Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، این هیات در جریان این سفر  ضمن ملاقات با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه هلند، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و رئیس کنفدراسیون کارفرمایان و صنایع هلند، درچندین نشست تجاری و اقتصادی شرکت کرده و با ده‌ها شرکت هلندی راهکارهای تداوم همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های انرژی‌های نو، کشاورزی، مدیریت آب و نیز افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در  دیدار  غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران و مارتین فان دن برخ معاون اقتصادی وزارت امور خارجه وضعیت کنونی مناسبات اقتصادی دو کشور و چشم انداز این مناسبات مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

شافعی در این دیدار با تاکید بر اینکه رویکرد بخش خصوصی ایران افزایش همکاری با هلند است، افزود: بعد از برجام مبادلات اقتصادی ایران و هلند پنج برابر افزایش پیدا کرده  و این نشان دهنده ظرفیت‌های دوکشور برای توسعه همکاری‌ها است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: ایران یکی از اقتصادهای بزرگ منطقه است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. از این‌رو ضرورت دارد که شرکت‌های اروپایی جایگاه خود را در ایران حفظ کنند.

وی اظهار کرد: جذابیت‌های اقتصادی ایران تنها به یک کشور هشتاد میلیونی خلاصه نمی‌شود و ایران امن‌ترین راه دسترسی به اقتصاد سایر کشورهای منطقه است.

همچنین فان دن برخ معاون اقتصادی وزارت امور خارجه هلند نیز در این دیدار  گفت: هلند از خروج آمریکا از برجام ابراز تاسف می‌کند و در حال حاضر اتحادیه اروپا در حال بررسی نحوه همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

آفتاب‌‌نیوز :

 فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

به گزارش الجزیره،وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاه‌های بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت‌های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد. هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش‌های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشور‌های عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی