Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

در این دیدار، سرمدی با اشاره به مناسبات عالی دو کشور و رایزنی طرفین در خصوص مسائل و موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، ضمن تقبیح سیاست های یک جانبه گرایانه دولت آمریکا، پشت کردن این کشور به تعهدات و پیمان های مختلف بین المللی از جمله خروج از برجام را نشانه ای از سیاست های سلطه جویانه این کشور و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست و بر لزوم هماهنگی کشورهای پیشرو در مقابله با سیاست های آمریکا و همراه کردن سایر کشورها در این مسیر تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز ضمن حمایت کامل این کشور از دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تمامیت خواهی و سلطه طلبی آمریکا، اظهار داشت: ونزوئلا بطور عینی سیاست های ظالمانه آمریکا را تجربه کرده است و از این رو از جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت و تمامیت خود در قبال تحریم های آمریکا و غرب حمایت می کنیم.

آرئاسا نیز ضمن تقبیح سیاست های یک جانبه گرایانه دولت آمریکا، خروج این کشور از برجام را همانند سایر اقدامات این کشور در گذشته، نشانی از عدم اهمیت آمریکا به پیمان ها و توافقنامه هائی دانست که خود، آنها را امضاء کرده و پذیرفته است.

وی ضمن تمجید از نقش کشورمان در امر مبارزه با تروریسم، بر جایگاه استراتژیک ایران در برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

در این دیدار طرفین همچنین درخصوص راههای گسترش و تقویت روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی نیز گفت‌وگو کردند.

در پایان این دیدار، قائم مقام وزیرامور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه ونزوئلا با شرکت در کنفرانس خبری مشترک، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: برجام ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات