Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر امروز شنبه نهم تیر ماه سال جاری با حضور انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان بهزیستی، در ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست خبری اظهار کرد: بر اساس آخرین تحقیقات، عامل اعتیاد ۵۱ درصد از کودکان معتاد، وجود مادر معتاد در خانواده است و ۳۸ درصد کودکان نیز به دلیل وجود پدر و مادر معتاد به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۶ سیاست در اولویت بودن زنان و کودکان جزو برنامه های اصلی سازمان بهزیستی کشور قرار داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: کشت خشخاش در افغانستان حدود هزار برابر افزایش پیدا کرده است و الگوی مواد مخدر مصرفی مصرف کنندگان نیز در حال حاضر با تغییرات فراوانی روبرو است.

محسنی بندپی تاکید کرد: یکی از دیگر اولویت‌های بهزیستی در سال ۹۷ افزایش یک و نیم برابری تعداد خطوط «خط ملی اعتیاد» است و کارشناسان خط ملی اعتیاد، مشاوره و راهنمایی های مورد نیاز را به افراد تماس گیرنده ارائه می‌دهند.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر ۵ هزار و دویست تیم اجتماع محور در شهرها به عنوان تسهیل گران اجتماعی محلی به افراد در معرض خطر گرایش به مصرف مواد مخدر به صورت محله محور فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: بر اساس آخرین شیوع شناسی انجام شده در سال ۹۴، در سن ۱۵ تا ۲۵ ساله به ازای هر ۶/۶ مرد معتاد یک زن معتاد، به ازای هر ۱۶ مرد معتاد ۲۵ تا ۴۴ ساله یک زن معتاد و به ازای هر مرد معتاد ۴۵ تا ۶۰ ساله یک زن معتاد در کشور وجود دارد و آمار فوق از زنانه شدن اعتیاد حکایت دارد.

محسنی بندپی تصریح کرد: رشد اعتیاد در سنین پایین به صورت معنی داری در حال افزایش است و متاسفانه در بین زنان نیز شاهد افزایش تعداد زنان معتاد هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خرید و فروش نوزادان در دو شهر مشهد و تهران تاکید کرد: فروش فرزند در کشور را نه رد می‌کنم و نه می‌پذیرم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر معاون وزیر بهزیستی اعتیاد معتاد خانواده کودکان مواد مخدر زنان کودکان بهزیستی افغانستان مواد مخدر معتاد اعتیاد رشد زنان خرید و فروش مشهد بهزیستی خرید و فروش مبارزه با مواد مخدر مشهد معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۵۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،  رئیس پلیس فتا در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی حفاظتی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به خانواده‌های داوطلبان کنکور هشدار داد به هیچ عنوان فریب افراد و گروه‌های مدعی فروش سئوالات کنکور در فضای مجازی را نخورند.
سردار سرتیپ دوم وحید مجید همچنین گفت: از ابتدای امسال ۲۰ نفر را در زمینه فروش سئوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ بازداشت کرده‌ایم.

 

دیگر خبرها

  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • دستگیری معتاد متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد