Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@16:05:16 GMT

مهارکشنده ترین شکل سرطان مغز!

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۷۵۱۲

محققان توانستند پاشنه آشیل گلیوبلاستومای مولتی فرم (GBM) را کشف کنند که کشنده ترین شکل سرطان مغز است. ناطقان: سلول های بنیادی، اتوفاژی فرایندی است که در آن سلول ها از شر اجزای غیر ضروری یا ناکارآمدشان خلاص می شوند.

این فرایند می تواند هم برای سلول ها سمی باشد و هم این که می تواند نقش حفاظتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان نشان داده اند که اتوفاژی محافظت کننده به سلول های بنیادی گلیومایی اجازه می دهد که در برابر آنویکیز که نوعی مرگ سلولی برنامه ریزی شده است مقاومت کنند.


در واقع آنویکیز زمانی رخ می دهد که سلول ها از ماتریکس خارج سلولی کنده می شوند و بدین ترتیب رفته رفته دچار مرگ می شوند. محققین دریافته اند که این مکانیسم محافظت کننده بوسیله ژن MDA-۹/Syntenin تنظیم می شود.

زمانی که این محققین بیانMDA-۹/Syntenin را بلوک کردند، سلول های بنیادی گلیومایی توانایی شان برای القای اتوفاژی محافظت کننده را از دست دادند و تسلیم آنویکیز شده و در نتیجه سلول سرطانی می میرد.

به عقیده دکتر فیشر سرپرست این تیم تحقیقاتی ژن MDA-۹/Syntenin در اغلب سرطان ها افزایش بیان دارد و به همین دلیل با توجه به نقشی که در جلوگیری از مرگ سلول ها دارد، می تواند هدفی برای دارو و درمان های جدید باشد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سرطان مغز ، کشنده ترین شکل ، مهار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سرطان مغز مهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)