Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه امروز با برگزاری دو دیدار آغاز می شود.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

فرانسه - آرژانتین (ساعت 18 و 30 دقیقه)

نخستین دیدار این مرحله احتمالا حساس تری و هیجان انگیز ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم های فرانسه و آرژانتین در ورزشگاه کازان آرنا با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم می روند.

تیم ملی فرانسه اگرچه خیلی قدرتمندانه در جام جهانی ظاهر نشد اما مشکل خاصی هم برای صعود نداشت و تقریبا راحت با هفت امتیاز در صدر جدول گروه C قرار گرفت. آنها ابتدا استرالیا را دو بر یک و پرو را با یک گل شکست دادند و سپس مقابل دانمارک به تساوی بدون گل رسیدند تا به همراه این تیم اروپایی راهی مرحله بعد شوند.

در طرف مقابل آرژانتین برخلاف فرانسه اصلا صعودی راحتی نداشت و بسیار ضعیفتر از حد انتظار ظاهر شد. آنها در بازی نخست مقابل ایسلند به تساوی رسیدند و سپس با سه گل مغلوب کرواسی شدند. در بازی پایانی به سختی و در لحظات پایانی دو بر یک نیجریه را شکست دادند تا پس از کرواسی به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شوند.

این دو تیم در طرف سخت جدول قرار گرفتند جایی که برای رسیدن به فینال تیم های قدرتمند دیگری ماننند برزیل، بلژیک پرتغال و اروگوئه نیز سد راهشان هستند و کاری بسیار دشوار برای رسیدن به فینال دارند. البته آرژانتین با نمایشی که در مرحله گروهی داشت بعید است امیدی برای رسیدن به فینال و کسب سومین قهرمانی خود در جام جهانی داشته باشد اما فرانسوی ها می توانند یکی از مدعیان جام باشند و البته اگر در گروهشان دوم  می شدند مسیری به مراتب آسان تر برای رسیدن به فینال داشتند.

آمار بازی:

فرانسه و آرژانتین تاکنون 11 بار مقابل هم قرار گرفتند که تیم آمریکای جنوبی شش بار پیروز شده و خروس ها فقط دو پیروزی به دست آورده اند. سه بازی هم مساوی شده است.

آرژانتین هر دو باری که در جام جهانی با فرانسه روبرو شده، پیروز زمین را ترک کرده است ( یک هیچ در سال 1930 و دو بر یک در سال 1978) و در هر دو بار نیز به فینال راه یافتند. (در 1930 نایب قهرمان و 1978 قهرمان شدند.)

آخرین بار که فرانسه مقابل یک تیم از آمریکای جنوبی در جام جهانی شکست خورده است مقابل آرژانتین در سال 1978 بود. پس از آن خروس ها هشت بار دیگر مقابل تیم های این قاره قرار گرفتند که چهار پیروزی و چهار تساوی کسب کردند.

پس از سال 1086 فرانسه هر زمان که به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی رسیده است، توانسته از این مرحله عبور کند.

در سه بازی گذشته فرانسه در مرحله گروهی فقط پنج شوت به سمت دروازه این تیم زده شد. تنها گل دریافتی این تیم نیز از روی نقطه پنالتی مقابل استرالیا بود.

لیونل مسی ستاره آرژانتین هرگز در مرحله حذفی جام جهانی موفق به گلزنی نشده است. او 666 دقیقه در مراحل حذفی جام جهانی بازی کرده و گلی نزده است. او همچنین آخرین آرژانتینی است که موفق شده به تیم ملی فرانسه گل بزند. این گل در جریان پیروزی دو بر صفر آلبی سلسته مقابل فرانسه در جریان یک دیدار دوستانه در سال 2009 زده شد.

دیدیه دشان سرمربی فرانسه در این مسابقه برای هشتادمین بار روی نیمکت فرانسه می نشیند و از رکورد ریموند دومنک عبور می کند.

ترکیب احتمالی فرانسه: لوریس، واران، اومتیتی، پاوارد، هرناندز، پوگبا، کانته، دمبله، امباپه، گریزمن، ژیرو

ترکیب احتمالی آرژانتین: ارمانی، اوتامندی، روخو، مرکادو، تاگلیافیکو، بانگا، ماسکرانو، پرز، دیماریا، مسی ، آگوئرو

اروگوئه - پرتغال (ساعت 22 و 30 دقیقه)

دیگر دیدار امشب را اروگوئه و پرتغال برگزار می کنند. برنده این مسابقه در مرحله بعد به برنده دیدار فرانسه و آرژانتین برخورد می کند.

تیم ملی اروگوئه در گروه اول مسابقات توانست با اقتدار و با سه پیروزی به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شود. دو  پیروزی یک بر صفر مقابل مصر و عربستان و یک پیروزی سه بر صفر مقابل روسیه میزبان، آنها را بدون گل خورده راهی یک هشتم نهایی کرد. آنها امسال نیز مانند سال 2010 که به نیمه نهایی رسیدند تیم خوبی را دارند اما به توجه به مسیرشان برای رسیدن به فینال ، کاری بسیار دشوار برای رسیدن تا مراحل پایانی دارند. خط دفاع قدرتمند با حضور زوج خیمنز و گودین در قبل خط دفاع و زوج خط حمله ترسناک آنها با حضور کاوانی و سوارز ، آنها را به تیمی مدعی تبدیل کرده است.

در طرف مقابل پرتغال در گروه دوم و جایی که تیم ملی کشورمان حضور داشت، با خوش شانسی در رتبه دوم قرار گرفتند. این تیم برخلاف اروگوئه حضوری قدرتمندانه در جام جهانی نداشت. در بازی نخست با درخشش رونالدو توانستند از اسپانیا یک تساوی سه بر سه بگیرند. در بازی دوم نیز مقابل مراکش در حالی که حریف بازی به مراتب بهتری را انجام داد و موقعیت های زیادی خراب کرد با نتیجه یک بر صفر باز هم با گل رونالدو پیروز شدند. در دیدار سوم مقابل تیم ملی کشورمان نیز به تساوی یک بر یک دست یافتند . در دیداری می توانستند در ثانیه های پایانی حذف شوند اما طارمی قدر موقعیت پیش آمده را نداشت تا پرتغال به جای ایران راهی یک هشتم شود. پرتغالی ها بسیار خوش شانسند که در بازی امشب رونالدو را در اختیار دارند زیرا در دیدار مقابل ایران این بازیکن می توانست اخراح شود که با مهربانی داور و کمک داور ویدیویی این اتفاق نیفتاد.

آمار بازی:

این مسابقه سومین دیدار بین پرتغال و اروگوئه و نخستین تقابلشان در جام جهانی است. در دو دیدار گذشته یک بار پرتغال پیروز شده و یک مسابقه هم مساوی شده است.

به جز شکست در ضربات پنالتی، پرتغال فقط یک مسابقه از 17 دیدار اخیرش را در تورنومنت های مهم واگذار کرده است.

اگر اروگوئه در بازی امشب پیروز شود، برای نخستین بار پس از دوره نخست جام جهانی در سال 1930 است که چهار دیدار نخستشان را در جام جهانی پیروز شده اند. در سال 1930 اروگوئه در پایان قهرمان شد و نخستین قهرمان جهان لقب گرفت.

هر پنج گل اروگوئه در این جام از روی ضربات شروع مجدد به ثمر رسیده است. سه گل از ضربه کرنر، یک ضربه آزاد مستقیم و یک گل از ضربه آژاد غیر مستقیم.

لوئیز سوارز تاکنون هفت گل در جام های جهانی به ثمر رسانده است و پس از اسکار میگوئز با هشت گل در رتبه دوم کشور اروگوئه قرار دارد.

کریستیانو رونالدو تاکنون نتوانسته است در مراحل حذفی جام جهانی گلزنی کند ( 424 دقیقه بازی و صفر گل)

ترکیب احتمالی اروگوئه : موسلرا ، گودین، خیمنز، والرا، کاسارس ، بنتانکور، وسینو، ناندز، توریرا، کاوانی ، سوارز

ترکیب احتمالی پرتغال: پاتریسیو، پپه، فونته، سوارس، گوئررو، آدریان سیلوا، ژائو ماریو، موتینیو، کوارشما، رونالدو ، آندره سیلوا

بیشتر بخوانید: 

خلاصه و نتیجه دیدار تیم های کلمبیا - سنگال؛ ژاپن و لهستان مدافع کلمبیا بهترین بازیکن دیدار کلمبیا-سنگال شد ساختن مجسمه 6 متری فالکائو در کلمبیا

انتهای پیام/

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید. پیش بازی فرانسه - آرژانتین و اروگوئه - پرتغال

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش جام جهانی 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی

در چارچوب دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال پورتو میزبان تیم ویتوریا گیمارش بود و موفق شد میهمان خود را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو بردارد.

در این بازی اگرچه ویتوریا گیمارش بود که در دقیقه نخست توسط آلفونسو فریتاس به گل رسید، اما پورتو با گلزنی مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 26 کار را به تساوی کشاند و در ادامه با گل‌های فرانسیسکو کونسیسائو در دقیقه 5+45 و پپه در دقیقه 75 ورق را به سود خود برگرداند. طارمی در این بازی در ترکیب اصلی پورتو قرار داشت و در دقیقه 85 جای خود را به دنی لوودر داد.

با این نتیجه پورتو که بازی رفت را هم یک بر صفر برده بود، با نتیجه 4 بر یک در مجموع دو بازی پیروز و راهی فینال شد، جایی که باید با اسپورتینگ لیسبون مصاف داشته باشد.

بازی فینال جام حذفی پرتغال روز ششم خرداد برگزار می‌شود و آن بازی تنها شانس طارمی و یارانش برای کسب جام در این فصل - با توجه به حذف آنها از جام اتحادیه پرتغال، رقابت‌های اروپایی و فاصله 18 امتیازی‌شان با اسپورتینگ صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر پرتغال در فاصله پنج هفته به پایان این مسابقات - است.

دیگر خبرها

  • صلاح امید را به لیورپول برگرداند (عکس)
  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • جام حذفی پرتغال / صعود پورتو به فینال در شب گلزنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گل‌زنی طارمی
  • رئال مادرید منچسترسیتی را حذف کرد/ صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی
  • طارمی در اوج، گل صعود به فینال زده شد
  • بردن بارسا بهترین شب حضورم در پی‎‌اس‌‎جی بود
  • رئیس دورتموند با عجله در میانه زمین (عکس)
  • صعود پاری‌سن‌ژرمن با گلباران بارسلونا/ شب رویایی دورتموند مقابل اتلتیکو