Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانی که نشانه های وقوع یک توفان ظهور می کند، جزئیات فراوانی باید بررسی شوند تا مشخص شود آیا این توفان به یک رویداد هولناک مبدل می شود یا خیر.

به گزارش صدای ایران از مهر، پی بردن به مدت زمان وقوع یک توفان، شدت و گستردگی آن و همین طور پیامدهای آن کار ساده ای نیست و در صورتی که چنین پیش بینی هایی به دقت انجام نشوند ممکن است جان میلیون ها نفر به خطر بیفتد یا خسارات مالی گسترده ای وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حال پژوهشگران آمریکایی در حال ابداع الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی هستند که با بررسی متغیرهای مختلفی که ذهن انسان توان تجزیه و تحلیل همه آنها را ندارد، قادر به پیش بینی و برآورد دقیق تغییرات آب و هوایی خطرناک و به تبع آن احتمال وقوع توفان ها و دیگر سوانح طبیعی است.

سیستم یادشده می تواند رویدادهایی از این دست را پیش بینی کند و لذا افراد شاغل در اورژانس، هلال احمر و غیره فرصت بیشتری برای کمک به افراد سانحه دیده یا انتقال آنها به نقاط امن خواهند داشت.

البته تولید چنین ابزاری قبلا هم اتفاق افتاده و به عنوان مثال شرکت آی بی ام، ابزار پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی خاص خود را ابداع کرده که با دقت حداکثر ۷۰ درصد و در فاصله ۷۲ ساعت تا وقوع یک توفان می تواند شدت و وسعت آن را پیش بینی کند. اما پژوهشگران می گویند سیستم جدید با دریافت انبوهی از اطلاعات در مورد وقوع توفان های سهمگین در سال های گذشته از دقت بیشتری برخوردار خواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: هوش مصنوعی اب و هوا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۳۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی برای سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • علیه ایران اسلامی، هر تهدیدی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها