Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت در استان مرکزی کیفی‌سازی می‌شود گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت استان مرکزی بهره‌مند می‌شوند. ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فراغت تجربه‌ای است که فرد هنگام رهایی از الزامات کار روزانه بر اساس تمایلات شخصی و مشارکت داوطبانه متناسب با نیاز و ذوق خود انتخاب می‌کند تا جسم، فکر و شخصیت او رشد و پرورش یابد، گذران اوقات فراغت به شکل هدفمند، اصولی  و برنامه‌ریزی‌شده از ضروریات زندگی امروزی انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که کشور ما در ردیف جوان‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود، هدایت و ایجاد امکانات برای گذران اوقات فراغت جوانان می‌تواند در شکل‌گیری شخصیت آنها و سازندگی جامعه نقش به‌سزایی داشته باشد.

اوقات فراغت پدیده‌ای است که با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند مناسب‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان به شمار آید اما چنان چه هدایت و راهنمایی جوانان درراستای اوقات فراغت به درستی انجام نشود این ایام می‌تواند به‌عنوان یک تهدید جدی تلقی شده و زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود و این خود نشانگر اهمیت اوقات فراغت بوده که در این میان نقش خانواده‌ها و مسئولان حائز اهمیت است.

بنابراین اهمیت مقوله اوقات فراغت با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و آزاد شدن وقت دانش‌آموزان دوچندان شده و بهانه‌ای شد تا خبرنگاران خبرگزاری تسنیم مرکزی در مصاحبه‌ای اقدامات انجام شده در این زمینه در استان را با "مرتضی امیدی" معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی به گفت‌و‌گو بنشینند، غنی‌سازی اوقات فراغت یک راهبرد و یک برنامه برای اعتلای فرهنگ کار و تلاش، مهارت‌آفرینی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تقویت مهارت‌های اجتماعی در بین جوانان است.

تسنیم: اهمیت اوقات فراغت برای چیست و اداره ورزش و جوانان در این زمینه چه نقشی دارد؟

امیدی:برنامه‌ریزی، صرف وقت و هزینه کردن در ارتباط با اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده جامعه و کشور است.

با توجه به اهمیت اوقات فراغت و لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای این ایام، دستگاه‌های متعددی در سطح کشور وجود دارند که با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

اداره کل ورزش و جوانان هم در حوزه برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت بر امور جوانان، ساماندهی اوقات فراغت جوانان را  با همکاری و بهره‌مندی از ظرفیت ارزشمند دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان  در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

تسنیم: اهم برنامه‌های سال 97 ورزش و جوانان استان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت چیست؟

امیدی:برگزاری جلسه ستاد ساماندهی با موضوع اوقات فراغت و ارائه راهبردها و سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، مکاتبه با دستگاه‌ها و جمع‌بندی برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و غیره است.

برپایی ایستگاه "از من بپرسید" و توزیع  بروشور اطلاع‌رسانی پایگاه‌های فراغتی استان توسط معاونت فرهنگی و امور جوانان، جمع‌بندی برنامه‌های فراغتی دستگاه‌‎ها برای بارگذاری بر روی پورتال اداره کل ورزش و جوانان به منظور اطلاع‌رسانی مناسب و برنامه‌ریزی تشکیل کمیته نظارت و ارزیابی بر فعالیت دستگاه‌ها با حضور اعضای مجمع سمن‌های جوانان استان از جمله این برنامه‌ها است.

برگزاری دوره‌های مختلف ورزشی در سطح استان و به‌کارگیری حداکثر ظرفیت سالن‌های ورزشی، استخرها و زمین‌های چمن در سطح استان و شهرستان‌ها، استفاده از ظرفیت سمن‌های جوانان و خانه جوان برای غنی‌سازی اوقات فراغت، برگزاری اردوهای هویتی گردشگری ویژه جوانان و سمن‌های جوانان، برگزاری بازی‌های بومی محلی در مناطق روستایی به منظور غنی سازی اوقات فراغت مناطق محروم و روستایی، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی با هدف حضور خانواده‌ها در کنار جوانان در فصل اوقات فراغت و برگزاری جشنواره اختتامیه اوقات فراغت و تجلیل از دستگاه‌های فعال در این حوزه از دیگر برنامه‌های مورد نظر در این اداره کل است.

تسنیم: مهم‌ترین محورهای برنامه‌های اوقات فراغت از نگاه ورزش و جوانان برای امسال چیست؟

امیدی:برنامه فرهنگی و هنری با تأکید بر تقویت هویت دینی مبتنی بر قرآن و عترت، برنامه کتاب‌خوانی، مطالعه و پژوهش، برنامه گسترش ورزشی، برنامه اردوهای جهادی، برنامه اردوهای زیارتی، سیاحتی، علمی و گردشگری، برنامه مهارت‌آموزی در ابعاد فنی و حرفه‌ای، هنری و مهارت‌های زندگی، برنامه اوقات فراغت در محیط مجازی و رسانه، برنامه گفت‌و‌گوی جوانان، برنامه شناسایی، معرفی و تقدیر از اختراعات و ابتکارات جوانان از مهم‌ترین این محورها است.

تسنیم: سیاست‌ها و راهبردهای ورزش و جوانان در زمینه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان چیست؟

امیدی: تأکید بر تقویت و تحکیم اتحاد ملی و انسجام اسلامی، تقویت هویت دینی و انقلابی جوانان، توجه ویژه به بهره‌مندی دختران جوان از برنامه‌های اوقات فراغت، تقویت نقش خانواده در برنامه‌های اوقات فراغت جوانان، پرورش استعدادها، مهارت‌ها و تقویت فرهنگ مطالعه و پژوهش از سیاست‌ها و راهبردهای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از نگاه اداره کل ورزش و جوانان است.

تسنیم: گزارش مختصری از برنامه اوقات فراغت استان ارائه کنید؟

امیدی: تعداد دستگاه‌های فعال در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در حدود 15 دستگاه است که بیش از سه هزار و 500 برنامه در دستور کار آنها قرار دارد.

تعداد نفرات شرکت‌کننده در سال‌های قبل بیش از 250 هزار نفر است که پیش‌بینی می‌شود امسال هم همین تعداد شرکت کنند.

بیش از 600 پایگاه در قالب اماکن ورزشی، کتابخانه‌ها، مدارس، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پایگاه‌های فرهنگی و هنری مساجد و غیره در این رابطه فعالیت دارند.

انتهای پیام/ ح

R41371/P1357/S6,73/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک

معاون خدمات شهری شهرداری اراک از اجرای عملیات لای‌روبی و پاک‌سازی رودخانه اراک از کرهرود تا ولی آباد خبر داد.

حمید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات پاک‌سازی مسیر رودخانه اراک از کرهرود تا ولی‌آباد افزود: پاک‌سازی مسیر رودخانه با هدف عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی و کاهش خطرات ناشی از سیل و همچنین بهبود سطح سلامت محیط زیست شهری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک خاطر نشان کرد: لای‌روبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمان بارش باران، می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش و مانع از آب‌گرفتگی معابر و منازل شود که در این راستا شهرداری با جدیت و حساسیت بیشتر نسبت به این مهم اقدام خواهد کرد.

کد خبر 751197

دیگر خبرها

  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک