Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که شرکت‌های فرانسوی پژو و رنو هنوز به‌طور رسمی اعلام خروج از ایران نکرده‌اند؛ گفت: پژو درراه اندازی شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده و ۲۰۰ میلیون دلار آورده داشته و با توجه به این سرمایه‌گذاری‌ها علاقه‌مند به ادامه حضور در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، «محمد شریعتمداری» روز شنبه در نشست خبری افزود: هرچند معاملات این شرکت‌ها با آمریکا محدود است، اما شاید کمی ترس و واهمه در ادامه کار با ایران دارند؛ بااین‌حال هنوز خروج آنها قطعی نیست.

این عضو هیأت دولت خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی به سمت گزینه‌های جایگزین این شرکت‌ها از طریق سایر کشورها حرکت کرده است.

شریعتمداری ادامه داد: صنعت خودرو جزو نخستین تحریم‌های آمریکایی‌ها قرار گرفت، زیرابه غیر خیال باطل خود اشتغال‌زایی بالایی را در این صنعت متصور بودند، اما اطمینان می‌دهیم باهمت متخصصان و تکنسین‌های ایرانی قادر به پشت سر گذاشتن این تحریم هستیم.

ارز موردنیاز قطعه‌سازان تأمین است

وزیر صنعت معدن و تجارت درباره تأمین ارز موردنیاز قطعه‌سازان گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیون دلار ارز موردنیاز قطعه‌سازان تأمین‌شده و بقیه آن تا سقف ۲ میلیارد دلار با توجه به نوع کشورها و ارز آنها در دست تأمین است.

شریعتمداری افزود: تأمین ارز قطعه‌سازان مطابق دستور صریح دولت در اولویت ویژه قرارگرفته و برای تأمین قطعات منفصله، متصله، یدکی و امکانات موردنیاز قطعه‌سازان برای تأمین به بانک مرکزی ابلاغ‌شده است.

سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تنها مرجع قیمت‌گذاری است

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: در شرایط حاضر و با توجه به سیاست کنترل بازار نظام قیمت‌گذاری باید اصلاح شود و در شرایط مقابله با تحریم باید دولت مردم را داشته باشیم.

شریعتمدار اظهار داشت: ۳۵ مرکز وظیفه تعیین قیمت دارند اما با توجه به شرایط کنونی تنها سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وظیفه تعیین قیمت را دارد.

1700 واحد صنفی پلمپ شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه «اصناف همیشه همراه مردم بودند» اظهار داشت: حتی در درون در اصناف نیز قانونی برای برخورد با متخلفان وجود دارد و باید این قانون به کار گرفته شود.

شریعتمداری به جلسه با رئیس اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: برای ۴۰ هزار واحد متخلف تقاضای پلمپ داشتیم که ۱۷۰۰ واحد پلمپ شد.

او تأکید کرد: هرکس تخلف کند برخورد می‌کنیم و مردم می‌توانند برای ارائه گزارش با سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ تماس بگیرند و شکایت خود را اعلام کنند.

وزیر صنعت اظهار داشت: باوجود این‌که میزان تولید خودروی کشور نسبت به سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است و میزان فروش و صدور برگ خرید نیز برای خودروها افزایش‌یافته است، با ایجاد انتظارات عقلایی منفی، حرکت به سمت خرید غیرمنطقی خودرو طراحی شد که ممکن است در مورد برخی کالاهای دیگر رخ دهد، برهمین‌اساس، خودرو طلا و ارز نیست و کالای سرمایه‌ای است که باید با آن برخورد منطقی صورت گیرد.

فروش 250میلیارد تومان پراید در سه ساعت

شریعتمداری گفت: پراید در دوران خود جوان رعنایی بود که اکنون ازپا افتاده است که جای خود را به خودروی جوان و رعنای دیگری خواهد داد. اما قابل‌توجه است که در همین چند روز آشفتگی بازار پول، حدود ٤٠٠٠ دستگاه در فاصله زمانی سه‌ساعته خریداری شد که رقمی معادل ٢٥٠ میلیارد تومان بود و این رقم از سوی مردم پرداخت‌شده و خرید کارتکسی هم نبوده است؛ بلکه خرید قطعی و با کارت شهروندی صورت گرفته است.

احتکار ۹۰ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان صحت ندارد

شریعتمداری گفت: برای نگهداری تولید یک روز ایران‌خودرو، ده سوله ۵ هزار متری نیاز است، چطور می‌توان ۹۰ هزار دستگاه خودرو را که برخی اعلام کرده‌اند، احتکار کرد. اگر رئیس سازمان حمایت با تخلفات احتکار برخورد نکند، بنده به‌عنوان وزیر با وی برخورد خواهم کرد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بازار خودرو وزیر صنعت محمد شریعتمداری خودروسازان فرانسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد گفت: زمین برای تمام متقاضیان این طرح در لرستان تأمین نشده‌است.

او اضافه کرد: زمین مور نیاز متقاضیان ملی مسکن در بروجرد تأمین و پروژه شروع شده‌است، اما مشکلات این افراد در پرداخت تسهیلات رفع شود.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن تحت‌تأثیر تامین زمین، آورده مردم و تسهیلات است که دولت برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.‌

او بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر45 هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و 2 میلیون و 500 هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌

مالکی در رابطه با تأمین مسکن طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: 70 هزار واحد قطعه زمین در سال گذشته تأمین شد و به مردم تحویل داده شد.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد