Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین سلامی با اعلام اینکه ۴۲ درصد پرونده های مختومه شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است،اظهار داشت: در سال  96 بیش از 10 هزار 500  پرونده به شوراهای حل اختلاف شهرستان وارد شده است

این مقام قضائی تصریح کرد: در پیشگیری از جرائم نیازمند کمک همه مردم و مسولین هستیم و نگاه و رویکرد قوه قضاییه این است که پرونده ها به  دادگستری ها وارد نشوند و در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش منتهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در پایان از اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف که در حوزه قضایی شهرستان بدون هیچ چشم داشتی ارائه خدمت و ایجاد صلح وسازش در بین مردم می نمایند تقدیر و تشکر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب حقوق قوه قضاییه برنا جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۱۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه هفتگی دیدار با زندانیان ضمن گفتگو با ۱۵ مددجو آقا و خانم زندان سپیدار اهواز، مسائل و مشکلات مطرح شده را استماع و برای پیگیری و رفع آنها دستورات لازم را صادر کردند.

در این دیدار رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، یکی از برنامه‌های عملیاتی و راهبردی این معاونت در سال ۱۴۰۳ را حضور در زندان‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌های عملیاتی و سند تحول و تعالی قضایی، پیگیری، رفع مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: از اقدامات بسیار مهم و مؤثر توسعه حل اختلاف خوزستان در سال گذشته، گسترش شعب تخصصی شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و راه اندازی کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های استان می‌باشد که در آزادی تعداد زیادی از زندانیان ثمرات و نتایج بسیاری خوبی داشته است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: اگر ما بتوانیم شرایط بخشش یک نفر را فراهم کنیم در ظاهر یک انسان را نجات و در واقع یک خانواده و در سطح کلان‌تر یک جامعه را نجات داده‌ایم که اثرات بسیار ماندگاری دارد.

 این مقام قضایی در ادامه بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی به ویژه فعال سازی شورای‌های حل اختلاف را بر گسترش صلح و سازش بین مردم به منظور استمرار رویکرد حبس زدایی و جلوگیری از ورود افراد به زندان در موارد غیر ضروری را خواستار شد.

احمد رضا آزاده رئیس زندان سپیدار اهواز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد اثرگذار معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در کاهش جمعیت زندانیان استان و پیگیری مشکلات آنان، بر لزوم گسترش همکاری و تعامل سازنده سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف در جهت تحقق اهداف قوه قضاییه تاکید کرد.

او گفت: قطعاً بازدید از زندان و دیدار با مددجویان ثمرات بسیاری خواهد داشت و زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود