Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز_ مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در زمینه پیاده سازی نظام مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی در سطح صنعت نفت کشور، پیشرو است . 

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سپهر سپهری در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچگی دارایی های فیزیکی در صنعت نفت و گاز در تهران افزود: به دلیل اهمیت این بخش، مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی در این سازمان نهادینه و به صورت یک واحد ستادی زیر مجموعه مدیریت عامل در ساختار سازمانی شرکت قرار دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تشریح روند پیگیری های انجام شده در راستای استقرار مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی در شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: هر تجهیز و دارایی فیزیکی در مدت عمر خود مراحل متعددی را طی می کند که تحقق هر مرحله در حیطه وظایف یک یا تعدادی از مدیریت های اصلی شرکت می باشد .

 سپهری یکی از اقدامات موثر در این ارتباط را تهیه گزارش خود ارزیابی ، تعیین سطح بلوغ سازمانی و تهیه ویرایش های اول و دوم نقشه راه استقرار نظام مدیریت دارایی های فیزیکی عنوان کرد که در مرحله خود ارزیابی اولیه از خدمات شرکت مشاور نیز استفاده به عمل آمد .  

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران همچنین به آغاز تدوین اسناد راهبردی نظام مدیریت دارایی های فیزیکی بر مبنای اهداف چشم انداز شرکت اشاره و گفت:  هم اکنون برنامه ریزی برای نیاز سنجی ، ایجاد و ارتقاء سیستم های مهندسی و اجرایی در این خصوص در جریان می باشد . 

عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس افزود:  تهیه دستورالعمل های اجرایی مدیریتی ،  فرهنگ استفاده و نگهداشت دارایی های فیزیکی، توجه به الزامات ایمنی و ایجاد ساختار سازمانی برای مدیریت دارایی های فیزیکی از نکاتی است که در راهبری مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد . 

سپهری خاطرنشان کرد: ایجاد اطمینان از  فواید پیاده سازی این سیستم در مدیران ، تخصیص بودجه، برون سپاری و استفاده از خدمات مشاوره به خصوص در زمینه آموزش گروه های اجرایی، مدیریت و ارزیابی ریسک دارایی ها و مطالعه دقیق ارزش دارایی ها از طریق کارشناسان و گروه های تخصصی و مجرب از جمله راهکارهای بنیادی برای مقابله با چالش ها در این ارتباط است . 

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی، گفت: همانطور که برای تحقق حمایت از کالای داخلی می بایست به همه جوانب آن توجه گردد تا سازنده داخلی بتواند کالایی با کیفیت، رقابتی با قیمت مناسب تولید نماید در زنجیره مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی نیز تامین کالای با کیفیت، نگهداری و تعمیرات به موقع تجهیزات و تاسیسات و بهینه سازی هزینه ها در افزایش ارزش افزوده، عمر مفید تاسیسات، بسیار تاثیر گذار و نقش  اساسی دارد .  

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران بزرگترین شرکت حفاری در کشور است که بیشترین سهم  را در بازار داخلی دارد، افزود: نباید به این شرکت تنها از زاویه حفاری نگاه کنیم زیرا خدمات جانبی فنی و تخصصی  از شاخصه های مهم این صنعت است و 68 درصد خدمات یکپارچه صنعت حفاری در کشور توسط این شرکت ارایه می گردد . 

وی اظهار کرد: تحقق اهداف مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی آثار مفید و ارزشمندی در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه و بالفعل تمامی صنایع از جمله صنایع نفت و گاز دارد و با توجه به جایگاه و اهمیت صنعت حفاری در فرایند تولید نفت و گاز،  این شرکت به جد پیگیر استقرار کامل این مدیریت در بخش های مختلف عملیاتی و پشتیبانی می باشد . 

 عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس در پایان گفت: این نشست علمی و تخصصی باید خروجی داشته باشد و پیشنهاد می شود راهکارهای ارایه شده در این کنفرانس به صورت پایلوت در شرکت هایی نظیر شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران یا شرکت ملی حفاری ایران برای ارزیابی نتایج حاصله اجرایی گردد .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت

شرکت فرابورس ایران از الزامی شدن «استقرار حاکمیت شرکتی» به عنوان شرط پذیرش شرکت‌ها در فرابورس خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در خصوص الزام تکمیل فرم های بررسی نظام حاکمیت شرکتی برای شرکت های متقاضی پذیرش به اطلاع کلیه مشاوران محترم پذیرش می‌رساند با توجه به مصوبه شماره2-379مورخ 23/12/1402 هیات مدیره محترم فرابورس ایران در خصوص متقاضیان پذیرش در بازارهای اول، دوم و نوآفرین فرابورس ایران و با عنایت به بند 6 ماده 23 مکرر 1 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، مشاوران پذیرش موظفند مطابق با چارچوب مصوب درقسمت فرم های پذیرش مندرج در سایت فرابورس ایران (www.ifb.ir) "گزارش ریسک و حاکمیت شرکتی" اشخاص متقاضی پذیرش را در مقطع بارگذاری اطلاعات در سامانه فراسا ارائه دهند.

در این راستا، مدیرعامل فرابورس هم مساله «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» را به عنوان یک معیار اساسی در پذیرش شرکت‌ها در هیئت‌های پذیرش بازار اول، دوم و نوآفرین اعلام کرد.

به گفته محمدعلی شیرازی، شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس همچنین عنوان کرد: اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد