Web Analytics Made Easy - Statcounter

  نفي «طب اسلامي» بخشي از سناريوي رواج سكولاريسم ماجرا از طب آغاز شد؛ اينكه طب اسلامي نداريم و اساساً اين طب دروغي بيش نيست. همه اينها در شرايطي رخ داد كه ... زهرا چیذری    ماجرا از طب آغاز شد؛ اينكه طب اسلامي نداريم و اساساً اين طب دروغي بيش نيست. همه اينها در شرايطي رخ داد كه وزير عطار‌زاده بهداشت پيشتر از آن با تنزل معاونت طب سنتي به دفتر طب سنتي آغاز يك جريان را كليد زده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرياني كه حالا رفته‌رفته به حوزه‌هاي ديگري از علم هم در حال تسري‌  است و به علوم انساني رسيده است.    بحث كهنه اسلامي بودن يا نبودن علوم ريشه‌هايش به سال‌ها پيش باز‌مي‌گردد و ماجراي سكولاريسم و جدايي دين از سياست كه مبناي نظام‌هاي ليبراليستي دنياي غرب است. اينكه چقدر طي 30 سال گذشته و با وجود در اختيار بودن تمامي امكانات مورد‌نياز علوم اسلامي توليد شده ماجرايي است كه الزاماً نمي‌تواند خط بطلاني بر علم اسلامي باشد، بلكه اين توفيق نيافتن در توليد علم اسلامي نشانه‌اي از كم‌كاري‌هاي صورت گرفته در اين حوزه است كه خروجي قابلي در حوزه علوم اسلامي نداشته است.    چند روز پيش هم رئيس فرهنگستان علوم در نامه‌اي خطاب به دبيرخانه هم‌انديشي اسلامي با بيان اينكه علم ماهيتي متفاوت با دين دارد و به اين جهت نمي‌توان آن را به صفت ديني متصف كرد، گفت: وقتي مطلب سياسي با مسئله علمي خلط مي‌شود، هر چه بكوشند به نتيجه نمي‌رسند. هر چند دكتر رضا داوري اردكاني وجود علوم ديني را محرز مي‌داند، اما معتقد است آنها علومي هستند كه مسائلشان مسائل ديني است، ولي علم‌هاي ديگر هر يك مسائل خاص خود را دارند و با روش خاص به تحقيق و پژوهش در مسائل مي‌پردازند.    با تمام اينها اما اتصاف علم به صفت ديني و اسلامي شايد براي علومي كه علم محض و محصول نگاه پوزيتيويستي هستند، امكانپذير نباشد و نتوانيم علومي همچون فيزيك يا شيمي را اسلامي و غير‌اسلامي بدانيم، اما علوم انساني و حتي طب جزو علومي است كه قابليت اتصاف به صفت اسلامي را داراست. شاه‌كليد‌هايي در قرآن در خصوص سلامت مطرح شده و آموزه‌هاي ديني در خصوص سلامت در روايت‌ها نيز وجود دارد كه بيش از درمان بر مباحث پيشگيرانه دلالت دارد و اگر تاكنون اين بخش از علم به ثمر ننشسته يا سوء‌استفاده‌هايي تحت عنوان طب اسلامي در حال شكل‌گيري است، حكايت ضعف دستگاه‌هاي نظارتي و همچنين ضعف نظام آموزش و پژوهش ما در استخراج و پژوهش درباره توصيه‌هاي پزشكي و بهداشتي اسلام است كه موجب شده  اين بخش از طب سنتي مغفول باقي بماند. ماحصل غفلت از طب اسلامي و سنتي در كشورمان رواج طب سنتي چيني و هندي تحت عناويني همچون طب سوزني است، همچنان‌كه در تمام دنيا اين علوم طرفداران خود را دارد، اما طب سنتي ايران با وجود پيشرو بودن در جهان حتي در كشور خودمان هم مغفول مانده است.  منبع: روزنامه جوان

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است