Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-01@03:55:29 GMT

پوشاک 60 درصد گران شده است

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۸۴۰۷

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: به دلیل کمبود و گرانی نخ، پارچه و کاغذ پلاتر، شاهد افزایش 60 درصدی قیمت یک تیشرت ۳۰ هزار تومانی به ۴۸ هزار تومان در بازار هستیم.به گزارش بلاغ، مجید نامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان نساجی و پوشاک برای تهیه پارچه و نخ با مشکل کمبود و گرانی روبرو هستند، اظهار کرد: به دلیل کمبود و گرانی نخ، پارچه و کاغذ پلاتر، شاهد افزایش 60 درصدی قیمت یک تیشرت ۳۰ هزار تومانی به ۴۸ هزار تومان در بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کیلوگرم نخ به مرز ۳۰ هزار تومان و هر کیلوگرم پارچه به مرز ۴۰ هزار تومان رسیده است درحالیکه نخ‌های هندی تا چندی پیش تنها ۱۴ هزار تومان قیمت داشت. این در حالی است که نخ دوخت نیز تا چندی پیش ۲۵۰۰ تومان قیمت داشت که در حال حاضر به مرز هفت هزار تومان رسیده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل گرانی در بازار این است که بسیاری از فعالان حوزه پوشاک، پروانه بهره‌برداری ندارند و نمی‌توانند ارز جهت تامین مواد اولیه دریافت کنند.عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به اینکه برخی معتقدند که در شرایط فعلی باید قیمت‌ها افزایش یابد گفت: ما معتقدیم که حتی اگر قیمت‌ها هم بالا برود امکان خرید وجود ندارد. مسئله دیگر این است که تولیدکنندگان نمی‌توانند واحدهای خود را تعطیل کنند چرا که مرخص شدن کارگرانی که چند سال آموزش دیده‌اند اصلا منطقی نیست و بنابراین در شرایط فعلی علی‌رغم هزینه‌کرد بالا با چنگ و دندان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.نامی افزود: مشکل دیگر این است که امکان توقف برهه‌ای تولیدکنندگان نساجی و پوشاک نیز وجود ندارد چرا که با توجه به تامین پارچه زمستانی و تابستانی، هر کدام از آن‌ها باید در موعد مناسب تولید شود و به بازار برسد. علاوه بر این بحث مد نیز وجود دارد و تاخیر در تولید می‌تواند به بازار تولید‌کنندگان لطمه بزند.عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه ماه آتی ماهی سرنوشت‌ساز برای تولیدکنندگان نساجی و پوشاک است گفت: در حال حاضر نمی‌دانیم که بازار تحمل افزایش قیمت‌ها را دارد یا خیر و باید منتظر بمانیم و ببینیم واکنش مصرف‌کنندگان به افزایش قیمت‌ها چگونه خواهد بود.گفتنی است، هر چند از ابتدای سال جاری افزایش قیمت پوشاک توسط فعالان این بخش رد می‌شد اما در نهایت مسائل پیش آمده طی مدت زمانی اخیر شرایط متفاوتی را برای تولید کنندگان نساجی و پوشاک رقم خورده است و به دلیل مسائل ارزی، کاهش قدرت خرید مردم و واردات غیر رسمی پوشاک به کشور شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت پوشاک در بازار هستیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو