Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته با توجه به رویکرد نوین فروش محصولات از طریق فروشگاه‌های اینترنتی، میزان تمایل بازدیدکنندگان به خرید اینترنتی مواد پروتئینی (گوشت، مرغ و…) بررسی شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، شرکت ISQI در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته که از تاریخ ۸ الی ۱۱ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌گردد، اقدام به نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی تحقیقات بازار در روز‌های برقراری نمایشگاه در چهار حوزه الگوی خرید مواد پروتئینی، مصرف نوشیدنی‌های سرد، محصولات لبنی و تنقلات انجام می‌پذیرد که نتایج آن به صورت آنلاین در غرفه این شرکت به نمایش در می‌آید.

در روز اول این نمایشگاه، پرسشگران شرکت ISQI به صورت گسترده در تمام سالن‌های برگزاری نمایشگاه در خصوص الگوی خرید مواد پروتئینی از ۳۸۱ نفر از بازدیدکنندگان (حدود ۴۰.۳ درصد مرد و ۵۹.۷ درصد زن) نظرسنجی کرده اند که در ادامه به برخی از نتایج اشاره می‌شود.

مردم محصولات پروتئینی را از کدامیک از مراکز فروشگاهی تهیه می‌نمایند؟

یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تحلیل الگوی خرید شهروندان، اطلاع از نحوه خرید مشتریان در هر یک از دسته‌های مختلف محصولات است، در همین راستا از بازدیدکنندگان در خصوص مراکزی که معمولا مواد پروتئینی خود را از آنجا تهیه می‌نمایند پرسیده شده است.

در تحقیقات بازار انجام شده، بیش از ۴۰‎٪ پاسخ دهندگان در نظرسنجی از طریق هایپرمارکت‌ها محصولات گوشت، مرغ و ماهی و… خود را تهیه می‌نمایند. ۲۲درصد ایشان از قصابی ها، حدود ۲۰درصد از سوپرمارکت‌ها و ۱۷.۴درصد از ایشان از طریق فروشگاه‌های کوچک زنجیره‌ای محصولات و مواد پروتئینی را خریداری می‌نمایند.

با توجه به رویکرد نوین فروش محصولات از طریق فروشگاه‌های اینترنتی، میزان تمایل بازدیدکنندگان به خرید اینترنتی مواد پروتئینی (گوشت، مرغ و…) سوال شده است. نتایج نشان می‌دهد تنها ۱۵.۷ درصد از پاسخ دهندگان تمایل به خرید اینترنتی این محصولات دارند. این درحالی است که ۵۸.۲‎٪ از ایشان گزینه کم و خیلی کم را انتخاب نموده اند. تمایل به خرید اینترنتی فراورده‌های پروتئینی مانند سوسیس و کالباس، همبرگر و… نیز تفاوت معناداری با سایر مواد پروتئینی نشان نمی‌دهد.

 

اولویت مصرف کنندگان در خرید فراورده‌های پروتئینی (سوسیس، کالباس و…)

فراورده‌های پروتئینی سال هاست که در سبد خرید مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفته است. در همین راستا از بازدیدکنندگان در خصوص عوامل تاثیرگذار بر تصمیم خرید فراورده‌های پروتئینی پرسیده شده است که معیار ارزش غذایی محصولات ۳۱.۲‎٪ بیشترین اهمیت را نزد خریداران دارد و پس از آن برند محصولات با ۲۵.۷‎٪ و طعم مواد غذایی با ۲۲.۸‎٪ قرار دارند و در نهایت بسته بندی با ۱۰ درصد و قیمت محصول با ۸.۴‎٪ اولویت دیگر خرید فراورده‌های پروتئینی مانند سوسیس و کالباس را تشکیل داده اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مواد پروتئینی نمایشگاه حاشیه بازار اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات هشدارهای تکان دهنده‌ای داده و درباره خرید برنج خارجی، آب معدنی، سس مایونز و برخی دیگر از مواد خوراکی هشدارهای جدی داده است. این بخش از اظهارات او را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • لوتوس حافظه؛ دریافت نمایندگی فلش مموری در ایران
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید