Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله فارس پلاس؛ سیامک شادکام: پنج سال از دوران ریاست‌جمهوری دکتر حسن روحانی می‌گذرد و امروز، مردم انتظار مشاهده دستاوردهای دولت دوازدهم را دارند. این روزها، مردم  وعده‌های حسن روحانی به‌ویژه در مناظرات ریاست جمهوری سال96 که توسط او و کاندیدای پوششی‌اش داده شد را در ذهن خود مرور می‌کنند. وعده هایی که نه‌تنها بسیاری از آنها عملی نشده، بلکه در برخی از موارد اوضاع نسبت به قبل از ریاست‌جمهوری او هم بدتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در تمام این پنج سال، هسته اصلی سیاست‌های دولت در بخش‌های مختلف حول محور برجام متمرکز شده بود؛ برجامی که برخلاف پروپاگاندای رسانه‌ای حامیان دولت، درنهایت نه دستاورد خاصی برای دولت روحانی و نه برای سفره مردم به همراه داشت.

نابسامانی در بازار ارز، موج گرانی‌ها، گرانی مسکن، خودرو و ده‌ها مورد از اقلام و مایحتاج ضروری زندگی مردم، نارضایتی‌های فراوانی را به همراه داشته است تا آنجا که صدای برخی از روزنامه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب را هم درآورده و خواستار تغییر در کابینه شده‌اند. شایعات فراوانی نیز در همین راستا با اهداف مختلف منتشر شده است. آخرین آن هم  مطلبی است که امروز روزنامه «صدای اصلاحات» در صفحه اصلی خود به آن اشاره کرده است. این روزنامه مدعی شده پیشنهاد معاون‌اولی قالیباف روی میز روحانی قرار گرفته و مذاکراتی نیز در این‌خصوص درحال انجام است. 

این شایعه دور از ذهن گرچه در همان ساعات اولیه توسط برخی چهره‌های نزدیک به قالیباف مانند محسن پیرهادی تکذیب شد اما با واکنش‌های فراوانی نیز در شبکه‌های اجتماعی همراه بود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. 

محسن پیرهادی مدیر مسئول روزنامه رسالت در صفحه شخصی‌اش نوشت: اینکه دولت به قالیباف هرگونه پیشنهادی داده باشد اساسا کذب است اما بعید می‌دانم اینقدر تدبیر وجود داشته باشد که کار را دست کاردان و مرد روزهای بحران بدهند. عمل مرد به ز دولت اوست!

کاربری در پاسخ به این پست پیرهادی نوشت: جناب آقای پیرهادی بالأخره یک خبرهایی بوده که چنین زمزمه‌هایی مطرح شده! ضمن آنکه آقای قالیباف در آخرین پست ارسالی در صفحه شخصی اینستاگرام از رویکرد جدید دولت حمایت کرده‌اند.

کاربری با نام «عطریاس» نوشت: این تدبیر نیست، تله ست برا انداختن تمام مصیبت‌هاگردن قالیباف. بعد از احمدی‌نژاد که تقصیرا رو بگردنش انداختن دنبال شخص جدیدی برا تخریبند.

یکی دیگر از کاربران توییتر نیز توییت کرده است:‌ یه روزنامه اصلاح طلب ادعا کرده که قالیباف قراره معاون اول روحانی بشه. خیلی بعیده حاج باقر چنین پیشنهادی رو بپذیره چون با این وضعیت لرزان دولت بنفش، مثل اینه که آدم روز ۲۱ بهمن ۵۷ بره ساواکی بشه!

امیر شریف نیز نوشته است: اگر باقرخان دلسوز وطن و میهنش باشه دست یاری به دولت می‌دهد و از حرف رهبری پیروی می کنه، هرچند که از اصول‌گرا ها تابحال همیشه فرصت‌طلبی دیدیم.

سعید حاتمی نوشت: بازی دو سَر بُرد دولت با محوریت قالیباف این‌جوریه که اگه قالیباف بپذیره، بعد از مدتی کاسه کوزه‌ها رو روی سرش میشکونن و خرابش میکنن، اگر هم نپذیره که میگن اینم از انقلابیتون، دیدید؟ طلب کمک کردیم لبیک نگفت!

محمدعلی الفت‌پور نیز توییت کرد:‌ صرف ادعای بازی دادن قالیباف در پسابرجام نشان از پایان تدبیر دولت در اداره کشور است. به فرض درست بودن خبر، قالیباف آنقدر شعور سیاسی دارد که فرق بین پیشنهاد برای کمک به کشور و شراکت اصولگرایان در یک بازی تماما باخت را متوجه شود. معاون اولی قالیباف در تصمیمات دولت تاثیری نخواهد داشت.

منصور امینی هم به این مطلب واکنش نشان داده و نوشته است:‌ قالیباف اگه قرار بود معاون اول روحانی بشه که قالیباف نبود. نهایت جهانگیری،نعمت زاده یا زنگنه ای بیش نبود!

محمد هادی بیان نیز توییت کرد:‌آدم اگر دغدغه مملکت داشته باشه و نگران وضع موجود باشه واجب نیست حتما رییس جمهور باشه. اگر واقعا کاری از دستش بر میاد باید باید باید باید خدمت کنه ... روحانی هر چقدر هم بد باشه اگر واقعا این کار کرده باشه باید ازش تشکر کرد ...

محمدخراسانی زاده نیز درباره این مطلب نوشت:‌ در بین رجال سیاسی حال حاضر کشور، واقعا قالیباف از لحاظ توان اجرایی و کارنامه موفق، یه سر و گردن از خیلی‌ها بالاتره. اما اگه دولت بی‌تدبیر فعلی، پیشنهادی بهش داده باشه، احتمالا بیشتر برای تخریب قالیباف باشه تا اصلاح امور!

یکی دیگر از کاربران نیز با زبانی طنز به این شایعه واکنش نشان داده و نوشته است:‌ اگه قالیباف معاون اول روحانی بشه، احساس میکنم یجور خاصی تو انتخابات سرکار بودیم!

موسوی نیز با اشاره به نیاز اکنون کشور نوشت:‌ اگر مسوولین ادعای خیرخواهی برای مردم را دارند الان زمان اتحاد قالیباف _رئیسی_روحانی برای حل مشکلات کشور است. کاش فقط برای یک بار این اتحاد شکل بگیرد.

«مارشال» از دیگر کاربرانی است که از این شایعه تعجب کرده و نوشته است:‌ یعنی چی که قالیباف میخواد معاون اول بشه. مگه همین روحانی بی احترامی نمیکرد به قالیباف؟

محمدعلی جبرائیلی نیز نوشت: مردم نه اصلاح‌طلب می‌شناسن نه اصولگرا. مردم فقط آرامش فکری میخان، آرامش اقتصادی میخان. ای‌کاش سیاسیون ما هم  اینقدر اصلاح‌طلب و اصولگرا نمیکردن چون همشون سر و ته یه کرباسن. از بازی های تکراری دیگه خسته شدند.

 

 

 

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رئیس مجلس گفته اند؛ مالیات بر سوداگری شامل ۰/۵ درصد جامعه میشود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم  باشد، این نوع اظهار نظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع از مالیات ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانى که به حکم عقل،در مقابل تورم از خودحفاظت می کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی میکنند که  غالباً برای رشد اقتصادی زیانبار هستند . 

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید و این قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید! 

 

دیگر خبرها

  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!