Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از راه اندازی فاز نخست کارخانه فولاد قائن در سه ماهه ابتدای سال ۹۸ خبر داد و گفت: برای کاهش خام فروشی مواد معدنی امسال ۱۰ پروژه صنایع معدنی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، داوود شهرکی امروز ( 9 تیر) در دیدار رئیس و اعضای جدید اتاق اصناف خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری مشکلات اقتصادی ناشی از فشارهای خارجی و مسائل داخلی بر بازار حاکم شد اما در خراسان جنوبی با حمایت از واحدهای عرضه کننده و واردات دام توانستیم نیازهای مردم را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه علی رغم قیمت بالای گوشت در استانهای همجوار اما در خراسان جنوبی حداقل تورم قیمت گوشت را داشتیم، افزود: در بخش برنج نیز کمبودهایی بود که با هماهنگی تعاونی های مرزنشین نیازهای مردم تامید شد و در دو نمایشگاه قبل از ماه رمضان نیز اقلام اساسی مورد نیاز مردم توزیع شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه تخم مرغ در سطح کشور با چالش بزرگی مواجه بودیم، ادامه داد: اما در خراسان جنوبی تخم مرغ با همکاری واحدهای صنفی با کمترین قیمت عرضه شد که رعایت اخلاق کسب و کار و مشتری مداری این واحدهای صنفی قابل تقدیر است.

 

شهرکی از پرداخت 230 میلیارد تومان تسهیلات رونق به 450 واحد تولیدی استان ئر سال 95 اشاره کرد و افزود: همچنین در سال گذشته از محل طرح رونق تولید 250 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که با این بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان رفع شده است.

 

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته 150 جلسه برای حل مشکلات مالیاتی، بیمه ای و بانکی واحدهای تولیدی برگزار شده است، عنوان کرد: امسال تمام دستگاه های اجرایی و تعاونی های وابسته به دولت موظف به خرید کالای ایرانی هستند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا به هیچ وجه کالای قاچاق دخانی در سطح استان نداریم، افزود: سطح قاچاق مواد غذایی و آرایشی در استان بشدت کاهش یافته است.

 

شهرکی با تاکید بر اینکه 5 درصد از قاچاقی که وارد کشور می شود در بحث عرضه مستقیم مغازه ها است، عنوان کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی قاچاق محور نیست و عمدتاً محل گذر کالای قاچاق است.

 

به گفته وی باید ظرفیت قانونمند در مرز ایجاد شود و سال گذشته بازارچه دوکوهانه یک طرفه برای واردات دام فعال بود و صادرات کالا از مرزهای استان بالغ بر 900 میلیون دلار بوده که 180 میلیون دلار این صادارت در گمرکات خراسان جنوبی ثبت شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تکمیل پروژه فولاد قائن با نیابت وزارتخانه اجرا می شود، گفت: در سه ماهه ابتدای سال 98 فاز نخست این پروژه راه اندازی خواهد شد.

 

شهرکی با اشاره به اینکه در بحث کاهش خام فروشی مواد معدنی امسال 10 پروژه صنایع معدنی در دست اجرا است، افزود: بخشی از این پروژه ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

به گفته وی در حوزه سنگ گرانیت چند واحد با توافق آستان قدس رضوی تجهیز می شود و در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز به 100 نفر از فعالان تراش سنگ قیمتی با همکاری آستان قدس رضوی تسهیلات پرداخت می شود تا 3 پروژه را در استان اجرایی کنند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین برای اجرای 5 طرح صنعتی در مناطق مختلف با وزارتخانه توافق کردیم که مطالعات اجرایی آن را آغاز کنند.

 

رضا علیزاده، رئیس اتاق اصناف بیرجند هم در این جلسه با اشاره به فعالیت 22 هزار واحد صنفی در قالب 48 اتحادیه در استان، گفت: برای واحدهای صنفی استان پیش‌نویسی تهیه شده که در آن برای تمام واحدهای صنفی که کالای ایرانی عرضه کنند بسته های حمایتی و تشویقی شامل تخفیف در مالیات و عوارض شهرداری در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: جام جهانی روسیه روزنامه های ورزشی اوقات فراغت شیراز تیم ملی ایران مجلس ارزانی اقتصاد ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صنایع معدنی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی افتتاح پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم

جاده نشتیفان - قائن یکی از جاده‌های اصلی بین شهر مشهد تا شهر بیرجند محسوب می‌شود به همین جهت تردد در این جاده بسیار زیاد است، اما از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. یکی از مشکلات اصلی این جاده باریک و خطرناک بودن آن است از سوی دیگر روکش آسفالت آن نیز نیاز به ترمیم دارد.

یک موضوع دیگر که اهمیت این جاده را زیاد می‌کند وجود بزرگترین معدن خاک آهن ایران است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم وضعیت جاده را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

مشکلات سیستم روشنایی بخشی از جاده مشکین دشت از زبان شهروندخبرنگار + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم