Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@11:57:55 GMT

افتتاح مرکز خدمات سلامت در شهرک مهرگان

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۳۷۵۶۷

افتتاح مرکز خدمات سلامت در شهرک مهرگان

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت در شهرک مهرگان با حضور امام جمعه شهر محمدیه، معاون عمرانی استاندار، رئیس دانشگاه و جمعی از معاونان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس و اعضای مجمع خیرین سلامت استان و مدیر شبکه بهداشت و درمان البرز و علی ذاکری یکی از خیران قزوینی برگزار شد. 

مرکز جامع سلامت در مساحت 1164متر و زیر بنای 510متر با هزینه ای بالغ بر 8میلیارد ریال در مدت 10ماه توسط "علی ذاکری" یکی از خیران قزوینی و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای خدمت به مردم شهرک مهرگان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر منوچهر مهرام، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این مراسم گفت: باید از فرصت ها استفاده کرد و برای رفاه حال مردم تلاش کنیم همچنین امیدواریم این مرکز بتواند مشکلات درمانی مردم این منطقه را به خوبی حل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: از هیچ کمکی برای ارائه خدمات کیفی به مردم شریف استان به ویژه بیماران عزیز دریغ نخواهیم کرد و مردم باید پیشگیری را جدی بگیرند تا کمتر دچار بیماری شوند.

"علی ذاکری" قول ساخت یک مرکز سلامت در خیابان مجاهد قزوین را داد و اعلام آمادگی کرد که این مرکز هم بعد از اتمام مراحل اداری در کمترین زمان ساخته شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سلامت معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نظارت‌ بر پسماند بیمارستانی در مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به وضعیت پسماند بیمارستانی در استان گفت: هنوز این موضوع به عنوان یک دغدغه مطرح است، شرایط فعلی بی‌خطرسازی پسماند بیمارستانی را قبول نداریم و برخی حوزه‌ها باید نظارت‌ها را روی پسماند بیمارستانی بیشتر کنند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود حسینی پور در نشست هیأت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، رؤسای بیمارستان‌های دولتی استان اظهار کرد: نیازمند تهیه پیوست اقتصادی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در بخش گردشگری و هم جذب دانشجوی خارجی هستیم.

وی افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن مازندران و این‌که تاکنون میزبان نزدیک به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر ورودی به استان بوده‌ایم، خدمات دست‌اندرکاران نظام سلامت که در حال کار جهادی هستند تا آسیبی به سلامت مردم نرسد، قدردانی می‌کنم.

استاندار مازندران سرعت عمل اورژانس برای رسیدگی به مصدومان را قابل توجه دانست و یادآور شد: نارسایی‌های زیادی که پرستاران در بخش حقوق و مزایا دارند، خدمات نجات‌بخش و شبانه‌روزی آنها دیده می‌شود؛ باید شیوه‌هایی برای اقتصاد در حوزه سلامت استان تعریف و بخشی از آن برای پرسنل هزینه شود.  

این مسئول با بیان اینکه دو دانشگاه بابل و مازندران از ظرفیت‌های مهم بهداشتی و درمانی کشور هستند، افزود: با وجود همه محدودیت‌ها قطار سلامت استان به سرعت در حال حرکت است و این یک موفقیت چشمگیر است.

حسینی پور با بیان اینکه حوزه سلامت از حساسیت بالایی برخوردار است و به محض این که کمی حرکت این قطار کند شود سیل اعتراضات شروع می‌شود، تصریح کرد: فضای فعلی در استان حکایت از رضایت نسبی مردم از بخش بهداشت و درمان دارد.

وی با یادآوری اینکه پیش از انقلاب در مازندران ۴۵۰ پزشک، هزار و ۷۳۳ تخت بیمارستانی، ۲۱ بیمارستان، ۷۹ داروخانه و ۱۳۰ مرکز بهداشتی داشتیم، اعلام کرد: اکنون ۲ هزار و ۸۷۶ پزشک، ۶ هزار و ۳۶۲ تخت بیمارستانی، ۴۹ بیمارستان، ۵۷۵ داروخانه و ۲۷۰ مرکز خدمات بهداشتی در استان فعالیت دارند.

نماینده عالی دولت در مازندران اضافه کرد: با توجه به حجم بالای مسافر و گردشگر در استان افراد بومی هم  سزاوار خدمات بیشتر هستند، لذا  برنامه توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای مرکز فوریت‌های پزشکی با فوریت اجرایی شود.

حسینی پور بر همکاری‌ بین دو دانشگاه، گردشگری، معاونت اقتصادی، نمایندگی وزارت خارجه در استان و معاونت سیاسی استانداری با هدف افزایش میزان حضور گردشگران سلامت در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که بیمارستان‌های دولتی بیشتر مورد رغبت توریست‌ها برای درمان است، گفت: لذا اگر این بخش را تقویت کنیم بخشی از کمبودهای حقوق پرسنل پوشش داده می‌شود.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی مازندران تصریح کرد: باید از پزشکان مازندرانی خارج از کشور برای رونق گردشگری سلامت در استان بهره بگیریم و پیوست اقتصادی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری و جذب دانشجوی خارجی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران مهم‌ترین چالش موجود در بخش سلامت استان را همخوانی نداشتن زیرساخت‌ها با مخاطبان در سطح ملی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های فعلی نباید ما را اقناع کند. 

حسینی‌پور با طرح این سوال که رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران چقدر توانستند از بودجه ملی برای رفع کمبودهای بهداشت و درمان چانه‌زنی کنند، یادآور شد: اعتبارات گلوبال در اختیار وزیران است و مسئولان استانی می‌توانند با طرح توجیهی سهمی از این اعتبارات داشته باشند.

وی با بیان این‌که کمبودهایی در برخی اقلام دارویی برای بیماران خاص در استان وجود دارد، بعد روانی این موضوع را بیشتر از کمبود دارو حائز اهمیت دانست و گفت: انتظار می‌رود که بیماران ما جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند و باید نسبت به آن اهتمام داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات چشمگیر دانشگاههای علوم پزشکی مازندران در ایام نوروز
  • ارائه ۱۰ هزار خدمت به مردم در بیمارستان خورموج
  • افزایش نظارت‌ بر پسماند بیمارستانی در مازندران
  • ۱۰ هزار خدمت در بیمارستان خورموج به مردم ارائه شد
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان