نقل از وزير نفت هند نوشت: تصميمات دهلي نو در خصوص واردات نفت از ايران بر اساس منافع ملي کشور اتخاذ خواهد شد. 
به گزارش روز جمعه پارس تودي، به موجب اين خبر، دارمندرا پرادهان Dharmendra Pradhan وزير نفت هند در واکنش به درخواست آمريکا از دهلي نو مبني بر "توقف واردات نفت از ايران" اعلام کرد؛ دهلي نو در بررسي موضوع واردات نفت از ايران بر اساس منافع خود و نه تحت فشار و ارعاب تصميم گيري خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرادهان با بيان اين مطلب به خبرنگاران گفت: ما تصميم خود را اتخاذ خواهيم کرد. برخي مسائل خاص وجود دارد که نبايد بر اساس ديدگاه ها و نقطه نظرات يا واکنش هاي ديگران مورد قضاوت و بررسي قرار گيرند.
وي افزود: هند يک بازار بسيار با ثبات به شمار مي رود که از اقتصادي قوي برخوردار است. کادر رهبري هند بسيار هوشيار و مراقب امور است و ما صرفا بر اساس تامين منافع خود وارد عمل خواهيم شد.
آمريکا از همه کشورها از جمله هند و چين خواسته است تا ميزان واردات نفت خود را از ايران تا روز چهار نوامبر (13 آبان) متوقف سازند در غير اين صورت تحريم خواهند شد.
دهلي نو پيشتر هم اعلام کرده بود؛ هند تحريم هاي يکجانبه را مانند تحريم هاي آمريکا عليه ايران نمي پذيرد و فقط از تحريم هاي سازمان ملل پيروي و حمايت مي کند.
با اين همه برخي منابع صنعتي اعلام کرده اند؛ شرکتهاي نفتي دولتي هند در پي واکنش منفي بانک هاي داخلي و ابراز نارضايتي آنها از انجام دادن تراکنش هاي مالي با ايران، درصدد کاهش خريد محموله هاي نفت از ايران برآمده اند.
پرادهان که در حاشيه مراسم برگزاري دور نهم مناقصه توزيع گاز شهري در هند سخن مي گفت، تصريح کرد: ما يک سبد انرژي چندگانه و مبتني بر خريد از چند کشور داريم. ما نفت خام مورد نياز خود را از کشورهاي مختلف سراسر جهان به قيمت رقابتي تامين و خريداري مي کنيم و براي هند تامين منافع کشور در درجه نخست اهميت قرار دارد.
هيلي خطاب به مودي: وابستگي به نفت ايران را قطع کنيد
نيکي هيلي، نماينده هندي الاصل آمريکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در ديدار با نارندرا مودي، نخست وزير هند گفت که اين مهم است که وابستگي به نفت ايران را قطع کنيد. وي گفت: آمريکا بر اين موضوع کار خواهد کرد که به هند اين اجازه را بدهد تا از بندر ايران به عنوان کريدوري به افغانستان استفاده شود.
آمريکا به کشورهاي مختلف اعلام کرد که که چهارم نوامبر تمامي واردات نفت از ايران را متوقف کنند و احتمالا هيچ معافيتي در اين زمينه ارائه نخواهد داد.
هند پس از چين دومين خريدار بزرگ نفت ايران به شمار مي آيد و مبادلات تجاري ايران و هند در سال 2016-2017 ميلادي حدود 12.89 ميليارد دلار بوده است. واردات هند از ايران 10.5 ميليارد دلار بوده که بخش عمده اي از آن را نفت تشکيل مي دهد و ارزش صادرات هند به ايران نيز 2.4 ميليارد دلار است.
در کنار نفت خام، هند منافع ديگري نيز در ايران دارد که مهمترين آن بندر چابهار است. اين بندر اهميت استراتژيک براي هند داشته چون بخشي از مسير دريايي هند به شمار مي آيد که به کمک آن پاکستان را دور مي‌زند./110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک دانشگاه آمریکایی دیگر به جمع معترضان پیوست (فیلم) سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم) حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • آیا در دانشگاه‌های آمریکا شعارهای یهودی ستیزی داده می‌شود؛ دانشجوی یهودی دانشگاه تگزاس به آن پاسخ می‌دهد (فیلم)
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست