Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با صدها نفر از اساتید، اعضای هیات‌های علمی و پژوهشگران دانشگاهها و مراکز علمی، خاطرنشان کردند: آمایش آموزش عالی نوعی تقسیم کار ملی میان دانشگاهها در بخشهای مختلف علمی است که ضمن هم افزایی، برنامه ریزی برای رشد علمی و ارزیابی وضع علمی کشور را آسان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر انقلاب «آمایش آموزش عالی» را از تحولات لازم در دانشگاهها برشمردند و افزودند: این سند در سال ۹۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده اما اجرای آن پیشرفت نداشته است.

منصور کبگانیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت سند آمایش آموزش عالی در وزارتین علوم و بهداشت گفت: نقشه جامع علمی کشور دو محور مهم دارد که از یک محور آن که شامل اولویت های علم و فناوری است، رضایت داریم رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کمرنگی به آن داشتند.

وی ادامه داد: اما از پیشرفت کار در حوزه آمایش آموزش عالی که عمدتا برعهده وزارتین  علوم و بهداشت است، راضی نیستیم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی یکسال گذشته،  گزارش هایی را که دراین خصوص درخواست کرده‌ایم ارائه داده و گزارش های خوبی نیز بوده که ما روی آن کار می کنیم تا نهایی شود.

وی ادامه داد: ولی وزارت علوم به دلایل مختلف شاید تغییر مسئولان این وزارتخانه، همکاری مناسبی در خصوص سند آمایش آموزش عالی با ستاد نقشه جامع علمی کشور نداشته است.

کبگانیان افزود: در برخی از جلسات ستاد، گزارش های شفاهی و کلی درباره سند آمایش آموزش عالی ارائه شده که مورد قبول نیست مقرر شده گزارش ها به صورت کتبی در این خصوص به ستاد ارائه شود.

اولویت و محورهای سند آمایش اول باید در ستاد نقشه جامع مصوب و سپس اجرا شود

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: سند آمایش وزارت علوم چند بند دارد مانند طرح رتبه بندی دانشگاه ها و ماموریت گرایی دانشگاه، این بندها باید اول به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه و بعد از تصویب  اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز هیچ یک از طرح ها را دریافت نکرده ایم، ما حتی کمیسیونی دراین خصوص داریم که با حضور معاونان آموزشی علوم، بهداشت و حتی وزارت کار برگزار می شود ولی هنوز همکاری فعالی نبوده و وزیرعلوم قول داده تا به معاونان این وزاتخانه همکاری بیشتری دراین خصوص داشته باشند.

کبگانیان افزود: وزارت بهداشت اخیرا یک گزارش از سند آمایش این وزارت خانه ارائه داده که کامل تر از گزارش قبلی این وزارتخانه بوده و خوب پیش می رود.

وی خاطرنشان کرد: سند آمایش همان طور که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند در سال ۹۵ تصویب شده و ما دوسال است مرتب آن را درخواست می کنیم.

کد خبر 4330441 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد نقشه علمی کشور سند آمایش سرزمینی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور 97 دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی کارت کنکور حکم انتصاب کلاس درس طلاب فرهاد رهبر حسین توکلی آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد