Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@21:19:12 GMT

توضیح یک مقام مسئول در خصوص جیره بندی آب

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۰۴۹۵

توضیح یک مقام مسئول در خصوص جیره بندی آب

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در دو هفته اخیر، در برخی ساعات در چند نوبت که مصرف آب در شهر اصفهان بیش از ظرفیت تأمین آب شد، جیره بندی موقتی برای همان چند ساعت انجام گرفت.

به گزارش مشرق، علی سیدزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تشریح موضوع کلیدخوردن جیره بندی آب که پس از صحبت های روز گذشته وی با شبکه خبر در رسانه ها به صورت های مختلف مورد طرح قرار گرفته، گفت: اینکه بگوییم جیره بندی آب کلید خورده، برداشت مردم اینگونه می شود که از امروز جیره بندی آغاز شده، در صورتی که اینگونه نیست و تنها در روزهای اخیر در اوج مصرف آب در شهر اصفهان به مشکل خوردیم و جیره بندی موقتی اجرا شد، اما اکنون شرایط آبرسانی عادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر نه تنها در اصفهان، بلکه در هیچ نقطه کشور جیره بندی برنامه ریزی شده نداریم، منتها اگر در نقطه ای مصرف بی رویه آب در زمان های اوج مصرف به گونه ای انجام گیرد که در تأمین آب به مشکل بخوریم، جیره بندی موقت به منظور مدیریت تأمین آب صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید:

جیره‌بندی آب در اصفهان صددرصد دروغ است

سیدزاده با بیان اینکه کم بارشی و کمبود منابع آب در تابستان سال جاری، نیاز به مدیریت مصرف و مدیریت تأمین و توزیع آب را بیش از گذشته به دنبال داشته، گفت: در دو هفته اخیر، در برخی ساعات در چند نوبت که مصرف آب در شهر اصفهان بیش از ظرفیت تأمین آب شد، جیره بندی موقتی برای همان چند ساعت انجام گرفت، اما در حال حاضر با مدیریت فشار شبکه در اصفهان، تلاش می کنیم تا آب با فشار متعادل به تمامی مصرف کنندگان برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه "هیچ برنامه ای برای اعمال جیره بندی در روزهای آینده نداریم"، گفت: این روزها، زمان اوج مصرف آب در کشور است و با توجه به شرایط کم آبی امسال، نیاز است تا مردم بیش از پیش به مدیریت مصرف آب اقدام کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی اصفهان جیره بندی آب سد کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بارش باران از دیروز و امروز موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

البته سرپرست مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بارش‌های سیل‌آسای روز گذشته، مسیر‌های کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده است گفت: یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی هریس رفته بودند، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شدند.

عبدالصمد رحیمی اظهار کرد: این خانواده با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران، پس از پنج ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به سیل روز گذشته در شبستر و خسارت دیدن چند دستگاه خودرو خاطرنشان کرد: تعدادی از گردشگران به منظور چیدن سبزی‌های کوهی، خودرو خود را کنار رودخانه پارک کرده بودند.

رحیمی گفت: سیل خروشان و طغیانگر در روستای سرخه مرند هم باعث بروز خساراتی به محصولات کشاورزی اهالی روستا شد.

سرپرست مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم بارندگی در استان و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، در خصوص حضور گردشگران و طبیعت گردان در کنار رودخانه ها و ارتفاعات هشدار دارد.

بنا بر اعلام کارشناسان هواشناسی استان طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای فعالیت متناوب سامانه بارشی تا پس فردا در استان ادامه می‌یابد و موجب افزایش ابر، وزش باد و بارش باران می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند