Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@10:54:25 GMT

گرمای ۴۱ درجه در راه است؛ ۵ توصیه مهم آب و برقی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۹۰۲۵

گرمای ۴۱ درجه در راه است؛ ۵ توصیه مهم آب و برقی

در حالی سازمان هواشناسی برای هفته جاری دمای ۴۱ درجه در تهران پیش بینی کرده است که تواتیر از مردم خواسته، با عمل به ۵ توصیه مهم به صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف آب و برق کمک کنند.

به گزارش مشرق، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ،با توجه به تقویت الگوی تابستانه در تراز میانی جو،  پیش‌بینی کرد، از روز شنبه ۱۳۹۷/۴/۹ تا اواسط هفته آینده دمای هوا در غالب استان‌های کشور (به ویژه نیمه شمالی) بین ۳ تا ۵ درجه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که انتظار می‌رود بیشینه دمای تهران روز یکشنبه و دوشنبه ۱۰ و ۱۱ تیر به حدود ۴۱ درجه سلسیوس برسد، توصیه کرد: جهت مدیریت در مصرف بهینه آب و برق تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

شرکت توانیر هم با صدور اطلاعیه‌ای، از همه مردم و مشترکان خواست تا نسبت به مدیریت مصرف برق بیش از پیش از توجه کنند.

در اطلاعیه توانیر آمده است: این شرکت با تشکر از تمامی مشترکان و هموطنان گرامی اعلام می‌دارد: با توجه به افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم درکشور، مصرف برق به گونه‌ای چشمگیر و کم سابقه طی روزهای اخیر افزایش یافته است. بی تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم. از این رو از آحاد مردم عزیز کشور در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع‌های تولیدی و صنعتی و کشاورزان تقاضا دارد تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) به میزان تنها ۱۰ درصد، کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری نمایند.

به گزارش تسنیم، خاطرنشان می‌سازد که با انجام توصیه‌های ذیل، رسیدن به کاهش ۱۰ درصدی به سادگی قابل دستیابی است.

*راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:

- درساعت های اوج بار(پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده نمائیم.

- در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنیم.

-هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت‌های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نکنیم.

- استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت‌های غیرپیک منتقل کنیم.

- خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی افزایش گرما گرمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  منصور کشاورزیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تشریح ضرورت بهره گیری از توان و تخصص اصحاب رسانه در فعالیت‌های فرهنگی ترویج مصرف بهینه آب در جامعه گفت: در دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان ۱۵۰ اثر به دبیرخانه رسال شد که پس از داوری از صاحبان ۲۱ اثر برگزیده با اهداء جوایزی قدردانی شد.
مدیریت مصرف آب در خانه با تاکید بر نقش بانوان خانه دار، بحران خشکسالی و راهکار‌های مقابله با آن تامین آب پایدار – مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس نمودن افکار عمومی در منابع آب سمنان فاضلاب، آب خاکستری فرصت‌ها و تهدید‌ها و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی از جمله محور‌های دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود.
این جشنواره به همت شرکت آب و فاضلاب استان سمنان و با مشارکت استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، صدا و سیمای مرکز سمنان، شهرداری سمنان، خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران استان سمنان در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، موشن گراف، فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای، پادکست برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایداری گرمای هوا در گیلان
  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف