Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهمین حراج تهران درحالی باحضور ۸۰ اثر از ۵۹ هنرمنددرهتل آزادی برگزارشدکه آثار به قیمت ۳۱ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان به فروش رفت واز نکات جالب توجه آن فروش اثر سهراب سپهری به عنوان گرانترین و عواید فروش اثر منیر فرمانفرماییان به بیماران هموفیلی بود.

به گزارش خبرنگارفرهنگی خبرگزاری شبستان، حراج تهران شامگاه جمعه 8 تیر ماه در هتل آزادی برگزار شد و  رقم فروش کل آثار ۳۱ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان برآورد شد؛در حالی که هشتمین حراج رقم فروش کل آثار در حدود ۱۴ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان بود، فروش این دوره رکورد افزایشی ۲ و نیم برابری دارد و این  نشان از توفیق دست اندرکاران برگزاری این رویداد هنری در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با اینکه حراج تهران  به آثار کلاسیک و مدرن هنرمندان ایرانی اختصاص دارد و تیر امسال نهمین دوره برگزاری را  پشت سر می گذارد ولی هنوز نتوانسته است جایگاهی مناسب در میان حراج های بین المللی چون ساتبیز و کرستیز  داشته باشد.

 

در نهمین حراج تهران ۸۰ اثر از ۵۹ هنرمند معاصر و کلاسیک چون سهراب سپهری، حسین زنده رودی، پرویز تناولی، عباس کیارستمی، پرویز کلانتری، فرامرز پیلارام، منوچهر یکتایی، فریده لاشایی، منیر شاهرودی فرمانفرماییان، ناصر اویسی، بهمن محصص، محمد غفاری (کمال الملک)، محمود فرشچیان، محسن وزیری مقدم، آیدین آغداشلو، ژازه تباتبایی، هانیبال الخاص، حسین محجوبی، احمد اسفندیاری، منصور قندریز، محمد احصایی و... حضور دارند.

 

یکی از نکات جالب توجه این رویداد اثر اهدایی منیر فرمانفرمائیان به حراج تهران اهدای تمام فروش این اثر برای منیر فرمانفرماییان بود؛ این اثر حجم آیینه کاری و نقاشی پشت شیشه بدون عنوان با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان در حراج تهزران به فروش رفت.

 

دراین حراج اثر بدون عنوان سهراب سپهری که با قیمت پایه ۵ میلیارد تومان در حراج حضور داشت با قیمت 5 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد. غیر از این اثر اثر دیگر بدون عنوان سهراب سپهری با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حراج حضور داشت با قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

 

در حالی نهمین حراج تهران  رکورد  فروش ۳۱ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان را به نام خود ثبت کرد که  هشتمین حراج  تهران فروشی  ۱۴ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومانی داشت .

 نهمین حراج تهران در هتل آزادی با حضور چهر های شناخته شده ای چون علی مرادخانی، علیرضا سمیع آذر، محمدجواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران، برزین ضرغامی، رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، سیدمحمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی، مرتضی کاظمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید نعمت الله، لیلی گلستان ، علی اکبر امین تفرشی مدیر شرکت پارس آریان و... برگزار شد.

 

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز اوقات فراغت جام جهانی روسیه اقتصاد ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مجلس مقام معظم رهبری جشن های دهه کرامت عدالت ارزانی چکش گرانترین اثر حراج تهران سهراب سپهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»