Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- رئیس پلیس راهور گیلان گفت: در حال حاضر ۲۹ دوربین ثبت تخلف در شهر رشت فعال است اما تا پایان سال تعداد آن‌ها به ۱۰۰ دوربین افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس  گیلان ،سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۹ دوربین ثبت تخلف در شهر رشت فعال است اما تا پایان سال با اجرای فازهای دوم و سوم سامانه هوشمند کنترل ترافیک تعداد آن‌ها به ۱۰۰ دوربین افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان از نصب ۳۰ دوربین ثبت تخلف در فاز نخست سخن گفت و ابراز داشت:‌ تا پایان امسال و همزمان با نصب ۴۰ دوربین ثبت تخلف دیگر در فاز دوم عملیات تقویت سیستم هوشمند کنترل ترافیک،‌ رشت به یک شهر کاملاً هوشمند تبدیل خواهد شد.

محمدی از نصب دوربین‌های هوشمند در پل‌های غیرهمسطح شهر رشت خبر داد و تصریح کرد:‌ در فازهای دوم و سوم این طرح قرار است علاوه بر تمام تقاطع‌های موجود در ‌شهر،‌ سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک در پل‌های زیرگذر و روگذر کلانشهر رشت نیز نصب شوند.

وی با تأکید بر اینکه با نصب این دوربین‌ها دیگر کسی جرأت‌ تخلف کردن را به خود نمی‌دهد عنوان کرد:‌ رانندگان متخلف پس از استقرار کامل این سامانه مطمئن باشند هرگونه عمل خلاف قانون آن‌ها در سطح معابر توسط سامانه بدون کمترین خطا و اشتباهی ثبت و ضبط می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان تقاضای پلیس جهت افزایش نرخ جرایم رانندگی را رد کرد و بیان داشت: ‌به استناد موادی از قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، پلیس می‌تواند هر سه سال یکبار تقاضای افزایش نرخ جرایم را مطرح کند اما امسال تاکنون این موضوع طرح نشده است.

محمدی‌ مسائل مربوط به حوزه ترافیک را به سه بخش اعمال قانون،‌ مهندسی ترافیک و آموزش تقسیم کرد و افزود:‌ پلیس به عنوان عضوی از شورای ترافیک جهت انجام مأموریت‌های خود به تعامل سایر دستگاه‌ها و تصمیمات اثرگذار اعضای شورای ترافیک نیازمند است.

وی با تأکید بر اینکه بحث اعمال قانون از وظایف پلیس است خاطرنشان کرد:‌ اموری نظیر مهندسی ترافیک،‌ اصلاح معابر و یا رفع کمبود پارکینگ در سطح شهر رشت باید با همکاری و تعامل مثبت پلیس و دیگر اعضای حاضر در شورای ترافیک مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان به حمل خودرو توسط جرثقیل‌ها اشاره کرد و اظهار داشت:‌ برابر قانون و ماده ۹۹ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی،‌ پلیس می‌تواند خودروهایی را که در حریم راه، میدان‌ها و یا محل‌های ایستادن ممنوع‌ توقف کرده‌اند را به پارکینگ انتقال دهد.

محمدی مرجع پرداخت خسارت‌های احتمالی در هنگام حمل خودروهای متخلف به پارکینگ را برشمرد و تصریح کرد:‌ اگر در مسیر انتقال خدشه‌ای به خودرو مربوطه وارد شود راننده جرثقیل مسئول پرداخت خسارت وارده است و پلیس طبق معمول از زیان‌دیده حمایت خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان مشکلاتی که در پارکینگ‌ها برای برخی خودروها ایجاد می‌شود را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ در محل نگهداری خودروهای توقیف شده پرداخت هرگونه خسارت وارد آمده به وسیله نقلیه تنها بر عهده صاحب و مسئول پارکینگ است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پلیس گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است

سیاوش سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به عدم اصلاح ارزش پایه گمرکی توسط گمرک ناچارا هرکیلو شیرخشک را در بازارهای جهانی ۲ دلار عرضه می‌کنیم، درحالیکه با نرخ ۲.۶۵ دلار باید به سامانه نیما برگردانیم.

به گفته او، رفع تعهد ارزی صادرات در برابر واردات محدود شده است به طوریکه صادرات حتما در قبال واردات کالاهای کشاورزی باید باشد که دست تولیدکننده شیرخشک بسته است که همین امر منجر به رکود بازار شده است.

سلیمی با اظهار نگرانی نسبت به افزایش قیمت شیرخام افزود: اگر قیمت شیرخام افزایش غیر متعارفی داشته باشد، بدون تردید صادرات شیرخشک و کره دچار مشکل می‌شود و شیرخام تولیدی بدلیل عدم جذب توسط کارخانجات جذب نخواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن شیرخشک ادامه داد: با افزایش قیمت شیرخام، سرانه مصرف داخل تحت تاثیر قرار می‌گیرد، از این رو انتظار می‌رود که تصمیم منطقی در خصوص اصلاح قیمت صورت بگیرد.

او با بیان اینکه سالانه ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می‌شود، افزود: بنابر آمار ماهانه ۱۸ هزارتن شیرخشک در کشور تولید می‌شود که با ورود به فصل گرما درصدی از تولید کاهش می‌یابد و مجدد در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.

سلیمی با بیان اینکه سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزارتن شیرخشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با احتساب مصرف داخل، مابقی شیرخشک تولیدی باید به بازارهای هدف صادر شود که متاسفانه در بحث اصلاح ارزش پایه گمرکی به رغم موافقت وزارت جهاد، تاکنون گمرک اصلاح نکرده است که در صورت تسهیل با نگرانی کمتری به سمت افزایش قیمت شیرخام می‌رویم.

او از دپوی ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات خبر داد و گفت: با اصلاح ارزش پایه گمرکی، میزان دپوی شیرخشک در کارخانجات کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • فیلم/ ترافیک سنگین شبانگاهی در جاده‌های خروجی گیلان
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • ترافیک ۱۲ کیلومتری در محور رشت - قزوین
  • ترافیک سنگین در محورهای خروجی گیلان
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد