Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات آمریکایی از اقدامات مخفیانه کره شمالی در تاسیسات هسته‌ای این کشور باوجود توافق با ترامپ خبر داده‌اند. ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شبکه ان بی سی نیوز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد نهادهای اطلاعاتی آمریکا معتقدند کره شمالی طی چند ماه اخیر تولید سوخت تسلیحات هسته‌ای در چندین سایت مخفی را افزایش داده و ممکن است در حین تلاش برای امتیاز گیری از آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به دنبال پنهان کردن این فعالیتها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش روز جمعه، این شبکه اعلام کرد انچه در آخرین ارزیابی اطلاعاتی آمریکا مطرح شده به نظر بر خلاف ادبیاتی است که از سوی دونالد ترامپ بیان شد. ترامپ بعد از نشست 12 ژوئن با رهبر کره شمالی تاکید کرده بود که: دیگر تهدیدی هسته‌ای از طرف کره شمالی وجود نخواهد داشت.

شبکه ان بی سی به نقل از 5 مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود گزارش داد  که کره شمالی با وجود مذاکره با آمریکا، در ماه های اخیر تولید اورانیوم غنی شده برای تسلیحات هسته‌ای را تسریع بخشیده است.

این شبکه به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که طبق ارزیابی‌های اطلاعاتی کره شمالی علاوه بر تاسیسات تولید سوخت هسته‌ای در یونگ بیون، دارای بیش از یک سایت هسته‌ای مخفی است.

ان بی سی به نقل از یک مقام آمریکایی گفت: مسلما مدارک مشخصی وجود دارد که آنها سعی در فریب آمریکا دارند.

سیا از اظهار نظر درباره گزارش شبکه ان بی سی خودداری کرد. وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که قادر به تایید این گزارش نبوده و حاضر به اظهارنظر در مورد مسائل اطلاعاتی نیست. از سوی دیگر کاخ سفید نیز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداد.

گزارش ان بی سی تردیدات درباره آمادگی کره شمالی برای ورود جدی به مذاکره با‌ آمریکا و کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای را افزایش داده است. طبق این گزارش هرچند اقدام کره شمالی در توقف آزمایشات موشکی و هسته‌ای حرکت مثبتی در روند مذاکرات بود اما اقدامات آنها برای فریب آمریکا درخصوص تعداد تاسیسات هسته‌ای، تعداد تسلیحات و موشکها ادامه دارد.

انتهای پیام/

R1036249/P36447/S8,87,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه آمریکایی درباره تصمیم انتقال دفاتر حماس از قطر

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه وال استریت ژورنال امروز شنبه در گزارشی نوشت: با افزایش فشارها از سوی اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در موضوع میانجی‌گری میان حماس و تل‌آویو، رهبران سیاسی حماس در صدد انتقال دفاتر خود به خارج از قطر هستند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به نقل از مسئولان عرب نوشته است که جنبش حماس در روزهای اخیر حداقل با مقامات دو کشور در منطقه درباره موضوع انتقال دفاتر خارجی خود به این کشورها ارتباط برقرار کرده است.

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت: انتقال دفاتر و رهبران سیاسی حماس به خارج از قطر ممکن است موضوع مذاکرات آتش بس و آزادی اسرا در غزه را به بن بست بکشاند، چون در این صورت ارتباط مقامات قطر با رهبران حماس دشوار خواهد شد.

وال استریت ژورنال در ادامه مدعی شد: یکی از دلایل اصلی تصمیم رهبران حماس برای انتقال دفاتر خود به خارج از قطر این است که میانجی‌گران قطری و مصری در هفته های اخیر فشارهای شدیدی را علیه حماس برای پذیرش توافق تبادل اسرا اعمال کرده و حتی مقامات این جنبش را به اخراج از قطر تهدید کرده اند!

کد خبر 6083300 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • مقر حماس از قطر خارج می‌شود؟
  • ادعای روزنامه آمریکایی درباره تصمیم انتقال دفاتر حماس از قطر
  • ادعای روزنامه آمریکایی درباره انتقال دفاتر حماس به خارج از قطر
  • تهدید چاد به اخراج نیروهای آمریکایی