Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@09:31:43 GMT

بهترین راهکارها برای یک ازدواج موفق

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۳۴۲۰۶

بهترین راهکارها برای یک ازدواج موفق

تصمیم به ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فردی است. این تصمیم نیاز به تامل بسیاری دارد و باید به جنبه‌های زیادی در آن فکر کرد. در این موقعیت انسان باید با دقت فراوان و کمک گرفتن از افراد مطلع مانند خانواده و مشاوران اقدام به تصمیم‌گیری صحیح نماید. در حال حاضر روانشناسان در زمینه مشاوره ازدواج در تهران و سایر شهرستان‌ها می‌توانند در این امر به افراد یاری رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این افراد ازدواج نکنید!

مردان ممنوعه

مردان عصبی

این مردان بهترین گزینه برای نابود کردن یک زندگی خوب هستند! تصور اینکه با هر موضوعی با همسر خود چالش داشته باشید و به نزاع و کش مکش مشغول باشید اصلا موضوع جالبی نیست. این که این فرد قرار است پدر فرزندان شما باشد و با هر موضوع کوچکی با شما و احتمالا فرزندان دعوا می‌کند، زندگی را تلخ می‌کند.

مردان خسیس

مردانی که سخت‌گیری بسیار زیادی در مورد خرج کردن به خصوص مخارج همسرشان دارند زندگی را سخت می‌کنند. این که مرد استقلال مالی کمی برای شما قائل شود و دائما شما را محدود کند نشانه‌ی خوبی برای آینده یک زندگی شاداب نیست.

مردان راحت‌طلب

مردان در طول تاریخ همواره به عنوان موجوداتی که به دنبال شکار و انجام کارهای سخت هستند به شمار می‌روند. اینکه یک مرد به جای مبارزه و رویارویی با مشکلات به گوشه‌ای پناه ببرد و دائم در حال استراحت باشد، معنایی جز اینکه احتمالا گزینه مناسبی برای ازدواج نیست ندارد!

مردان دروغگو

اینگونه افراد اصلا قابل اعتماد نیستند. از آن جایی که اعتماد مهم‌ترین مسئله در زندگی مشترک است، اساس آن خانواده زیر سوال است. این افراد مستعد مشکلاتی زیادی با همسر و خانواده خود و همسر هستند که ممکن است با نتایج تلخی همچون طلاق همراه باشد.

مردان بی‌قید

مردانی که در زندگی حد و مرز اخلاقی مشخصی ندارند، جزو بدترین انتخاب‌ها هستند. این مردان با تنوع‌طلبی هر روز به دنبال خواسته‌های جدیدی هستند. احتمال خیانت در این افراد به شدت بالاست و مخاطرات زندگی مشترک را به بیشترین حد ممکن می‌رسانند.

مردان بداخلاق

اینکه مردی به جای روبرو شدن با آغوش باز و روی خوش همواره با اخم با همسر خود مواجه شود یک کابوس است! این افراد با هر موضوعی از خود تلخی نشان می‌دهند و زندگی شاداب را از خودشان و اطرافیان می‌گیرند.

زنان ممنوعه

زنان خودخواه

زنانی که در زندگی تنها به خود توجه می‌کنند احتمالا آماده هیچ نوع فداکاری نیستند. تشکیل خانواده به دنبال خود نوعی از کنار گذاشتن خودخواهی را دارد که در آن دیگر یک نفر اولویت اول نیست و مسائل با تعامل دو طرفه پیش می‌رود.

زنان تلخ

این که برخی افراد مدام در حال طعنه‌زنی هستند به شدت تعامل با آن‌ها را سخت می‌کند. این افراد احتمالا همیشه از چیزی ناراحت و عصبانی اند اما توانایی روبرو شدن با آن را ندارند.

زنان پول‌دوست

درست است که مسائل مالی در زندگی مهم است اما توجه بیش از حد به پول زندگی را از سرزندگی خارج می‌کند. مشخص نیست این افراد در حضور افرادی با وضع مالی بهتر از شما چه عکس‌العمل و رفتاری بروز می‌دهند!

زنانی که اهل عشوه‌گری برای همه باشند

شاید حد کمی از طنازی زنانه طبیعی باشد اما برخی افراد در همه حال و با همه افراد با شیوه عشوه‌گری برخورد می‌کنند. اینگونه افراد تمام توجهشان به مردان و چگونگی جذب آنهاست. آیا اینها می‌توانند بعد از ازدواج این خصلت را رها کنند؟ احتمالا خیر!

زنانی بدون ظرافت زنانه

از دید مردان، هر زنی هر چقدر هم غرق مسائل کاری و زندگی خارج از خانه شود اما باز هم باید طراوت زنانه خود را حفظ کند. نیاز به آراسته بودن و خوش‌پوشی جزو خصلت‌های ذاتی زنان است که باید حفظ شود.

زنان غرغرو

افراد غرغرو به دنبال جلب توجه‌اند اما از راهی اشتباه. این افراد تمام انرژی طرف مقابل را تحلیل می‌برند. بعد از مدتی این غرها برای طرف مقابل عادی و خسته کننده می‌شود و توجهی به حرف‌های فرد غرغرو نمی‌کنند و این خود آغازی بر مشکلات جدید است.

آمادگی های قبل از ازدواج

دو طرف باید از لحاظ ذهنی و هویتی از خانواده مستقل شده باشند. توانایی احترام به طرف مقابل به عنوان یک فرد مستقل را داشته باشید. دو طرف آمادگی مقابله با مشکلات و سختی‌های زندگی را داشته باشند. باید برای رسیدن به نشاط و سرزندگی در زندگی تلاش کرد. باید برای تمدید احساسات عاطفی خود بعد از ازدواج تلاش کنید. دو طرف باید تا حد کلی به خودشناسی رسیده باشند.

اصول کلی مهم

با یکدیگر برابر باشید: برابری در مواردی مانند زیبایی، موارد مالی، تحصیلات تفاوت زیاد در برونگرایی و درونگرایی نداشته باشید. هماهنگی خانوادگی داشته باشید. پایگاه اجتماعی مشابه داشته باشید. باورها و اعتقادات مشابهی در زمینه‌های مذهبی و فرهنگی داشته باشید. در مورد مسیر زندگی و اهداف نظرات نزدیکی داشته باشید. اولویت بندی زندگی در مواردی مانند مسائل مالی، تفریحات و.... نزدیک باشد. اتفاق نظر در مورد محل زندگی و نوع ارتباط با خانواده و دوستان

پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از اینکه آمادگی ازدواج دارید و اینکه فرد مناسبی را انتخاب کرده‌اید از مشاوره روانشناسی کمک بگیرید. در حال حاضر روانشناسان ورزیده در بسیاری از شهرهای کشور حضور دارند. روانشناس خوب در مشهد آماده کمک به هم‌وطنان خراسانی است یا یک روانشناس در تبریز می‌تواند به هم‌میهنان آذری زبان مشاوره دهد. نکته مهم این است که مراجعه به یک روانشناس خوب در زمینه مشاوره پیش از ازدواج ریسک ازدواج ناموفق را کم می‌کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ازدواج استقلال روانشناسی زندگی مشترک مشهد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران

یک همسر بالقوه ویژگی‌ها و رفتار‌هایی را از خود نشان می‌دهد که فراتر از چیز‌های سطحی هستند.

هنگامی که می‌خواهید ازدواح کنید، باید به دنبال ویژگی‌هایی در طرف مقابل بگردید که می‌خواهید در شریک زندگی خود ببینید. همسر آینده شما باید بتواند در فراز و نشیب‌های زندگی با مهربانی در کنارتان باشد.

اگر طرف مقابلتان نشانه‌های زیر را دارد، می‌توانید به عنوان همسر آینده خود روی او حساب کنید. اگر شاهد این رفتار‌ها بودید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که رابطه خود را به سطح بعدی ارتقا دهید.

۱) حامی است
در سفر زندگی، همه ما به یک حامی نیاز داریم. فردی که به ما ایمان داشته باشد، حتی زمانی که به خودمان شک داریم. این ویژگی به خصوص در ازدواج اهمیت زیادی دارد.

اگر یک زن بخواهد همسر آینده شما باشد، بزرگترین حامی‌تان خواهد بود. او رویا‌های شما را نادیده نمی‌گیرد یا باعث نمی‌شود که به خاطر داشتن رویا‌ها و آرزوهایتان احساس حماقت کنید. در عوض، او شما را تشویق می‌کند تا اهدافتان را دنبال کنید و در هر مرحله از زندگی در کنار شما خواهد بود.

اگرچه این ویژگی فقط در مورد رویا‌های بزرگ و اهداف بلندمدت نیست. این رفتار می‌تواند در مورد پیروزی‌های کوچک و چالش‌های روزمره هم باشد. زنی که می‌توانید روی او به عنوان همسر حساب کنید، موفقیت هایتان را با شما جشن می‌گیرد و هنگام مشکلات کنار شما خواهد بود.

۲) ارتباط موثر برقرار می‌کند
برقراری ارتباط سالم و موثر پیش‌نیاز یک رابطه سالم است.

اگر یک زن بخواهد همسر شما باشد، اهمیت ارتباط محترمانه و شفاف را درک خواهد کرد. او بازی‌های فکری انجام نمی‌دهد یا از شما انتظار ندارد که حدس بزنید چه فکر یا احساسی دارد. در عوض، افکار و احساسات خود را به صورت صادقانه و سازنده بیان می‌کند.

علاوه بر این، ارتباط موثر فراتر از بیان احساسات خود است. هنگامی که افکار و احساسات خود را به اشتراک می‌گذارید، انتظار دارید که طرف مقابل یک شنونده فعال باشد. او نظرات شما را نادیده نمی‌گیرد و سعی می‌کند دیدگاه شما را درک کند، حتی اگر مخالف آن باشد.

علاوه بر این، او از گفتگو‌های دشوار دوری نمی‌کند. حتی زمانی که در مورد موضوعات حساس بحث می‌کرده یا در مورد مشکلات صحبت می‌کنید، طرف مقابل این کار را با مهربانی و احترام انجام می‌دهد و همیشه به‌جای تمرکز بر مشکلات، به دنبال راه‌حل می‌گردد.

بنابراین، اگر با زنی در ارتباط هستید که می‌داند چگونه به طور موثر ارتباط برقرار کند، به احتمال زیاد او برای سازش‌ها و بحث‌هایی که در زندگی زناشویی پیش می‌آیند، آمادگی لازم را دارد.

۳) مستقل است
برخلاف باور بسیاری از افراد، زنی که مستقل است، می‌تواند یک همسر فوق العاده باشد.

ازدواج یک شراکت است، اما به معنای از دست دادن شخصیت خود در این فرآیند نیست. زنی که برای استقلال خود ارزش قائل است، از دنبال کردن علایق خود یا گذراندن وقت به تنهایی نمی‌ترسد.

زنی که می‌توانید به عنوان همسر روی او حساب کنید، افکار، اصول، اهداف و علایق خود را خواهد داشت.

این بدان معنا نیست که او شما یا رابطه‌تان را نادیده می‌گیرد. در عوض، تعادلی به ارمغان می‌آورد که به هر دوی شما اجازه می‌دهد فردیت خود را حفظ کنید و در عین حال یک رابطه قوی داشته باشید. او برای برآوردن تمام نیازهایش یا اینکه تنها منبع شادی او باشید، به شما متکی نخواهد بود.

استقلال طرف مقابل همچنین نشان می‌دهد که او می‌تواند زندگی خود را به خوبی مدیریت کند. چیزی که هنگام مواجهه با فراز و نشیب‌های زندگی زناشویی مفید خواهد بود.

در واقع، زنی که سطح سالمی از استقلال را دارد، تهدیدی برای تعهد نیست. در واقع، کاملاً برعکس است. مستقل بودن نشان‌دهنده بلوغ و درک است که طرف مقابل را به فردی مناسب برای همراهی مادام‌العمر تبدیل می‌کند.

۴) به شما احترام می‌گذارد
احترام سنگ بنای هر رابطه طولانی‌مدت است. بدون آن، رابطه شما احتمالاً دوام نخواهد آورد.

زنی که می‌تواند شریک زندگی‌تان باشد، به شما به عنوان یک فرد احترام می‌گذارد. او به مرزها، زمان، رویا‌ها و علایق شما احترام خواهد گذاشت. همچنین شما را تحقیر نمی‌کند و باعث نمی‌شود که احساس بی اهمیتی کنید.

همچنین به خودش احترام می‌گذارد و در عوض انتظار احترام متقابل دارد.

۵) مهربان و دلسوز است
مهربان بودن و دلسوزی به معنای همدلی، درک و اولویت دادن به دادن نیاز‌های دیگران بر نیاز‌های خود است.

زنی که می‌تواند شریک زندگی‌تان باشد، نه‌تن‌ها با شما، بلکه با دیگران هم مهربان است. این ویژگی او را می‌توانید نسبت به اعضای خانواده، دوستان و حتی غریبه‌ها ببینید.

۶) به اصول و ارزش‌های شما احترام می‌گذارد
برخی از افراد معتقدند که عشق پایه و اساس یک رابطه است. اما در واقع، ارزش‌های مشترک آجر‌هایی هستند که پیوندی قوی و پایدار را می‌سازند.

زنی که می‌توانید روی او به عنوان شریک زندگی خود حساب کنید، به عقاید و اصول شما احترام می‌گذارد. او متوجه خواهد شد که چه چیزی برای شما مهم است و چرا مهم است و به این ارزش‌ها احترام می‌گذارد، حتی اگر با ارزش‌های او متفاوت باشد.

او سعی نخواهد کرد که شما را تغییر داده یا از اصولتان منحرف کند. در عوض، او در کنار شما خواهد بود و با هم، چالش‌های زندگی را پشت سر خواهید گذاشت.

یافتن کسی که به اصول و ارزش‌های شما احترام می‌گذارد، به معنای پیدا کردن یک فرد دقیقاً شبیه به خودتان نیست. بلکه به معنای یافتن کسی است که مکملتان باشد و شما را درک کند.

۷) صبور و فهمیده است
زندگی پر از پیچ و خم‌های غیرمنتظره است. در چنین مواقعی، صبر و درک ویژگی‌هایی هستند که اهمیت زیادی دارند.

فرض کنید که در محل کار خود با فشار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنید و استرس زیادی دارید. قطعاً توقع دارید که شریک زندگی شما به جای اینکه باعث افزایش استرستان شود، صبور باشد.

شریک زندگی‌تان باید به شما فضا بدهد و گوش شنوایی برای مواقعی داشته باشد که نیاز به تخلیه احساسی دارید.

در این لحظات سخت، صبور بودن و آرامش طرف مقابل شما را آرام خواهد کرد.

منبع: روزیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • تفال به حافظ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ دو یار زیرک و از باده کهن دومنی..
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران