Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر امور خارجه خروج آمریکا از برجام را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست و بر لزوم هماهنگی کشورهای پیشرو در مقابله با سیاست های آمریکا و همراه کردن سایر کشورها در این مسیر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت خارجه، مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کشورمان که به کاراکاس سفر کرده است، با خورخه آرائاسا، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، سرمدی با اشاره به مناسبات عالی دو کشور و رایزنی طرفین در خصوص مسائل و موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، ضمن تقبیح سیاست های یک جانبه گرایانه دولت آمریکا، پشت کردن این کشور به تعهدات و پیمان های مختلف بین المللی از جمله خروج از برجام را نشانه ای از سیاست های سلطه جویانه این کشور و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست و بر لزوم هماهنگی کشورهای پیشرو در مقابله با سیاست های آمریکا و همراه کردن سایر کشورها در این مسیر تأکید کرد.

بنابراین گزارش، در این دیدار، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز ضمن حمایت کامل این کشور از دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تمامیت خواهی و سلطه طلبی آمریکا، اظهار داشت: ونزوئلا بطور عینی سیاست های ظالمانه آمریکا را تجربه کرده است و از این رو از جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت و تمامیت خود در قبال تحریم های آمریکا و غرب حمایت می کنیم.

آرئاسا نیز ضمن تقبیح سیاست های یک جانبه گرایانه دولت آمریکا، خروج این کشور از برجام را همانند سایر اقدامات این کشور در گذشته، نشانی از عدم اهمیت آمریکا به پیمان ها و توافقنامه هائی دانست که خود، آنها را امضاء کرده و پذیرفته است.

وی ضمن تمجید از نقش کشورمان در امر مبارزه با تروریسم، بر جایگاه استراتژیک ایران در برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

در این دیدار طرفین همچنین درخصوص راههای گسترش و تقویت روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی نیز گفت‌وگو کردند.

در پایان این دیدار، قائم مقام وزیرامور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه ونزوئلا با شرکت در کنفرانس خبری مشترک، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اوقات فراغت اقتصاد شیراز ارزانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مجلس دولت جام جهانی روسیه جشن های دهه کرامت حجت الاسلام ارزانی برجام مرتضی سرمدی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد