Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دمیتری مینین (Dmitri Mini) با انتشار مقاله ای ابعاد احتمالی وقوع جنگ منطقه ای بر سر سوریه را مورد بررسی قرار داده است.

در این یادداشت که در  سایت بنیاد فرهنگ راهبردی روسیه، منتشر شده، آمده است:

برخی وقایع جنجالی بین‌المللی از افتضاح در اجلاس سران گروه هفت تا آغاز جام جهانی فوتبال در روسیه باعث شد توجه محافل جهانی به اوضاع سوریه کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، اوضاع پیرامون و در داخل این کشور به نحوی پیش می‌رود که نیروهای بیگانه، در وهله اول آمریکا و متحدان آن، می‌توانند در هر لحظه برای متوقف کردن پیشروی پیروزمندانه بشار اسد سعی کنند. از قرار طرفین حامی او دست روی دست نخواهند گذاشت.

آمریکا که توافق تقریباً حاصل شده بین دمشق و رهبران شورشیان در مورد استان‌های جنوبی را به هم زد از سخنان خود در مورد آمادگی وارد کردن ضربه بزرگ به ارتش سوریه درصورت پیشروی آن در نواحی جنوبی، منصرف نشده است. ملاقات سه‌جانبه سران آمریکا، روسیه و اردن در عمان در این رابطه برگزار نشد. ملاقات 8 ژوئن رؤسای ستادهای کل روسیه و آمریکا هم نتیجه ای در بر نداشت. همچنین توافق تقریباً حاصل شده بین وزرای دفاع روسیه و اسرائیل در مورد عدم دخالت ارتش اسرائیل در تهاجم دمشق درصورت عدم شرکت ایرانی‌ها و حزب الله در آن هم پا در هوا شد.

حالا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها (زیر فشار آمریکا) اعلام می‌کنند ایرانی‌ها در جنوب مانده‌اند و فقط لباس ارتش سوریه را پوشیده‌اند و باید کشور را ترک گویند. تا وقتی آمریکایی‌ها در سوریه باقی بمانند این درخواست اجرا شدنی نیست اما با داستان مربوط به "لباس پوشیدن" میتوان هر اقدامی را توجیه کرد. در عین حال توان نظامی پیرامون سوریه پیوسته تقویت می‌شود. ناو هواپیمابر آمریکایی به سواحل سوریه نزدیک شده است. خلق و خوی ترامپ هم خطر مضاعفی ایجاد می‌کند. او می‌تواند در آستانه ملاقات با پوتین یا اندکی پس از آن به سوریه ضربه بزند تا نیروی خود را نشان دهد. تعداد جنگ افزار اسرائیلی در بلندیهای جولان هم افزایش می‌یابد. طرف مقابل هم در حال آماده شدن است. در ناوگان دریای سیاه روسیه، آغاز انتقال دو ناو موشک بر به دریای مدیترانه اعلام شده است

در چنین فضایی، صاحبنظران درگیری مستقیم ناوهای روسیه و آمریکا را محتمل تلقی نمی‌کنند. اما بر این باورند ضربات آنها به اردوهای متخاصم در سوریه باعث تلفات بیشتر بین سوریها شده و بر اوضاع اثر محسوس نخواهد گذاشت.

توان نیروهای مخالف دمشق در جنوب سوریه از نقطه نظر نفرات برابر با گروه تارومار شده در غوطه شرقی بوده ولی برخلاف آنها در انزوا قرار نداشته و بر حمایت لجستیک از طرف اردن و پایگاه‌های آمریکایی موجود در آن و همچنین اسرائیل اتکا دارند. آنها همچنین به حمایت هوایی حامیان خود امیدوار هستند. در اعماق مواضع ارتش آزاد سوریه واحد 2 تا 3 هزار نفره شبه‌نظامیان داعش قرار دارد که به علتی باعث نگرانی ائتلاف غربی نمی‌شود.

ارتش سوریه نیروهای بی نظیری برای مقابله با ارتش آزاد سوریه در جنوب متمرکز کرده است. از قرار در مرحله اول به نواحی واقع در مرز اردن توجه می‌شود تا اسرائیل احساس خطر نکند. احتمال درگیری با اسرائیل در مرحله دوم نبردها به اوج خود می‌رسد. در مرحله سوم به شبه‌نظامیان پیشنهاد می‌شود اسلحه خود را به زمین گذاشته یا به ادلی بروند. ضمناً گروه شبه‌نظامیان داعش در مرز بطور کامل در حال نابود شدن است.

تلاش برای جلوگیری از تحقق سناریوی داغ از جمله از طرف دیپلمات‌های روسیه ادامه دارد. ولی طرف مقابل پیوسته مساعی صلح جویانه را بر هم می‌زند. اینک این اردو به اقدام تحریک آمیز بزرگ نیاز دارد تا توجه همگان به وقایع مثبت مربوط به روسیه را منحرف کند. ولی آنها موفق نمی‌شوند. چنانچه نتوانستند بین متحدان اسد در سوریه شکاف بیندازند. رؤسای جمهور ایران و روسیه پس از ملاقات چین تأیید کردند که تعامل در سوریه را ادامه می‌دهند.

در بغداد هم ملاقات چهار جانبه نظامیان ایران، روسیه، عراق و سوریه برگزار و طی آن در مورد ادامه عملیات مشترک علیه تروریست‌ها توافق حاصل شد.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهارداشت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ 3 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

مکفی بیان کرد: منطقه شمال شرق، استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی‌گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم ضمن اینکه مرز افغانستان نیز از مهر 1397 به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی خاطرنشان کرد: سرلشکر فلاحی بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد؛ امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد