Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک جامعه‌شناس با توجه به استقبال مردم لاهیجان برای تماشای بازی فوتبال ایران- پرتغال، گفت: بعد از تماشای عکس‌هایی از مردم لاهیجان برای تماشای فوتبال ایران-پرتغال شگفت‌زده شدم. چقدر ظرفیت مردم این کشور برای شادی و کنار هم بودن بالاست. چقدر ظرفیت این مردم برای شادی محض (به‌دور از سایه سیاست و ایدئولوژی، به‌دور از مرگ بر، درود بر) بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایسنا: فردین علیخواه بیان کرد: مدتی قبل آماری درباره افسردگی بالای ایرانیان منتشر شد. پرسش آن است که آیا ایرانیان اختلال روانی دارند و خودشان تصمیم گرفته‌اند که افسرده و غمگین باشند؟ درواقع آیا ابزارها، لوازم و بسترهای شادی فراهم است و آنان به این ابزارها، لوازم و بسترها پشت می‌کنند و به دامان افسردگی و غم پناه می‌برند؟ من فکر نمی‌کنم که این‌طور باشد. ایرانیان به سمت افسردگی هل داده می‌شوند.

او ادامه داد: در درس «سمینار مسائل شهری» در مقطع فوق‌لیسانس جامعه‌شناسی، چند جلسه درباره حیات اجتماعی فضاهای عمومی شهری در ایران و شیوه‌های رونق دادن به آن‌ها با دانشجویانم بحث و تبادل‌نظر می‌کنیم. واقعیت آن است که معمولاً وقتی به بیان شیوه‌های رونق دادن به فضاهای شهری در ایران و مرور تجارب جهانی در این خصوص می‌پردازیم درنهایت به دیوار بزرگ و ضخیمی به نام سیاست برخورد می‌کنیم. در همه‌جا سیاست حضور پررنگی دارد. بله دیواری به نام سیاست.

این جامعه شناس بیان کرد: مسئله اصلی کشور ما درباره فرهنگ شادی آن است که انتظار و نگاه مسئولان (البته نه همه آن‌ها) از شادی با انتظار و نگاه عموم مردم تفاوت آشکاری دارد. درواقع هر کدام در دو دنیای مختلف سیر می‌کنند. در شادی‌های مردم و در فرهنگ عمومی ایرانیان از دیرباز موسیقی، ریتم، کف زدن، حرکات موزون جزو نمودهای شادی بوده است. این موضوع را در رقص‌های محلی کشورمان دیده‌اید. ولی به‌راستی این جمله‌ها را در مقابل کدام مدیر شهری می‌توان به ‌آسانی بیان کرد؟ اساساً می‌توان بیان کرد؟

علیخواه که این مطلب را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد، افزود: مشکل کشور آن است که مسئولان برای مثال به گروه موسیقی«لیان» که تم موسیقی‌شان آهنگ‌های بندری است مجوز می‌دهند که کنسرت برگزار کند. ولی در داخل سالن ۱۵ نفر ناظر می‌گذارند تا مبادا کسی از جایش بلند شود و خودش را تکان دهد! آنان مدام با چراغ‌قوه‌هایشان به حاضران تذکر می‌دهند که خودشان را از حدی بیشتر تکان ندهند. این یعنی آنکه برای مثال من روی یک کاغذ بنویسم ۱۵ ، آن را به شما نشان بدهم و بعد به شما بگویم که لطفاً به این کاغذ خوب نگاه کنید ولی آن را نخوانید! آیا انتظار من منطقی است؟

او با بیان اینکه شاد کردن مردم را نباید فقط به رامبد جوان و جناب‌خان سپرد، گفت: مردم برداشت متفاوتی از شادی دارند. افسردگی و ملالت ملی، نتیجه عدم توجه به این برداشت متفاوت مردم است.

این جامعه‌شناس بیان کرد: به‌راستی دقیقاً به چه دلیلی در ردیف اول جمعیت شهر لاهیجان، مسئولان به این شکل پرطمطراق نشسته‌اند و در مقابلشان وسایل و ابزار پذیرایی چیده شده است؟ چون مسئول‌اند؟ چرا آنان نمی‌توانند خودشان را جزوی از مردم بدانند؟ چرا نمی‌توانند با لباس عادی، صمیمانه و ساده در بین مردم (و نه ردیف اول) بنشینند و بین خودشان و مردم دیوار نکشند؟ چرا در همه موقعیت‌ها به دنبال خدمات و عنایات ویژه‌اند؟ بعد می گویند چرا در ایران ثبت نام کنندگان برای انتخابات شورا، مجلس یا ریاست جمهوری اینقدر بالاست؟ دلیلش همین عنایات ویژه اصحاب قدرت به خودشان است. ای‌کاش تهاجم فرهنگی غرب کمی هم متوجه کشور ما می‌شد. ای کاش. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003VxV

منبع: فردا

کلیدواژه: رامبد جوان جناب خان لاهیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: پدیده جدید والیبال ایران تمدید کرد

به گزارش "ورزش سه"، طبق اعلام باشگاه شهذاب یزد و با درخواست کادرفنی جدید این تیم، قرارداد ایلشن داوودی‌پور پاسور جوان و آینده دار والیبال ایران که فصل گذشته با عملکرد بسیار درخشان خود یکی از عوامل موفقیت و نائب قهرمانی تیم والیبال شهداب یزد بود، تمدید شد تا او چهارمین فصل حضور خود را در باشگاه شهداب یزد تجربه کند.

لازم به یادآوری است که ایلشن داوودی‌پور محصول پرورش یافته باشگاه شهداب محسوب می‌شود که کار خود را از تیم دسته یک شهداب جوان و سپس تیم جوانان شهداب آغاز کرده و رفته رفته وارد تیم بزرگسالان شد و سال گذشته نیز با حمایت باشگاه توانست استعداد و توانایی واقعی خود را به والیبال ایران نشان دهد.

ایلشن داوودی‌پور اخیرا به تیم ملی والیبال ایران نیز دعوت شد تا سال خویش تکمیل شود. البته او در لیست نهایی موتا پائز جایی نداشت تا حضور در لیگ ملت‌های والیبال‌ را از دست بدهد. با این حال داوودی‌پور قطعا سال آینده انگیزه‌های زیادی برای درخشش و حضور در تیم ملی خواهد داشت.
 

دیگر خبرها

  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • فیلم| شادی ملی‌پوشان فوتسال بعد از صعود به فینال
  • رسمی: پدیده جدید والیبال ایران تمدید کرد
  • ببینید | شادی مردم اراک پس از حذف پرسپولیس و صعود آلومینیوم
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض