Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا در پرونده‌ای که روز جمعه در دادگاه تشکیل داد، اعلام کرد که این حق را دارد تا کودکان و والدینشان را که به صورت غیرقانونی از مرز این کشور عبور می‌کنند در طول مدت رسیدگی به روند مهاجرتشان بازداشت کند. آفتاب‌‌نیوز :  به نقل از خبرگزاری رویترز، در یک توافق دادگاهی مربوط به سال ۱۹۹۷ میلادی موسوم به "توافقنامه فلورس" آمده است که وزارت امنیت کشور آمریکا ملزم است پس از ۲۰ روز کودکانی را که به صورت غیرقانونی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند از بازداشتگاه آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما وکلای وزارت دادگستری آمریکا در این تشکیل پرونده در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در کالیفرنیا گفتند، به خاطر دستور اولیه‌ای که روز سه‌شنبه در یک پرونده مهاجرت مجزا صادر شده، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای ندارند جز اینکه کودکان را مادامی که به پرونده مهاجرتشان رسیدگی می‌شود و تا زمان حصول نتیجه در بازداشتگاه نگه دارد.
این پرونده که توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در سن‌دیگو تشکیل شده سیاست اخیر دولت برای جداسازی خانواده‌های مهاجر به منظور بازداشت والدین تا زمان لازم تحت سیاست "عدم تحمل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا" را به چالش کشیده است.
از زمان اجرای این سیاست در ماه مه سال جاری میلادی خانواده‌های بسیاری تحت این سیاست از یکدیگر جدا شده‌اند. در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ کودک جداشده از والدینشان تحت مراقبت دولت واشنگتن هستند.
دستور اجرایی که اوایل ماه جاری میلادی توسط شخص ترامپ صادر شد این سیاست را تغییر داد و دستور متعاقب صادر شده در سن‌دیگو به دولت واشنگتن دستور داد تا فورا جدا کردن والدین از کودکان را متوقف کند و تاکید داشت که خانواده‌ها باید ظرف مدت کمتر از ۳۰ روز مجددا به یکدیگر بپیوندند.
در راستای پیروی از این دستور دادگاه دولت واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که خانواده‌ها را از یکدیگر جدا نخواهد کرد اما در طول مدت رسیدگی به روند مهاجرت تمامی اعضای خانواده‌های مهاجر غیرقانونی را با یکدیگر بازداشت خواهد کرد. این در حالی است که رسیدگی به این پرونده‌ها ممکن است ماه‌ها و یا سال‌ها به طول بینجامد تا به نتیجه‌ای برسد.
تحت حکومت دولت‌های قبلی آمریکا، والدین و کودکان اغلب آزاد می‌شدند تا بتوانند به راحتی درخواست مهاجرت خود را در این کشور پیگیری کنند. ترامپ این سیاست را زیرسوال برده و متعهد شده تا تمامی ناقضان قوانین مهاجرت آمریکا را بازداشت کند.ایسنا  کد خبر: ۵۳۱۷۷۶ تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دولت امریکا مهاجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد

ماموران پلیس پایتخت فردی را با زنجیر به مسافران یک اتوبوس در تهران حمله‌ کرده بود، بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، فروردین ماه امسال ویدیویی از کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس در فضای مجازی منتشر شد و درپی آن نیز تیمی ویژه از ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم در یک دستگاه اتوبوس درون شهری در محدوده خیابان دماوند مرتکب این اقدام مجرمانه شده است.

در جریان تحقیقات ماموران عامل این اقدام مورد شناسایی قرار گرفت و پس از آن هماهنگی با مقام قضایی انجام و متهم مربوطه در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

پلیس تهران اعلام کرده که جزئیات بیشتر از این پرونده را به زودی اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم