Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@05:11:07 GMT

بازداشت کودکان مهاجر با والدینشان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۳۲۰۴۳

رویترز گزارش داد، در یک توافق دادگاهی مربوط به سال ۱۹۹۷ میلادی موسوم به "توافقنامه فلورس" آمده است که وزارت امنیت کشور آمریکا ملزم است پس از ۲۰ روز کودکانی را که به صورت غیرقانونی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند از بازداشتگاه آزاد کند.

اما وکلای وزارت دادگستری آمریکا در این تشکیل پرونده در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در کالیفرنیا گفتند، به خاطر دستور اولیه‌ای که روز سه‌شنبه در یک پرونده مهاجرت مجزا صادر شده، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای ندارند جز اینکه کودکان را مادامی که به پرونده مهاجرتشان رسیدگی می‌شود و تا زمان حصول نتیجه در بازداشتگاه نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرونده که توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در سن‌دیگو تشکیل شده سیاست اخیر دولت برای جداسازی خانواده‌های مهاجر به منظور بازداشت والدین تا زمان لازم تحت سیاست "عدم تحمل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا" را به چالش کشیده است.

از زمان اجرای این سیاست در ماه مه سال جاری میلادی خانواده‌های بسیاری تحت این سیاست از یکدیگر جدا شده‌اند. در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ کودک جداشده از والدینشان تحت مراقبت دولت واشنگتن هستند.

دستور اجرایی که اوایل ماه جاری میلادی توسط شخص ترامپ صادر شد این سیاست را تغییر داد و دستور متعاقب صادر شده در سن‌دیگو به دولت واشنگتن دستور داد تا فورا جدا کردن والدین از کودکان را متوقف کند و تاکید داشت که خانواده‌ها باید ظرف مدت کمتر از ۳۰ روز مجددا به یکدیگر بپیوندند.

در راستای پیروی از این دستور دادگاه دولت واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که خانواده‌ها را از یکدیگر جدا نخواهد کرد اما در طول مدت رسیدگی به روند مهاجرت تمامی اعضای خانواده‌های مهاجر غیرقانونی را با یکدیگر بازداشت خواهد کرد. این در حالی است که رسیدگی به این پرونده‌ها ممکن است ماه‌ها و یا سال‌ها به طول بینجامد تا به نتیجه‌ای برسد.

تحت حکومت دولت‌های قبلی آمریکا، والدین و کودکان اغلب آزاد می‌شدند تا بتوانند به راحتی درخواست مهاجرت خود را در این کشور پیگیری کنند. ترامپ این سیاست را زیرسوال برده و متعهد شده تا تمامی ناقضان قوانین مهاجرت آمریکا را بازداشت کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.   به گزارش ایسنا، افشین محمدی دره شوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه با بیان اینکه در جریان این پرونده تاکنون سه نفر از عومل مرتبط با حادثه مسمویت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به‌سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.   وی افزود: در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.   محمدی دره شوری با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه‌زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.   طی روز‌های اخیر اخباری در فضای مجازی مبنی بر مسمومیت با الکل ۲۹ پزشک در شیراز منتشر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

دیگر خبرها

  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم