Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:08:55 GMT

سیر نزولی شاخص 'فقر شدید' در هند

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۳۳۸۹۶

سیر نزولی شاخص 'فقر شدید' در هند

دهلی نو-ایرنا- براساس آخرین گزارشهای جهانی، تعداد افراد زیر خط فقر در هند بعنوان کشوری که زمانی بیشترین جمعیت فقیر جهان را در خود جای داده بود، سیر نزولی به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا ،روزنامه 'تایمز او ایندیا' روز شنبه به نقل از پژوهشکده 'بروکینگز' آمریکا نوشت:با مبارزه مستمر دولت های هند با عوامل ایجاد فلاکت در سالهای گذشته ،هند دیگر دارای بیشترین جمعیت فقیر در جهان نمی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه با اشاره به اینکه در حال حاضر نیجریه در صدر کشورهای فقیر جهان قرار دارد اضافه کرد در سال 2018 تعداد افراد دارای فقر شدید در این کشور به 87 نفر رسیده است درحالیکه در همین دوره تعداد این افراد در هند 73 میلیون نفر بوده است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است در هر دقیقه شش نفر به جمیت فقیر نیجریه افزوده می شود اما جمعیت فقیر در هند روندی نزولی داشته است.
این گزارش با اشاره به اینکه در آغاز سال 2016 نزدیک به 725 میلیون نفر در جهان در فقر زندگی می کردند تصریح شده است:برای از بین بردن فقر در جهان تا سال 2030 در هر ثانیه باید 1.5 نفر از جمعیت فقیر جهان حذف شود درحالیکه تاکنون این تعداد 1.1 کاهش یافته است.
سازمان ملل متحد بر اساس اهداف توسعه پایدار خود از بین بردن فقر جهانی را تا سال 2030 هدف قرار داده است.
'شامیکا راوی' مشاور اقتصادی نخست وزیر هند در این خصوص گفت: هند با استفاده از سرمایه گذاری گسترده توسعه ای و نرخ رشد بالای اقتصادی توانسته،فقر شدید را در کشور کاهش دهد.
این اندیشکده آمریکایی داده های خود را بر اساس اطلاعات منتشر شده ساعت فقر جهانی و صندوق بین المللی پول منتشر کرده است.
با توجه به گزارشی که توسط سازمان 'ثروت در جهان نوین' در مه- فوریه سال جاری منتشر شد ، شهر بمبئی که مرکز اقتصادی هند است، در میان 10 شهر نخست جهان از نظر تعداد میلیاردرهایی که در آنها زندگی می کنند قرار دارد. در این شهر 28 میلیاردر با ارزش دارایی بیش از یک میلیارد دلار زندگی می کنند.
در این گزارش همچنین آمده است که هند در سال 2017 بهترین بازار ثروت در جهان بوده است. ثروت این کشور با رشد 25 درصدی از شش هزارو 584 میلیارد دلار در سال 2016 به هشت هزار و 230 میلیارد دلار در سال 2017 افزایش یافته است.
هند یکی از کشورهای بزرگ با جمعیت انبوه است که حدود70 درصد از جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می کنند.
با وجود رشد اقتصادی سریع در هند ، فاصله میان فقیر و ثروتمند بیشتر شده و کلان شهر های این کشور را مانند شهر مومبای به دو قسمت حلبی نشین(فقیر) و برج نشین( ثروتمند) تبدیل کرده است.
یکی از شعارهای انتخاباتی نارندا مودی ، نخست وزیر هند، کمک به فقیرترین افراد جامعه بود که به گفته منتقدانش تاکنون کارنامه قابل قبولی دراین زمینه نداشته است.
روزنامه 'فیننشال اکسپرس' هم در گزارشی در همین موضوع خاطر نشان کرد که شاخص های خط فقر در کشور هند شاخص مهمی برای ارزیابی رشد اقتصادی محسوب شده و در فعالیت احزاب به هنگام انتخابات نیز موضوع بسیار حیاتی می باشد.
بر اساس گزارش های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، با توجه به رشد اقتصادی سریع هند در سالهای اخیر، این کشور دیگر یک کشور فقیر محسوب نمی شود.
در عین حال، برخی کارشناسان هندی نسبت به درستی این گزارش ابراز تردید کرده و ایراد گرفته اند که یافته های این گزارش بر اساس آمار سال 2012 بنا شده است در حالی که پس از روی کار آمدن دولت کنونی، عملکرد اقتصادی کشور رو به بهبود نهاده است.
آساق**267**1424 *1600**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هند فقر جمعيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، مسؤولان بنگلادش روز دوشنبه گزارش دادند که تاکنون چهار نفر به دلیل گرمازدگی در دو روز گذشته در کشور بنگلادش جان خود را از دست داده اند.

روز گذشته کار در برخی از محل‌های ساخت‌وساز در هوای آزاد با توجه به گرمای طاقت فرسا در داکا پایتخت این کشور متوقف شد. گرمای شدید قیر جاده‌ها را نیز ذوب کرد.

برای مقابله با گرمای طاقت فرسا، دولت این کشور تمامی مدارس، دانشکده‌ها و مؤسسات آموزش فنی در سراسر کشور را از ۲۱ تا ۲۷ آوریل تعطیل اعلام کرد.

اداره هواشناسی بنگلادش پیش‌تر «هشدار موج گرما» صادر کرده بود.

دمای هوا در داکا روز یکشنبه به ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت. با این حال ترکیب گرما و رطوبت باعث می‌شود که افزایش دما بیش از آنچه دماسنج نشان می‌دهد احساس شود.

کارشناسان هشدار داده‌اند که میلیون‌ها نفر در این کشور در معرض تأثیرات ناشی از گرما هستند و شروع زودهنگام تابستان شدید ناشی از این تغییرات آب و هوایی است.

کد خبر 6085797

دیگر خبرها

  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • خطر بزرگ برای حقوق کارگران/ کاهش حقوق در موج شدید تورمی اتفاق می‌افتد؟
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • شاخص فضای کسب‌وکار در استان بوشهر مناسب نیست
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • طی دو سال هشت میلیون فقیر به تعداد فقرای کشور اضافه شده است!