Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@18:25:49 GMT

وقتی چریک پیر، سوگولی دشمن می شود

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۷۷۲۲

فارین پالیسی معتقد است محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بهترین گزینه برای تثبیت حاکمیت صهیونیست ها و تسلیم شدن فلسطینیان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  این نشریه در مقاله ای با تشریح شرایط حال حاضر فلسطین، راهبرد مورد نظر صهیونیست ها و موضع حاکمان عرب، تصریح کرد باقی ماندن سران تشکیلات خودگردان فلسطینی، به ویژه محمود عباس 82 ساله در راس تشکیلات، باعث تداوم ضعف در برابر صهیونیست ها شده و امید به ایجاد تغییری به سود فلسطین را از بین می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 نویسنده این مقاله با بیان اینکه دیگر کسی در نمایشی بودن حمایت های ظاهری و کمرنگ بن سلمان از فلسطینیان تردید ندارد، نوشت: اکنون فلسطینی ها می دانند که دیگر نباید به حمایت متحدان سنتی خود در جهان عرب تکیه کنند.
این مقاله می افزاید؛ اختلافات داخلی فلسطینی ها، کاهش شدید کمک های خارجی و کم اثر شدن تحرکات دیپلکاتیک، مانند توسل به نهادها و پیوستن به معاهدات بین المللی با هدف تثبیت حق حاکمیتشان، از جمله عوامل کاهش دهنده قدرت فلسطینیان در برابر حریف است.
علاوه بر اینها، آنها با بحران مشروعیت داخلی نیز مواجه اند و دیگر کمتر کسی از محمود عباس 82 ساله توقع بزرگی دارد.

اکنون، فقدان یک دولت قدرتمند در کنار جای خالی یک طرح روشن برای تعیین جانشین محمود عباس، جبهه فلسطین در میز مذاکره را بسیار ضعیف تر از آن نشان می دهد که بتواند برخواسته های قدیمی اش تأکید کند.

اما باوجود این ضعف آشکار در راس حکومت فرتوت تشکیلات خودگردان، مردم عادی فلسطین نشان داده اند که قدرت بالایی در تغییر شرایط به سود فلسطین دارند و جنبش تحریم اسرائیل و راهپیمایی بازگشت از جمله آنهاست.
واقعیت این است که همین تحرکات مردمی و با قدرت نیز، فراتر از توان رهبرانشان بوده و به نظر می رسد مردم هم دیگر امیدی به این چریک های پیر ندارند.
فارین پالیسی می نویسد؛ بر اساس نظرسنجی اخیر، بیش از دو سوم فلسطینی ها خواستار استعفای عباس هستند و امیدی به اینکه او آنها را به استقلال یا ایجاد تغییر رهنمون سازد، ندارند.
به نوشته این نشریه، اکنون تغییرات منطقه ای راه را برای اسرائیل فراهم کرده است تا راه عادی سازی روابط با اعراب را هموار ببیند و بدون اجابت خواسته های فلسطینیان به هدفش برسد.

در شرایط فعلی دیگر حتی نیازی به مذاکره با تشکیلات خودگردان و چریک های پیرش نیست. آنها آنقدر فرتوت و کم رمق شده اند که نه تنها مانعی برسر راه خواسته های دشمن نیستند، بلکه با تداوم ریاستشان، مانع از روی کار آمدن نیروهای جوانتر و مستحق تر فلسطینی می شوند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه از کشور‌های عربی و مسلمان خواست در برقراری عدالت برای مردم فلسطین «ثابت و استوار» باقی بمانند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، انور با تاکید بر لزوم محاکمه اسرائیل به دلیل «همه جنایات مرتکب شده علیه فلسطین»، گفت: «همه طرف‌ها باید نسبت به تهاجم غیرقانونی اسرائیل و اشغال سرزمین فلسطین که عامل اصلی این درگیری طولانی‌مدت است، اعتراض کنند.»

بیانیه انور پس از دیدار وی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض صادر شد.

پیش از این، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد که ریاض مخالف آوارگی مردم غزه است. محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

با گذشت بیش از شش ماه از حمله اسرائیل به نوار غزه، بخش‌های وسیعی از غزه به ویرانه‌ای تبدیل شده بود و ۸۵ درصد از جمعیت غزه در بحبوحه محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو مجبور به آواره شدن داخلی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 568 شهید رسید
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد