Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل میعادگاه برگزاری چهارمین دوره همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی از سلسله برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) است.

سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: دبیرخانه چهارمین دوره همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی فراخوان برگزاری را از بهمن ماه سال گذشته منتشر و هم اکنون در حال دریافت مقالات مختلف از پژوهشگران داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره اینکه افتخار بزرگی است که استان اردبیل میعادگاه برگزاری چهارمین دوره همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی از سلسله برنامه های بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) هست، تصریح کرد: معرفی ارزش های فرهنگ رضوی با محوریت پژوهش بخش بزرگی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

 

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: این فراخوان در سه بخش پژوهشی، کتاب و پایان نامه دانشگاه و بخش ویژه منتشر شده است.

 

اسحاقی با اعلام این مطلب که علاقمندان می توانند آثار پژوهشی خود را تا 15 مهرماه سال جاری به دبیرخانه همایش واقع در اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، دفتر نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) در استان اردبیل ارسال کنند، بیان کرد: همایش اختتامیه و تجلیل از پژوهشگران برتر همزمان با هفته باشکوه وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و ولادت حضرت امام صادق (علیه السلام) برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با یادآوری این مطلب که برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های جنبی این همایش با حضور میهمانان و اساتید برجسته کشور خواهد بود، ادامه داد: مقاله های برگزیده همایش با ضوابط علمی پس از مرحله داوری در فصلنامه علمی پژوهشی فرهنگ رضوی منتشر خواهد شد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت اقتصاد مجلس دولت حج ۹۷ جام جهانی روسیه غنی سازی اوقات فراغت عدالت ارزانی جلوه های فرهنگ رضوی پژوهش فرهنگ رضوی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی صبح امروز شنبه در اولین محفل شعر ارادت رضوی که در هویزه برگزار شد، بیان کرد: در استان خوزستان ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی برگزار شده و جشنواره امروز پا گرفته و به جشنواره نامدار و شناسنامه داری تبدیل شده که در سراسر کشور اهالی شعر، فرهنگ و ادب در وزارت ارشاد و دیگر وزارت‌ها و دستگاه‌ها همه آن را به این نام می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور و قدمگاه آقا امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همه شهرهای خوزستان معطر به عطر آقا امام رضا (ع) است به همین دلیل سال گذشته این موضوع را مطرح کردیم که با توجه به ظرفیت عظیم و بزرگی که در شعر و ادب استان خوزستان به ویژه در بخش شعر عربی وجود دارد، چرا صرفاً یک یا دو شهر میزبان باشند.

منادی ادامه داد: اگر در استان خوزستان بتوانیم موضوع شعر عربی، ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را با زبان عربی منتقل و مطرح کنیم و آنطور که باید خدمتگزاری و شکوفایی انجام شود، آنگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط با کل جهان اسلام و دنیای اسلام باشد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم در دوره‌ای که ایران اسلامی به دلیل فرهنگ حسینی و رضوی که در میان مردمش وجود دارد، مقابل رژیم غاصب صهیونیست می‌ایستد و به او سیلی تاریخی می‌زند، لذا این مساله یک مساله هویتی است که باید سر دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا جوان‌های ما دچار خودکم بینی یا اندیشه‌های انحرافی نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: جوان‌های ما باید متوجه باشند که قدرت، هویت و آن فرهنگی که آنها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند کدام فرهنگ، تاریخ و هویت است و این هویت ولایی را داشته باشیم که اگر رشد پیدا کرد و شکوفا شد، دریچه‌ای ارزشمند برای گفت‌وگو با جهان اسلام خواهد بود.

منادی گفت: نگاه ملت‌ها و مردم مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی قبل و بعد از عملیات وعده صادق را که بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که ایستادگی در مقابل ظلم و فساد مربوط به فرهنگ حسینی و رضوی است که ما مردم خوزستان افتخار داریم بگوییم این استان قدمگاه آقا امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امسال همچو سال گذشته، روند جدید جشنواره شعر رضوی در حال اجرا است به این صورت که اغلب شهرستان‌های خوزستان به نوعی میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشند تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که از ادب، فرهنگ، شعر، محصولات فرهنگی و هویتی در شهرهای و برنامه‌های مختلفی را استفاده کنیم.

کد خبر 6089944

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود