Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان سریال سردلبران گفت: فیلم "سرّدلبران" به‌دنبال نشان‌دادن عدم فاصله بین زندگی مردم و روحانیت بود‌. ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین لطیفی ظهر امروز در نشست عوامل سریال سرّدلبران که با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر این سریال در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد با بیان اینکه توجه جامعه به سریال سر دلبران جای خوشحالی دارد، اظهار داشت: انسان‌ها در زندگی همیشه دچار اشتباه و خطا هستند و فیلم و سریال‌ها هم از این معنا خارج نیستند و این نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها می‌تواند به رفع مشکلات و انتقادات در سریال‌های بعدی کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این فیلم به دنبال مرور نهج‌البلاغه بودیم، ادامه داد: ما برای استفاده از مفاهیم قرآن در فیلم باید در سطح بالایی از تفسیر باشیم، اما مفاهیم نهج‌البلاغه همه فهم تر و زبان گویایی در سطح پایین ما دارد.

کارگردان سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم در فیلم نشان دهیم بین مردم و روحانیون فاصله افتاده است، تصریح کرد:  نباید فاصله‌ای بین روحانیت طلبه و مردم باشد، و در این سریال دنبال از بین بردن این شکاف‌های ایجادشده در افکار مردم و خراب کردن دیوارهای ایجادشده بودیم.

وی با اشاره به ساخت فیلم و سریال برای تمام اصناف و قشرهای با فعالیت سخت عنوان کرد و گفت: اعتراض و انتقاد حق طبیعی اقشار مختلف درباره ساخت فیلم درباره صنف‌های گوناگون مثل پزشکان، روحانیون، فرهنگیان، ورزشکاران و غیره است.

کارگردان فیلم سرّدلبران با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما در این فیلم این بوده که نشان دهیم روحانیت نیز همانند سایر مردم زندگی می‌کند، ادامه داد: در فیلم نشان دادیم که روحانی فیلم نمی‌تواند بچه‌دار بشود و این نشان‌دهنده یکسان و همانند بودن روحانیت با مردم است.

لطیفی با ابراز اعتراض برخی افراد که  می‌پرسیدند چرا این داستان را می‌سازیم، گفت: من برای تلویزیون هستم و تلویزیون منبر و جایگاه تبلیغی من است، البته حقوق اقشار باید به لحاظ کارشناسی حفظ شود و گاهی کارگردان مجبور است یک سری حرکات مطمئن بشود تا توانایی فیلم را به‌عنوان‌مثال برای یک روحانی را داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت در تضاد نبودن روحانیت با مردم، افزود: درگیری‌های بین خانواده آن‌ها شوخی و با نمک بود و سعی در نشان دادن زندگی واقعی یک روحانی و نه شعارهای تکراری بودیم و همچنین به دنبال کشاندن مخاطب در اندرونی خانوادگی این طلبه هم نبودیم.

لطیفی با اشاره به انتقادات وارده درباره مسئله شفا در این سریال، گفت: شفا در فیلم‌های من بسیار دیده می‌شود مثل سریال‌های صاحبدلان و مسیر سبز، اما در این فیلم به دلایلی دنبال شفا نبودیم.

وی افزود: ساختن فیلم در مسجد و فعالیت در مسجد یک نوع الگوسازی است که یا باید فرهنگ‌سراها مسجد باشد و یا در مسجد فرهنگ‌سرا باشد.

کارگردان سریال سردلبران با اشاره به ساختن فیلم در یزد، ادامه داد: دلایل مختلفی برای ساختن فیلم در یزد داشتیم که به‌عنوان نمونه نبودن محله‌های بکر در تهران و عدم وسعت مکان و شب‌کاری‌های عمده بود.

لطیفی با بیان و پذیرش انتقادات وارده بر سریال و عنوان یکی از انتقادات که چرا بازیگران لهجه یزدی نداشتند، ادامه داد: ما نمی‌توانیم هرجایی که فیلم می‌سازیم با همان لهجه دیالوگ بگوییم، لهجه یزدی بسیار سخت است و اگر می‌خواستیم بازیگران را مجبور کنیم، فیلم را مسخره می‌کردند.

وی با بیان اینکه حامی فیلم ما سازمان اوج بود اما تصور نشود که در این سازمان بودجه‌های کلان صرف می‌شود، تصریح کرد: این پروژه بسیار ارزان نسبت سریال‌های دیگر بود و ما سعی در صرفه‌جویی مالی بودیم، چون این اعتبارات برای بیت‌المال است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا باید به روان‌شناس مراجعه کنیم؟

همه ما به دنبال داشتن یک زندگی بهتر با ایده‌آل‌های خود هستیم. عواملی مانند شادی، خوشبختی و رضایت از زندگی، موفقیت ، سلامت روحی و روانی، ثروت مالی و جایگاه اجتماعی مناسب از جمله مواردی هستند که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. روان‌شناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.

کد خبر 748409

دیگر خبرها

  • تکلیف پخش سریال جدید حسن فتحی مشخص شد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • چرا باید به روان‌شناس مراجعه کنیم؟
  • چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال‌ هستند؟