Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@18:27:28 GMT

آخرین وضعیت کودکان آزاردیده ماهشهری

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۳۲۹۵۴

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان با اشاره به آزادی والدین کودک‌آزار ماهشهری و خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه این کودکان مجددا نزد پدر و نامادریشان زندگی می‌کنند گفت: این کودکان در منزل عمویشان نگهداری می‌شوند و بازگشت مجدد آنان نزد والدینشان صحت ندارد. ناطقان: محمدرضا عباسی، با اشاره به آزاد شدن والدین کودک‌آزار ماهشهری که چندی پیش به دلیل آزار و شکنجه سه کودک خردسال خود بازداشت شدند، اظهار کرد: این پدر و نامادری در هفته گذشته به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حال حاضر این سه کودک نزد عمویشان زندگی می‌کنند. نیروهای اورژانس اجتماعی نیز مرتب در منزل عموی این کودکان حضور پیدا می‌کنند و از اوضاع تحصیل و روحی آنها باخبر هستند. همچنین کمک‌های مالی و معنوی از سوی بهزیستی به این کودکان ارائه می‌شود.
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان گفت: در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه این کودکان مجددا نزد پدر و نامادریشان زندگی می‌کنند منتشر شده بود که این خبر را به کلی تکذیب می‌کنیم. اورژانس اجتماعی ماهشهر نیز برای بررسی این موضوع به منزل این کودکان مراجعه کرده است.
وی با اشاره به آزاد شدن این پدر و نامادری کودک‌آزار نیز عنوان کرد: در خصوص انتقاداتی که در مورد آزادی والدین این کودکان وجود دارد نمی‌توانم اظهارنظر کنم.
 اردیبهشت ماه سال جاری خبری مبنی بر شکنجه سه کودک ماهشهری توسط نامادری و پدرشان رسانه‌ای شد و عکس‌های کودکان شکنجه‌دیده در فضای مجازی منتشر شد. طبق گفته‌های این کودکان والدینشان دهان آنان را با چسب حرارتی می‌بستند و آنها را شکنجه می‌کردند.
در ادامه پدر و نامادری این کودکان دستگیر و روانه زندان شدند اما هفته گذشته خبر آزادی این والدین به قید وثیقه منتشر شد و پس از آن فعالان حوزه اجتماعی نسبت به آزادی این پدر و نامادری انتقاد کرده و از این بابت که احتمال دارد کودکان دوباره نزد پدر و نامادری خود نگهداری شوند ابراز نگرانی کرده‌اند.
منبع: ایسنا برچسب ها: کودکان آزاردیده ، ماهشهر ، بهزیستی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کودکان آزاردیده ماهشهر بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده