Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: به دام انداختن کودکان و سوءاستفاده‌های جنسی از آنان توسط گردانندگان صفحات غیر اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی یکی از اهداف مجرمان سایبری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان عواقب استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند و در دسترس بودن اطلاعات خود توسط دیگران را نادیده می‌گیرند، افزود: لذا ضرورت دارد خانواد‌ه‌ها به فرزندان خود در این خصوص آموزش‌های لازم را داده و به آن‌ها یاد بدهند که تحت هیچ شرایطی عکس و فیلم غیر‌اخلاقی از خود تهیه نکرده و در این شبکه‌ها منتشر نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که گردانندگان این صفحات غیر اخلاقی با سوء استفاده از این تصاویر و کلیپ به اشتراک گذاشته فرزندان به دنبال سوء استفاده از آن‌ها هستند.

سرهنگ کریمی تاکید کرد: خانواده‌ها حتما با کودکان خود در مورد خطرات و نتایج استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی صحبت کنند و خطرات این شبکه‌های به فرزندان خود گوشزد نمایند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه خانواده‌ها برای فعالیت فرزندان در فضای حقیقی همواره تلاش دارند نظارت کاملی داشته باشند و فرزندان دور از چشم آن‌ها نباشند، گفت: سعی کنید به جای قرار دادن کامپیوتر در اتاق فرزندتان، آن را درفضای باز خانه قرار دهید، با انجام این کار می‌توانید به راحتی کودک خود را تحت نظر قرار دهید، هرگاه کودکان احساس کنند که تحت نظارت والدین‌شان هستند، بیشتر به رفتار‌های خود دقت می‌کنند و شما نیز متوجه نوع فعالیت آن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خواهید شد.

وی با اشاره به دستگیری گراننده صفحه غیر اخلاقی شبکه اینستاگرام یادآور شد: مطابق ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا فساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است