Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@17:07:46 GMT

راهی برای پاکسازی رگ های بدن

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۹۵۹۳

برلیانت بزرگمهر اظهار داشت: آجیل با داشتن آهن، ویتامین B، پروتئین گیاهی، انرژی بالا و چربی غیر اشباع جزو گروه مغزدانه‌ها محسوب می‌شود پس بهتراست در میان وعده ها از آن استفاده شود.
وی ادامه داد: آجیل منبع بسیار خوب ویتامین گروه B محسوب می‌شود، مقداری هم آهن دارد. از طرفی چون پروتئین بالا دارد، آن هم پروتئین گیاهی، پس بهتر است در میان وعده‌ها از آن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه با بیان اینکه آجیل‌ها چربی بالایی دارند افزود: چربی‌هایی که در مغز دانه ها وجود دارند بسیار مفیدند چرا که جزو چربی‌های غیراشباع با چند باند مضاعف و حتی با یک باند مضاعف هستند.

بزرگمهر ادامه داد: بعضی از ترکیبات آجیل مثل گردو و بادام با کاهش چربی‌های نامطلوب خون باعث تنظیم و تعادل فشار خون می‌شوند و در نهایت به سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند.این مشاور تغذیه با بیان این مطلب که آجیل به علت داشتن انرژی بالا برای بچه‌ها مفید است تاکیدکرد در مصرف آجیل باید چند نکته را رعایت کرد. اول اینکه آجیل را نباید نزدیک وعده‌های اصلی غذایی خورد چرا که جانشین غذای اصلی نمی‌شود و جلوی اشتهای فرد برای خوردن غذای اصلی را می‌گیرد.

بزرگمهر هشدارداد: همچنین با وجود چربی‌های مفید در آجیل، نباید در مصرف آن افراط کرد چرا که باعث چاقی می‌شود.

این مشاور تغذیه گفت: بهتر است افراد آجیل را بیشتر به صورت خام استفاده کنند تا بوداده و شور؛ چرا که نمک بالا به علت افزایش فشار خون می‌شود و به سلامت قلب Heart و عروق صدمه وارد می کند.

وی افزود: از طرفی نمک زیاد باعث کاهش جذب مجدد کلسیم در کلیه‌ها می‌شود و این روند باعث می‌شود که مقدار زیادی از کلسیم از راه ادرار دفع شود و این کاهش کلسیم نیز باعث پوکی و نرمی استخوان می‌شود.

بزرگمهر بابیان این مطلب که آجیل جزو میان وعده‌های مفید برای بچه‌هاست و جانشین خوبی برای چیپس و پفک است به خانواده‌ها پیشنهاد داد: اصولاً تعادل را در تغذیه رعایت کنند و در مصرف مواد غذایی افراط نداشته باشند، از مواد غذایی مختلف استفاده کنند و مواد تازه را بر مواد فرآوری شده ترجیح دهند.

منبع: رکنا

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان خبرداد.
عباس سارانی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: این طرح پیشرفت ۵۴ درصدی داشته و تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۴هزار و۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی