Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-جانشین فرمانده کل سپاه با تحسین اقدام هوشمندانه و شجاعانه پاکستان در عدم ورود به ائتلاف ضد یمن و بر توجه ارتش این کشور به موضوع امنیت مرزهای مشترک با ایران تاکید کرد.

ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان در ادامه برنامه‌های خود با مقامات نظامی و دفاعی کشورمان با سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار سردار سلامی با اظهار خرسندی از سفر رئیس ستاد ارتش کشور پاکستان به جمهوری اسلامی ایران گفت: ما تاریخ درخشانی از روابط دوستانه و برادرانه بین ایران و پاکستان را تجربه کرده ایم و این دو کشور هنگامی که دچار مصیبتی شده، همواره کنار هم بوده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه، ایران و پاکستان را عمق استراتژیک یکدیگر دانست و با اشاره به علاقه و احساس قلبی رهبر و ملت ایران به مردم پاکستان افزود: ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برای استحکام و توسعه روابط فیمابین، فراتر از حجم ارتباطات رایج امروز است و ما با رویکردی ویژه می‌توانیم با توسعه همکاری ها در عرصه های مختلف از جمله در حوزه دفاعی و امنیتی برای رویارویی با مشکلات و چالش های منطقه ای به عنوان یک جبهه واحد و هماهنگ عمل کنیم.

وی با تحسین اقدام هوشمندانه و شجاعانه پاکستان در عدم ورود به ائتلاف ضد یمن و قدردانی از توجه ارتش این کشور به موضوع امنیت مرزهای مشترک با ایران خاطرنشان کرد: مصیبت هایی که امروز در سطح منطقه شاهد هستیم محصول جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آنها با پایان یافتن ظرفیت‌های میدانی مورد نظر در غرب آسیا، نیازمند ابزاری جدید برای زنده نگه داشتن راهبرد های شیطانی در این منطقه بودند لذا برای پل زدن بین استراتژی و اهداف خود و نیز تضعیف کشور های اسلامی، تروریست های تکفیری را تربیت و وارد صحنه کردند.

سلامی هدف گذاری جنایات و تجاوزات تکفیری‌ها را فراتر از عراق و سوریه، متوجه کشورهای منطقه دانست و با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در خنثی سازی این فتنه بزرگ و توطئه خطرناک تصریح کرد: مسلمانان سرنشین یک کشتی هستند و اگر کشوری اسلامی آسیب ببینند در واقع همه کشورهای اسلامی در معرض خطر قرار می گیرند، لذا باید منافع ملی و منافع امت اسلامی را توامان مورد توجه قرار دهیم و برای شکست نقشه‌ها و سناریوهای دشمنان اسلام به وظیفه تاریخی خود عمل کنیم، این منطق انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه، تامین امنیت مرزهای مشترک و مرزنشینان ایران و پاکستان را امری مهم تلقی و تاکید کرد: امروز مبارزه با تروریسم تکفیری و تهدیدات ضد امنیتی اولویت‌های هر دو کشور است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماده است تجارب خود در این زمینه را برای تقویت ارتش و ملت پاکستان انتقال دهد و با توسعه و تعمیق همکاری‌های دفاعی و امنیتی دغدغه‌های موجود در این زمینه را مرتفع سازیم.

ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان هم در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مقامات عالی نظامی ارتش و سپاه و لزوم تلاش های متقابل برای ارتقای ظرفیت های مرتبط با برقراری امنیت منطقه‌ای و تحکیم امنیت مرزی گفت: ما در مرزها تهدید مشترکی داریم و برای حفظ منافع و منابع دو کشور همکاری های دقیق و جدی در دستور کار نیروهای دفاعی، نظامی و امنیتی پاکستان و ایران قرار دارد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان گفتگوهای انجام شده در این سفر را بسیار مفید ارزیابی و آن را گامی مناسب برای توسعه روابط بین نیروهای مسلح پاکستان و ایران و دستیابی به مسائل مورد علاقه دو کشور در زمینه های دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی توصیف کرد.

میزان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد