Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:49:13 GMT

غولی آهنی که یک‌سوم آب شرب سمنان را می‌مکد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۳۷۴۴۵

غولی آهنی که یک‌سوم آب شرب سمنان را می‌مکد

معاون بهره‌برداری آب‌وفاضلاب شهری استان سمنان گفت: حدود یک سوم آب مصرفی این استان در تابستان به مصرف کولرهای آبی می‌رسد.

نادر قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با انجام یک سری اقدامات ساده می‌توان این حجم از مصرف را تا حد زیادی کاهش داد.

وی با اشاره به دمای بالای هوا و تبخیر زیاد در تابستان تصریح کرد: بیش از 30 درصد آب شرب مصرف شده در تابستان در این استان از طریق کولرهای آبی مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری آب‌وفاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به راه‌های کاهش مصرف آب در کولرهای آبی افزود: نصب سایبان برای کولر آبی و نصب ترمستات دو راه موثر برای کاهش مصرف آب در کولرها است.

وی با بیان اینکه با نصب ترمستات میزان مصرف آب کولرهای آبی را بیش از  هشت درصد کاهش می‌دهد خاطرنشان کرد: همچنین با نصب یک سایبان برای کولر می‌توان میزان مصرف آب در کولرهای آبی را تا 20 درصد کاهش داد.

قدس بر ضرورت اطمینان شهروندان از نشتی شیر تامین آب کولر تاکید و اضافه کرد: علاوه بر نصب سایه‌بان باید کانال عبور هوا نیز در سایه باشد، ضمن اینکه عایق‌بندی کانال عبور هم نیز امری ضروری است.

معاون بهره‌برداری آب‌وفاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: با انجام این چند کار زیاد که هزینه زیادی نیز ندارد بیش از 28 درصد از آب مصرفی کولر در هر شبانه‌روز کم می‌شود.

قدس با اشاره به افزایش احتمالی دمای هوا در روزهای آینده از هم‌استانی‌های سمنانی خواست با بهره‌گیری از این دو روش میزان آب مصرفی کولر خود را کاهش دهند. نصب سایبان و استفاده از روش‌هایی از این دست علاوه بر کاهش میزان آب مصرفی کولر به خنک‌تر شدن دمای اتاق نیز کمک بیشتری می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، گفت: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟