Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
وزیر خارجه پیشین آمریکا در توصیف ترامپ گفت: اینجا مردی را داریم که توافق هسته‌ای ایران را که سطح بالایی از دسترسی و بازرسی را به ما داده بود، مورد نقد قرار می‌دهد و در عین حال می‌رود و به رهبر کره شمالی چیزی را می‌دهد که پدر و جد و پدر جد او بیش از هر چیزی می‌خواستند و آن دیدار با رییس جمهور آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزاش ایلنا، جان کری وزیر خارجه دولت اوباما، در مصاحبه‌ای با شبکه «ان بی سی»، توافق هسته‌ای ایران را قوی‌ترین توافق عدم اشاعه سلاح روی زمین تا زمانی که آمریکا از آن خارج شد خواند و گفت: ما با وزیر خارجه ایران نشستیم و مذاکره کردیم. هیچ کس تا آن زمان به هیچ یک از وزرای خارجه ایران برای چهل سال مذاکره نکرده بود.

وی مدعی شد: در آن زمان ایران ۱۲ هزار اورانیوم غنی شده داشت که برای ده تا ۱۲ بمب هسته‌ای کافی بود. آنها چرخه سوخت هسته‌ای‌شان را کامل کرده بودند. آنها رآکتور پلوتونیوم داشتند، که می‌توانست پلوتونیوم لازم برای ساخت دو بمب در سال را تولید کند. آنها با درصد بالایی غنی‌سازی می‌کردند و ۲۷ هزار سانتریفیوژ داشتند.

وزیر خارجه دولت اوباما افزود: با وجود اینکه امروز آمریکا از این توافق خارج شده و البته ایران هنوز از این توافق خارج نشده است؛ ایرانی‌ها کمتر از ۵ هزار سانتریفیوژ دارند و آنها به ۳.۶۷ % غنی‌سازی محدود شدند که نمی‌تواند در این سطح به بمب تبدیل شود. آنها به ۳۰۰ کیلوگرم اروانیوم غنی شده در انبارهایشان برای ۱۵ سال محدود شدند و تا ابد به پروتکل الحاقی که به ما قابلیت بازرسی از هر تاسیساتی که به آن مشکوک هستیم را می‌دهد، متعهد شده‌اند. این چیزی است که دونالد ترامپ از آن خارج شده است.

«کری» با بیان اینکه ترامپ با خروج از برجام همه این‌ها را پشت گوش انداخته است، گفت: ما دیگر بر سرنوشت امنیتی‌مان مدیریت نداریم.

وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص نشست مشترک کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با ترامپ گفت: در اصل شما می‌خواهید با هرکسی دیدار داشته باشید، اما یک دلیل وجود دارد که بوش و اوباما و ریگان و بوش پدر هیچ کدام این راه را نرفتند؛ چون آنها می‌دانستند هیچ تضمینی در مورد کاری که کره شمالی خواهد کرد، وجود ندارد و کره شمالی هم قبلا توافقی که در دولت کلینتون بسته شده بود را نقض کرده بود.

وی در توصیف ترامپ گفت: اینجا مردی را داریم که توافق هسته‌ای ایران را که سطح بالایی از دسترسی و بازرسی را به ما داده بود، مورد نقد قرار می‌دهد و در عین حال می‌رود و به رهبر کره شمالی چیزی را می‌دهد که پدر و جد و پدر جد او بیش از هر چیزی می‌خواستند و آن دیدار با رییس‌جمهور آمریکا بود.

کری افزود: او(ترامپ) نه تنها این امتیاز را به آنها می‌دهد، بلکه به هیچ توافقی هم در مورد بازرسی‌ها و نظارت‌های آژانس انرژی اتمی نمی‌رسد. این بزرگترین توافق جهان از نظر آنهاست.

 

در همین زمینه: علوی: برجام به مویی بند است ظریف: می‌خواهند ایران را نابود کنند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق