Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:26:06 GMT

چاپ روزانه 200 کتاب در فروردین و اردیبهشت 97

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۳۲۵۹۲

چاپ روزانه 200 کتاب در فروردین و اردیبهشت 97

تهران-ایرنا-براساس آماری که از سوی مؤسسه خانه کتاب منتشر شده است، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال 97 در مجموع 12 هزار و 314 عنوان کتاب منتشر شده است.

آماری که با توجه به تعطیلی بیش از 20 روز در این دو ماه جالب و عجیب است. این آمار نکات جالب دیگری نیز دارد؛ از صدرنشینی ادبیات در میان موضوعات منتشرشده تا قعرنشینی شاخه کلیات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادبیات از بین 12 گروه موضوعی، با سه هزار و 532 عنوان در صدر جدول بیشترین کتاب‌های منتشر شده و شاخه کلیات با 164 عنوان در انتهای این جدول قرار دارد. موضوعات کودک با 1938، کمک درسی با 1584، علوم عملی با 1568 و علوم اجتماعی با 1406 عنوان پس از ادبیات قرار دارند. در انتهای این فهرست و پیش از شاخه کلیات نیز زبان با 372 و علوم طبیعی و ریاضی با 225 عنوان حضور دارند.

**تألیفی بیشتر
نگاه دقیق در این فهرست نشان می‌دهد که در دو ماه نخست سال 97، از مجموع آمار منتشرشده، 8 هزار و 383 کتاب چاپ اولی بوده و سه هزار و 929 مورد، تجدید چاپی بوده‌اند. همچنین در این دو ماه 8 هزار و 935 عنوان کتاب تألیفی منتشر شده و سه هزار و 377 عنوان کتاب نیز ترجمه‌ای بوده است.

**انتشار 16 میلیون نسخه
طی دو ماه نخست سال جاری در مجموع 16 میلیون و 489 هزار و 808 نسخه کتاب در کشور منتشر شده و میانگین شمارگان نیز هزار و 359 نسخه بوده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی مؤسسه خانه کتاب،‌ دو هزار و 383 میلیارد و 559 میلیون و 34 هزار ریال مجموع ارزش کتاب‌های منتشر شده طی دو ماه نخست سال جاری است.

میانگین قیمت کتاب نیز برابر 181 هزار و 162 ریال؛ معادل 18هزار و 162 تومان به ثبت رسیده است. قیمت‌ هر صفحه کتاب نیز برابر با هزار و 186 ریال است.

**سهم کودکان
براساس گزارش مؤسسه خانه کتاب، طی دو ماه فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری در حوزه کودک و نوجوان هزار و 938 عنوان کتاب منتشر شده است. آمار‌ها نشان می‌دهد که طی دو ماه نخست سال جاری در حوزه کودک و نوجوان هزار و 48 عنوان تألیفی به بازار نشر عرضه شده است. آمار ترجمه کتاب‌های این گروه نیز طی این مدت 890 عنوان است.

براساس آمار استخراج شده از اطلاعات مؤسسه خانه کتاب، میانگین شمارگان کتاب‌های کودک و نوجوان، طی این مدت هزار و 932 نسخه بوده است. نکته دیگر این گزارش این است که میانگین قیمت کتاب و نوجوان در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال 107 هزار و 708 ریال معادل 10 هزار و 770 تومان ثبت شده است.

**هنوز هم کمک‌درسی‌ها
با توجه به آمار به‌دست آمده از دو ماه نخست سال جاری، هزار و 586 عنوان کتاب کمک درسی و آموزشی منتشر شده است. گفتنی است طبق این آما‌ر‌ها میانگین شمارگان این حوزه هزار و 765 نسخه است. میانگین قیمت هر کتاب این حوزه نیز طی دو ماه نخست 161 هزار و 924 ریال است.

گزارش از سید مهدی موسوی تبار

**اداره کل اخبار چندرسانه ای**ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب كودك كتاب كمك درسي خانه كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با افت ۵۱۸۵.۹۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۱.۳۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۹۲.۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۳۸۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۴,۹۵۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۷,۴۸۵.۶۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۵۳,۱۴۴.۴۶۶ میلیارد ریال شد.

شاخص کل فرا بورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد. معامله گران در فرا بورس حدود ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۰ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، توسن و غصینو بیشترین اثر مثبت و نمادهای مادیرا، وهور، سپیدار و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرا بورس داشتند.

کد خبر 6097161 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند